2016-06-08, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej det var inte så jag menade, utan snarare att "kvinnomisshandlare" väl är våldsamma/våldsbenägna generellt och inte bara mot just kvinnor.
Fast nej - det sambandet finns långt ifrån alltid. Många män är våldsamma mot sina kvinnor - men skulle inte komma på tanken att bruka våld mot andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Måste bara citera dem som tycker synd om kvinnan.

(FB) Tjejer, är det inte attraktivt med killar som kan slåss?

Hon har valt en stark man för att använda honom för att förtrycka andra män, via våld, genom sin styrka för att hon ska känna sig trygg. Kan inte säga nåt annat än att det är tragiskt men samtidigt rätt åt henne. Välj en schysst och stabil man, inte en idiot.

Hon valde också att avsluta sin relation med honom, vilket han inte accepterade. Ingenting i detta är hennes fel.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratte888
Lilla fega Horunge där sitter jag önska jag fick träffa dig eller din psykopat bror din lille fitta. Jag personligen ska kastrera dig anabola fitta och samtidigt tortera din lilla bror till hora, att ge sig på en tjej med så ofattbart mycket våld för att hon ville avsluta förhållandet?? Herregud asså stackars hennes anhöriga. Jag kan bara säga skiiiter fullständigt i om MOD ger mig en varning eller stänger av mig men Martin din lilla hora jag känner folk som sitter på kåken hall Kumla Norrtälje du ska få betala ett högt pris din luffar bror går inte säkert ska du få höra medan du blir knullad på kåken din Horunge TVIII på så smutsig människa
klipp hans bror järnspettsmannen han går ju ute.
Senast redigerad av dack 2016-06-08 kl. 10:42.
Citera
2016-06-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Så en steroid/tjack kille förstår vad han gjort helt plötsligt menar du?

Eller var han rädd för några/någon o skyndade sig o ringde polisen.

Att en person är döende kan väl även en påtänd person inse.

Menar du att hon hade fler våldsamma manliga bekanta som han blev rädd skulle hämnas? Isåfall hade hon ju inte behövt vara rädd från början, samt vågat berätta mer för polisen.
Citera
2016-06-08, 10:28
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detta sätter verkligen huvudet på spiken när det gäller mascho-tänk. Varför skulle inte mamman kunna försvara sina barn?
Varför skulle inte en storasyster kunna försvara sin lillebror ..?

Det var du som tog upp mamma (och nu systern). Jag har inte nämnt det någonstans innan. Givetvis ska även de hjälpa till, något annat vore ju absurt. Men frågan jag ställde var om jag hade rätt att ta deras plats om de inte vill eller kan? Vore det rätt av mig att göra det?

Citat:
Ointressant faktiskt - du talade om samhällets utveckling gällande kriminalpolitiken och har uppenbarligen inte ens en aning om hur denna utvecklats över tid.

Så realpolitiken är ointressant alltså. Jag förmodar att den är lite för läskigt nära verkligheten?

Feministiska partier driver en slappare kriminalpolitik. Samtidigt driver de för ökade utgifter till utländska medborgare, så till den grad att våra egna myndigheter nära nog kollapsar. Ansvaret ligger där och därmed hos sådana som dig.
Citera
2016-06-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
klipp hans bror järnspetsmannen han går ju ute.

Ge båda bröderna Hannibal Lecter-mundering, lås in dom på Säters fasta och släng bort nyckeln.
Citera
2016-06-08, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
klipp hans bror järnspetsmannen han går ju ute.

vart finns han då
Citera
2016-06-08, 10:32
Medlem
BernardLoutres avatar
I USA hade de låst in honom i en cell och kastat bort nyckeln men inte här inte.
Citera
2016-06-08, 10:34
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
En sak jag undrar och som säkert väldigt få av oss kan ge svar på är: Hade hon inte hund? Slog han ihjäl hunden först eller?
Har ej framkommit hur det gick med hunden.

Däremot var det anledningen till att hon inte tog erbjudandet om att flytta till ett skyddat boende då hon inte skulle få ta med sin hund till boendet.
Citera
2016-06-08, 10:38
Medlem
Jag hade älskat om både det här svinet och hans vidriga bror utsatts för en lång och utdragen tortyrprocess. Enda behandling dom förtjänar.
Citera
2016-06-08, 10:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Om din son eller dotter blir angripen så anser jag att det också är mammans sak att träda in. Du framstår som lika smart som din avatar givet att du uppenbarligen inte lyckats läsa vad som sägs i diskussionen och vilket resonemang jag vänder mig emot.

Det är inte radikalfeminister som sitter på våra politiska poster - de har aldrig gjort det. Dessutom är "rehabiliteringstanken" en sjuttiotals skapelse -- från den tiden då män fortfarande styrde landet.
De sista årtiondet har man börjat lämna det fokuset och i högre grad återgått till "straff/prevention" -- vilket bl a lett till straffskärpningar på olika områden.

Skall du prata kriminalpolitik så bör du sätta dig in i den innan.
Rehabiliteringstanken kom med strafflagens avskaffande och ersättande med en ny brottsbalk där betydligt större fokus på brottslingen och dennes situation än tidigare. Den kom tidigt 60 tal.
Citera
2016-06-08, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ja, jag är ju kvinna så det är klart jag skall hålla käften ..

Vad i detta tycker du skiljer sig från GM:s synsätt?

Vi kan ju med hänvisning till vad du anser är ett bra resonemang konstatera att DU inte tillhör de"snälla, sociala, trevliga, utbildade, civiliserade, omtänksamma, artiga" männen ...som anser att våld mot kvinnor är främmande/tabu.

Du ger ju uttryck för något helt annat med att länka till det inlägget.
Du verkar inte fatta nånting. Hur kan det vara våldsamt att tycka att det är rätt åt er (när ni själva vill ha starka män, starka män kan slå dig vettu) som att det är våldsamt att faktiskt slå någon?

Du likställer med andra ord att våld med knytnävarna mot ansiktet är likställa med att tycka det är rätt åt er. Ja det märks att du är feminist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in