2016-06-12, 08:37
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Okunskap!! Skrämmande!!

Det som är skrämmande ur mitt perspektiv är att det finns tjejer som springer efter dessa killar.

Att anhöriga låter sin dotter, syster, väninna göra det utan att ingripa men trots deras underlåtenhet går de ut i media och skyller på att samhället inte reagerar. Vad hände med det egna ansvaret? Bryr folk sig så lite om varandra? I Sverige har folk en sådan tilltro på staten att de förväntar sig att storebror ska kunna se allt medan de själva inte gör någonting.

Jag tycker även själva debatten är skrämmande. Allt prat om hur vi ska förhindra att dessa killar mördar igen. De kommer alltid finnas en liten skara kända våldsverkare som mördar den som står dem närmast.

Det är hos tjejerna problemet ligger. Väljer man att dela livet med en känd våldsverkare som egentligen inte gjort någon radikal livsstilsförändring är det något som är jävligt fel. När inte anhöriga reagerar då är något jävligt fel.
Citera
2016-06-12, 08:45
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lozarenta
Vet vi om BO verkligen öppnade dörren och frivilligt släppte in Martin? Många som inte låser lägenhetsdörren när det finns portlås även under dagtid. Inte den mest logiska förklaringen eftersom BO var rädd för mannen, men kanske inte heller helt omöjligt att det var så det gick till.
Källa: Vän eller närståendes uttalande i media. Länk finns i någon av trådens 2.200 inlägg. Slutgiltiga fakta lär framgå i det FUP som offentliggörs i samband med att FU har avslutats samt att åkl har väckt åtal emot "hjärnkirurgen Stampe".
Citera
2016-06-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Det som är skrämmande ur mitt perspektiv är att det finns tjejer som springer efter dessa killar.

Att anhöriga låter sin dotter, syster, väninna göra det utan att ingripa men trots deras underlåtenhet går de ut i media och skyller på att samhället inte reagerar. Vad hände med det egna ansvaret? Bryr folk sig så lite om varandra? I Sverige har folk en sådan tilltro på staten att de förväntar sig att storebror ska kunna se allt medan de själva inte gör någonting.

Jag tycker även själva debatten är skrämmande. Allt prat om hur vi ska förhindra att dessa killar mördar igen. De kommer alltid finnas en liten skara kända våldsverkare som mördar den som står dem närmast.

Det är hos tjejerna problemet ligger. Väljer man att dela livet med en känd våldsverkare som egentligen inte gjort någon radikal livsstilsförändring är det något som är jävligt fel. När inte anhöriga reagerar då är något jävligt fel.

Uttaget ur kvoten: Det är hos tjejerna problemet ligger.
???????

Man kan inte i början då man träffar någon redan veta deras bakgrund.

Det kan också vara så att det är någon som är ute efter en fast man signalerar nej nej och åter NEJ.

Jag har ett exempel: En utländsk man som pratar perfekt svenska och ser europeisk ut.
Han säger han vill lära känna mig då han inte känner några svenskar alls och vill att vi ska fika.
Jag talar om att jag är trött på män och idag är så pass rakt fram så jag säger att du kan lära känna mig men det är INGEN dejt och att jag inte är nån sorts svensk tjej som gör det innan giftermål.
Det låter väl som klart besked?!
Hans svar: vi ska bara fika och jag vill träffa svenskar.

Vad händer?
En kopp kaffe och han försöker slicka mig i örat den jäveln och jag backar bort och drar snabbt som blixten.

Nästa morgon så piper min telefon SMS.
Jag är trött och telefonen ligger med laddsladd i och jag tittar inte på den.
När jag nån timme senare kollar så har han suttit i sin bil utanför min bostad och sänt SMS efter SMS där han ber om ursäkt och vill att jag släpper in honom i mitt hem!
Han har skrivit SMS sittandes på vägen utanför min bostad.
Förbannade internet där man kan kolla var folk bor!!!!
Jag svarar aldrig på dessa SMS och han ger upp efter nån vecka.

Om jag öppnat ytterdörren och släppt in honom och han hade slagit ihjäl mig hade det då stått på flashback att jag haft dåligt omdöme?
Citera
2016-06-12, 09:42
Medlem
NattJurs avatar
Citat:

Borde vi ordna nån sorts behandlingsprogram åt tjejerna kanske? Precis som det finns behandlingsprogram för misshandlande män vilket inte sällan invaggar tjejen i tryggheten att "Det kommer att ordna sej. Han låter sej behandlas och har lovat mej att aldrig mer slå mej." Tills tjejen en dag blir golvad för allra sista gången.

