2016-06-14, 22:34
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Under skoldagen används barn för att springa på stan och agera kurirer. Sms mitt i lektionen talar om att det är dags att gå – och lärare verkar helt handfallna när ungar springer in och ut från klassrummen. Hasch, tramadol och spice är narkotikan som sprids just nu. Det går till och med rykten om att Lund nu är indelad i geografiska revir och att barnen måste betala tullpengar...

Sex morsor
Mammorna vill inte ha sina namn i tidningen på grund av deras barns utsatthet. De har alla bott i Lund, en har lämnat kommunen för att skydda sitt barn. Två letar nu boende i andra kommuner.
Luktar hund begraven... eller så dödsknarkar skolungdomen i Lund något hysteriskt.

(Det går även att scrolla ner till ytterligare en artikel i länken i TS.)
Citera
2016-06-14, 22:37
Medlem
Så går det när man placerar ensamkommande män i 20-30 års åldern på mellanstadiet i svenska skolor. Mjölkar varenda krona i det nya landet både från socialt håll och kommunalt.

Våra politiker hade rätt trots allt. Riktiga entreprenörer som kommer hit!
Citera
2016-06-14, 22:54
Medlem
Tänk vad GM måste må dåligt som rånar skolungdomar på det här sättet? För det är väl ett rop på hjälp, en förtvivlan av att inte lyckas integrera sig i samhället och samtidigt upplevelserna från hemlandet
Citera
2016-06-14, 22:57
Medlem
FlamingBacons avatar
Så mysigt, kan man ens föreställa sig det mångkulturella paradiset när svenska barn tvingas till droghandel och prostitution i tolvårsåldern. Tro inte att fenomenet som pedofilskandalen i Rotherham är unik eller ovanlig i västvärlden när det gäller mörkermännen.
Citera
2016-06-14, 23:11
Medlem
RonHowards avatar
Den här historian låter påhittad. Det finns ingen substans alls i att det skulle se ut så här i Lund. Min gissning är studenter som ligger bakom insändaren, lagom innan sommaruppehållet.
Citera
2016-06-14, 23:21
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Är det Klimpen som återuppstått eller är det som vanligt våra nya vänner Mohamed, Ali och Achmed?
Citera
2016-06-14, 23:29
Medlem
Regeringsmedlems avatar
Gängkriminaliteten i Malmö hade väl fått stark konkurrens från en ny sorts skadade individer i mycket ung ålder, kanske ett fenomen som spreds till före detta universitetsstaden Lund?
Citera
2016-06-14, 23:32
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Den här historian låter påhittad. Det finns ingen substans alls i att det skulle se ut så här i Lund. Min gissning är studenter som ligger bakom insändaren, lagom innan sommaruppehållet.
"En 13-årig pojke blev hotad med stryk om han inte fixade fram pengar. En annan jämnårig pojke tvingades betala för att få tillbaka sin stulna jacka. Sex utredningar pågår hos polisen i Lund där ungdomar mellan 13 och 17 år misstänks för stölder, hot och utpressning."

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-15...ch-utpressning
Citera
2016-06-14, 23:34
Medlem
MrFolds avatar
Noll källkritik och ifrågasättande av lösa och märkliga påståenden bara det passar den egna agendan - FB-rasisten i ett nötskal. Patetiskt.

Grejen med källkritik är att intelligenta, självständigt tänkande människor ska sträva efter att ha det jämt - inte bara när det passar. Jag kan säga att jag haft integrationsrelaterade problem kring ett av mina barn under barnets skolgång (extremt stökig/orolig klass), men inte fan tror jag per automatik på alla konstigheter som folk påstår som har med invandrare att göra bara för det.

Som andra har skrivit så faller detta på sin egen orimlighet. Det kanske kan finnas korn av sanning, men att mellanstadiebarn skulle tvingas skaffa 2000 i veckan och springa runt som knarkkurirer med tvång på Lunds gator? C'mon liksom.
Citera
2016-06-14, 23:39
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Som andra har skrivit så faller detta på sin egen orimlighet. Det kanske kan finnas korn av sanning, men att mellanstadiebarn skulle tvingas skaffa 2000 i veckan och springa runt som knarkkurirer med tvång på Lunds gator? C'mon liksom.
För sånt händer ju aldrig i andra delar av världen.
Citera
2016-06-14, 23:42
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Noll källkritik och ifrågasättande av lösa och märkliga påståenden bara det passar den egna agendan - FB-rasisten i ett nötskal. Patetiskt.

Grejen med källkritik är att intelligenta, självständigt tänkande människor ska sträva efter att ha det jämt - inte bara när det passar. Jag kan säga att jag haft integrationsrelaterade problem kring ett av mina barn under barnets skolgång (extremt stökig/orolig klass), men inte fan tror jag per automatik på alla konstigheter som folk påstår som har med invandrare att göra bara för det.

SDS-rasisten i ett nötskal snarare?

Sydsvenskan, tidigare känd som en av de främsta asylkramarredaktionerna. Nya tider..
Citera
2016-06-14, 23:47
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Summan får mig att tro det är en skröna. Det är helt enkelt inte möjligt att elever i 6:e klass lyckas skrapa ihop 2000 kr/veckan. Det skulle möjligen kunna vara alla eleverna tillsammans då.
Stod att det i värsta fall kunde vara 1000-2000, vilket innebär att majoriteten borde handla om belopp under 1000 kr.

Till alla som tvivlar på att en 12-åring kan ha råd att betala 1000 kr i veckan:
Dels kan ungarna ha mycket i veckopoäng om de kommer från välbärgade familjer, men framför allt tror jag att ni missat att ungarna tvingas in i kriminalitet av de äldre ligisterna.
De blir ju tvingade att sno saker för att "betala" av skulden.
Om ni inte tror att en 12-åring kan snatta grejer till ett värde av 1000 kr, på en vecka, så är ni inte lite naiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in