Citat:
Där har vi inte samma åsikter. Både Rysk och ukrainsk kultur innehåller ganska mycket som jag könner mig hemma med, och jag bor i "västerlandet"
Du försöker separera ryssland från Sverige vilket ör dö fött då väldigt mycket är samma i båda länderna. Om man skulle jämföra hur nära Ryssland är med Sverige, och hur nära Grekland är med Sverige skulle utslaget bli enkelt.Det finns helt enkelt inget västerland. Det finns europa och europa består av statet som är olika men som behöver samarbeta, och inte gå in som Putins gangstrar gör med vapen och militärer.
Citat:
Båda länderna har ett viktigt Sovjet-arv. Utbildat folk och avancerade industrier. Allt var inte fel under Sovjet-tiden.
Båda länderna har ett mindre trevligt Sovjet-arv. Fallerande infrastruktur, ekonomiskt eftersatta landsdelar. Skillnaden är att Ryssland försöker lösa problemen, medan Ukraina i 26 år har gått bakåt.
Båda länderna har ett mindre trevligt Sovjet-arv. Fallerande infrastruktur, ekonomiskt eftersatta landsdelar. Skillnaden är att Ryssland försöker lösa problemen, medan Ukraina i 26 år har gått bakåt.
Här har vi helt olika åsikter. Sovjet gjorde människorna till viljelösa alkoholister. Pensionärerna kommer i håg tiden när de var unga så de har en ljusare bild, men det finns en anledning till att det inte gick.
Citat:
Västs ekonomiska system fungerar inte, det vet folken i väst. Det är rena självmordet för Ukraina och Ryssland att kopiera det fullt ut. Inte ska Ukraina och Ryssland kopiera ett system, som folket inte kan ändra. En sorts nyfeodalism och nyfattigdom. Se vad som händer ukrainarna när västs bankirer får inflytande.
Va, marknadsekonomi är det enda som visat sig fungera väl. Det är själva anledningen till att både Kina och Ryssland gått med i WTO. Tror att det är mer dina drömmar som du beskriver.
Citat:
VP är inte korrupt. det är ett propagandistiskt påstående, som ingen har lyckats bevisa, trots flera års försök. Samma sak sades om Milosevic i Jugoslavien, men inga stora pengar hittades efter hans död. Det pågår ett propagandakrig, som ukrainska och västliga oligarker kan gömma sig bakom. Där har du storskurkar och det vet du nog.
Det finns för mycket som visar på att Putin är korrupt. Se tråden om Korruption runt Putin.
Citat:
...
Ryssland har redan en ny medelklass, det förvånar mig att du inte vet det. Jag har sett den slänga pengar omkring sig i europeiska huvudstäder. Moskva slåss mot korruptionen, men det får du inte veta i ukrainska och västerländska medier. Senast såg jag det på Krim när kamerorna kom upp och frågan "kan jag snabba på processen?" fick ett negativt svar.
Ryssland har redan en ny medelklass, det förvånar mig att du inte vet det. Jag har sett den slänga pengar omkring sig i europeiska huvudstäder. Moskva slåss mot korruptionen, men det får du inte veta i ukrainska och västerländska medier. Senast såg jag det på Krim när kamerorna kom upp och frågan "kan jag snabba på processen?" fick ett negativt svar.
Medelklass... Ok, kör på med din propaganda. Ledsen att förstöra dina ideer men det är helt enkelt inte sant. Du har för litet kontakt med Ryssland. Tycker du ska prata med den lilla människan och höra hur de har det ekonomiskt.