Dessa tjejer, som medvetet dras till våldsverkare, lider ofta av olika psykiska åkommor och har ett självdestruktivt beteende. I behandlingsprogrammet borde det kanske ingå att få dom friska?

Då är ju frågan vad vi ska göra med killarna när det inte längre finns tjejer som låter sej slås på. Vilka ska dom då misshandla? Varför inte bura in dom tillsammans i ett trångt utrymme där dom kan avreagera sej på varann?
Citera
2016-06-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
En relation är ju ej synonymt med kärleksförhållande.

Ja, just det en relation kan vara vad tusan som helst.
Citera
2016-06-12, 09:56
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:

Det som är skrämmande ur mitt perspektiv är när någon uttalar sig generellt om något som i och för sig ofta stämmer, men som sannolikt inte är applicerbart på ett exakt specifikt fall i en definierad diskussionstråd på ett internetforum.

Att anhöriga låter en 41-år gammal kvinna, som har varit i ett 22-årigt välmående förhållande, ta egna beslut om en stalkande hjärndöd pösmunk som mördar henne 3 veckor efter att han via Facebook enskilt dragit igång ett stormragg, är enligt din syn på saken tydligen för jävligt gjort av de anhöriga?

Vi vet inte ett skit om vad anhöriga har gjort eller inte gjort i detta speciella fall, men vi vet att det finns många som har glasklara åsikter om saken utan att vara pålästa i det enskilda ärendet.

Javisst är det ett diskussionsforum och åsikten är självklart fri, men jag ser fram emot mer fakta via FUP innan jag djupdyker.

Att det rent allmänt finns tjejer som njuter av att hänga med biffiga kriminella psykopater är inget nytt, men det finns säkert trådar och forum för det också..

Du skriver: "Det kommer alltid finnas en liten skara kända våldsverkare som mördar den som står dem närmast. Det är hos tjejerna problemet ligger."
Min åsikt är att det är att ge upp genom att lägga hela ansvaret i knät på alla tjejer. Lås in de obotliga dårarna som man gjorde innan mentalsjukhusen avskaffades via psykiatrireformen.
Men jag släpper där, för att inte gå OT.
Citera
2016-06-12, 09:57
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Han stalkade henne på Facebook?
Är det ett förhållande?

Vi missförstår varandra Sara.

Om uppgifterna du kommer med stämmer blir min åsikt ogiltig eftersom jag då måste omvärdera informationen i ett nytt ljus.

Jag tycker självklart inte att två personer befinner sig i en kärleksrelation om det är så att ena parten blir tvingad/stalkad.

Utifrån min synvinkel frågade du mig, som jag upplevde det, med ett nedlåtande tonfall om jag hade läst artiklarna. Jag blev då irriterad dels för att jag upplevde dig som nedlåtande men också för att jag faktiskt hade läst artiklarna.

Då svarade jag nedlåtande tillbaka och nu känns det som vi har fastnat i att vi mest är irriterade på varandra. Jag ber dig om ursäkt för hur jag har formulerade mig och hoppas att eftersom att det är en ny dag kanske vi kan göra ett nytt försök att förstå varandra.

Jag är medveten om att jag uttryckte mina åsikter på ett väldigt provocerande sätt. Jag tycker inte egentligen att tjejer som råkar illa ut får skylla sig själva utan det var mer en hyperbol jag drog till med och då jag inte lade ner särskilt mycket tid på mitt inlägg förstår jag att min ståndpunkt gick förlorad för att inte säga helt åt helvete.

Det jag egentligen tycker är att själva debatten om "män som dödar kvinnor" är helt skev och består av idéer som inte kommer åt det egentliga problemet.

Jag tycker självklart att dessa män ska låsas in med mycket långa straff. Har någon avsiktligt dödat en annan människa då har jag personligen ingenting emot att den personen är inlåst resten av sitt liv.

Men om dessa män sitter inlåsta finns som jag ser det ett större problem kvar på utsidan. Det är dessa kvinnor, människorna runt dem samt en överdriven tro på statens förmåga till beskydd.

Det kommer nämligen alltid att finnas män som dödar kvinnor kvar på utsidan då vi inte kan låsa in folk i förebyggande syfte.

Varför dras dessa kvinnor till dessa män?

Jag påstår att detta inte är ett brott som kan drabba vilken kvinna som helst utan det är ett brott som drabbar en viss kategori kvinnor men vilka då? Debatten glömmer det. Är det kvinnor som blev slagna som barn? Är det kvinnor som har dålig självkänsla? Är det kvinnor som har ett svagt socialt skyddsnät omkring sig? Här kan problemen ligga och då finns lösningen här också, i alla fall en del av den.

Vi måste våga analysera brottsoffren för att kunna förhindra den här typen av dåd och det är inte populärt i den stora massans ögon för då låter det som man lägger skulden på offren och motreaktionen blir då direkt "menar du att det är ok att män mördar kvinnor".

Självklart menar inte jag att det är ok utan det jag menar är att dessa män alltid kommer finnas och då måste man gå till roten varför dessa män trots deras våldsamma natur ändå alltid lyckas hitta nya flickvänner som de efter en period börjar använda som slagpåse.

Jag vill också kritisera men kanske framförallt analysera varför inte personer som står nära brottsoffret inte reagerar starkare! Allmänhetens ståndpunkt är ofta att det är synd om dessa tjejer men vad hjälper det att tycka det? De här tjejerna behöver starka sociala skyddsnät med syskon, föräldrar och vänner som säger stopp!

Jag skulle aldrig tillåta att en tjej som stod mig nära blev tillsammans med en man som dessa.

Intressant nog finns det ingen kvinna i min umgängeskrets som jag ens skulle kunna föreställa mig skulle försätta sig i en sådan situation. Då kan man fundera på varför? Kan jag personligen göra någonting som till exempel vara mer öppen som person och acceptera fler vänner? Utesluter jag dessa kvinnor på ett omedvetet sätt?

Sist men inte minst vill jag kritisera, och nu är det kritisera det handlar om det är inte en analys. Varför sätter svenska folket en sådan tilltro på svenska staten! Alltid handlar det om att staten redan borde ha låst in dessa och visst inte mig emot. Men vad händer med det egna ansvaret? Varför sätter inte de omkring dessa kvinnor ner foten och säger fortsätter du att utsätta dig för fara genom att en relation med den där typen då är inte jag längre din vän.

Nej istället ska det gullas med kvinnorna och många tror att lösningen finns i att hjälpa dessa par så att de lättare kan förstå varandra och leva tillsammans. Det tycker jag är helt fel! Uppenbarligen mördar våldsamma män sina kvinnor trots att paret får stöd.
Citera
2016-06-12, 10:00
Medlem
En annan mycket frustrerande sak gällande rättsväsendet är följande:

Om jag var bekant med Lotta och ville skydda henne där i lägenheten, med den följd att GM dog - enda sättet att stoppa honom (120 kg anabolastinn missbrukare i bärsärk kräver en rejäl hagelladdning i bröstkorgen) - kan vi vara ganska säkra på att samhället dömt mig, som tidigare ostraffad, väldigt hårt.

Mycket kan sägas om alla varningssignaler som GM utstrålade, men kom ihåg att Lotta faktiskt försökte lämna honom och inte blev ihjälslagen i sin egen lägenhet.

Retrospektivt var GM:s död eller livstids inlåsning det enda som kunnat förhindra honom att begå fler våldsbrott.
Citera
2016-06-12, 10:01
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ditt blåknullade brungris, när en isis-idiot spränger sig själv så är det också psykopater och gör det utifrån sin religiösa övertygelse, de har NOLL respekt från andra muslimer förutom ISIS.

De flesta ISISdåd drabbar andra muslimer. Idag slår muslimerna tillbaka mot terroristerna.

Lågpannor som du, har inte förståelsen eller logiken att förstå att hederskultur än nåt djävligt analt inom vissa grupperingen.

Och det är ju bara att gå till till de flesta trådar som skriver om mord, våldtäkter osv här på Flashback, det finns alltid nån som tycker att bruden får skylla sig själv.

Det finns alltid män som gillar när barn blir knullade, eftersom de är pedofiler själv, så det finns alltid de som försvar våld mot kvinnor och som hyllar asen.

Det finns alltid nazister som hyllar nazisters våld, medan hela samhället är emot våldet.
Likadant med omskärelse av pojkar och flickor. Våld mot barn genom omskärelse är omtyckt av vissa föraktade av andra.

Det finns inga länder, förutom Nordkorea, Saudi och några få andra länder som supportar hedersvåld.

Du läser för mycket på nazistforum för att förstå att världen är lite större. Men det blir väl så när man är framavlad av sin inavlade morsa, det är lätt läst och det är enkelt; de är dumma för de är bruna....

Så enkelt och enkla svar är lättare att ta in, om man är dum i huvudet.

Ytterligare en muslim som inte klarar av att tolka koranens skrift. Islam är ondskan mot oliktänkande och otrogna.

Martin kommer aldrig att bli frisk. Han är så sjuk i huvudet att man skulle kunna sätta en forskningsgrupp enbart på honom. Tror han blev utsparkad från DFG vilket säger allt.
Citera
2016-06-12, 10:18
Medlem
dannees avatar
Bara en snabb koll på GM så inser man att han är ett MYCKET labilt psykfall. Varför är tjejer intresserade av en sån här kille? Finns väl en massa stabila killar med bra jobb osv.

Vårt rättsamhälle är segt och har ej hunnit anpassa sig till dagens kriminalitet... Poliserna är upptagna att ge böter till studenterna istället för att fixa den riktiga brottsligheten. Denna kiille har säkert ett väldigt långt brottsregister och skulle aldrig få vistas i samhället.
Citera
2016-06-12, 10:24
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det som är skrämmande ur mitt perspektiv är när någon uttalar sig generellt om något som i och för sig ofta stämmer, men som sannolikt inte är applicerbart på ett exakt specifikt fall i en definierad diskussionstråd på ett internetforum.

Att anhöriga låter en 41-år gammal kvinna, som har varit i ett 22-årigt välmående förhållande, ta egna beslut om en stalkande hjärndöd pösmunk som mördar henne 3 veckor efter att han via Facebook enskilt dragit igång ett stormragg, är enligt din syn på saken tydligen för jävligt gjort av de anhöriga?

Vi vet inte ett skit om vad anhöriga har gjort eller inte gjort i detta speciella fall, men vi vet att det finns många som har glasklara åsikter om saken utan att vara pålästa i det enskilda ärendet.

Javisst är det ett diskussionsforum och åsikten är självklart fri, men jag ser fram emot mer fakta via FUP innan jag djupdyker.

Att det rent allmänt finns tjejer som njuter av att hänga med biffiga kriminella psykopater är inget nytt, men det finns säkert trådar och forum för det också..

Du skriver: "Det kommer alltid finnas en liten skara kända våldsverkare som mördar den som står dem närmast. Det är hos tjejerna problemet ligger."
Min åsikt är att det är att ge upp genom att lägga hela ansvaret i knät på alla tjejer. Lås in de obotliga dårarna som man gjorde innan mentalsjukhusen avskaffades via psykiatrireformen.
Men jag släpper där, för att inte gå OT.

Då jag inte har mer uppgifter än dig (inte heller påstått det snarare tvärtom) för jag diskussionen mer allmänt hållen och det gör du också även om du inte gärna vill medge det.

Du svarar t.ex. på mitt inlägg och tar upp en debatt med mig samtidigt som du fördömer inte bara det jag skriver utan att jag skriver det.

Jag ville bara påpeka det då jag tycker det ett billigt försök att ta retoriska poänger.

Om du vill debattera med mig får du gärna göra det men om du inte vill skriva OT som du påstår kan du ju inte svara på mina inlägg för då gör du exakt samma misstag som du påstår att jag gör.

Just nu cirkulerar det väldigt mycket obekräftade uppgifter i tråden och precis som du säger måste vi läsa FUP:en för att få fakta.

Jag har inte hittat en källa ännu till att de inte hade en relation och att de har gått till på det sättet du beskriver.
Flera har skrivit det till mig och även idiotförklarat mig (även du) för att jag inte känner till en allmän trådsanning men ingen kan berätta hur de vet vad som hänt de beskriver bara vad som hänt (även du.) Jag vill gärna veta var kunskapen kommer ifrån så det inte bara är en trådsanning.

Vi kanske ska samla ihop alla källor och försöka skapa ett inlägg med fakta och källor? Vad tycker du om den idén?

EDIT: I detta inlägg utvecklar jag mitt resonemang och om du läser det kommer du att bättre förstå mina åsikter även om du kanske inte kommer dela dem. Läs gärna om du har tid. Jag tror inte heller att du kommer tycka att det är så dumt ändå. (FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda
Senast redigerad av Midnight 2016-06-12 kl. 10:28.
Citera
2016-06-12, 10:30
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, jag förstod andemeningen. Jag tror att det enda sättet är att han döms till Livtids fängelse. Att detta inte är acceptabelt och kräver lagens strängaste straff.

Därför gäller det att hålla denna tråd levande och på alla sätt hålla frågan på dagordningen.

Rättens ledamöter, åklagare/advokat ev flera berörda i rättsprocessen får del av hela obduktionsprotokollet och annat sekretessat material.
Man kan vårda honom lite på någon rättspsykiatrisk avdelning om han är eller blir lite psykotisk.
Livstid ska han ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in