Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-07, 09:04
  #13
Medlem
Finns det andra ord som är mer frekventa i DN än ordet slukhål.
Här har vi fått 21 stycken artiklar eller notiser som under 5 år påstås oss en uppfattning om DNs själ och freudianska uppväxt.
Kolla ordet penis. Det är mer frekvent. Nästan 1000 träffar på DNs sökfunktion
För att inte tala om kulor.
http://www.dn.se/sok/?s=kulor

Och visst borde det finnas mer angelägna saker för DN att rapportera om än att en fransman gripits i Ukraina
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fra...t-fotbolls-em/
Citera
2016-06-07, 11:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Finns det andra ord som är mer frekventa i DN än ordet slukhål.
Här har vi fått 21 stycken artiklar eller notiser som under 5 år påstås oss en uppfattning om DNs själ och freudianska uppväxt.[...]

Det beror på hur man söker. Du bör inte söka direkt i tidningens sökfunktion. Dels kan du råka outa dig för tidningen, och dels så kan de sökningarna vara tvättade.

Slukhål är som ord nästan dubbelt så vanligt förekommande i DN som penis, däremot är det mycket avhuggna/avklippta penisar som avhandlas, återigen ett freudiansk koncept och en kastrationsångest.

Det är betydligt fler artiklar än 25 på DN som avhandlar slukhål. Jag hittade minst ett 10-tal extra kring 2016-2015.
Citera
2016-06-07, 11:42
  #15
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Slukhål är spännande läsning, många som är intresserade tror jag 🙋 hellre slukhål än bomber/krig/politik etc det är bara tråktigt 🐷
Citera
2016-06-07, 12:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Frågan om alla artiklar om slukhål är ett utslag av en persons ångest på DN, en redaktionell tvångstanke eller bara billig journalism för att locka läsare?

Nej, det är ett utslag av att läsarna är intresserade av slukhål, vilket DN förmodligen ser i sina statistikverktyg.
Citera
2016-06-07, 12:17
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Det beror på hur man söker. Du bör inte söka direkt i tidningens sökfunktion. Dels kan du råka outa dig för tidningen, och dels så kan de sökningarna vara tvättade.

Slukhål är som ord nästan dubbelt så vanligt förekommande i DN som penis, däremot är det mycket avhuggna/avklippta penisar som avhandlas, återigen ett freudiansk koncept och en kastrationsångest.

Det är betydligt fler artiklar än 25 på DN som avhandlar slukhål. Jag hittade minst ett 10-tal extra kring 2016-2015.


jag bryr mig inte om ifall tidningen hittar mitt IP-nummer.
Hur söker du?

Allt kan naturligtvis förklaras utifrån freudianska teorier, artiklar om damfotboll respektive herrfotboll har olika laddningar. Den gamla teorin om att folk är intresserade av att läsa om sport ska kanske bytas ut mot något mer metafysiskt. Det duger inte med teorier om att DN ger folk vad folk vill ha.
Det handlar i grund och botten om kastrationsångest.
Citera
2016-06-07, 15:44
  #18
Medlem
Citat:
Frågan om alla artiklar om slukhål är ett utslag av en persons ångest på DN, en redaktionell tvångstanke eller bara billig journalism för att locka läsare?
Jag tror det finns något bibliskt över dessa slukhål. Plötsligt öppnar sig bara marken under fötterna och du faller ner i ett (nästan) bottenlöst hål. Jag tror att många DN-journalister oroar sig över att Gud skall straffa dom för deras tendentiösa, agendasättande journalistik.
Citera
2016-06-07, 18:00
  #19
Medlem
LeifD2s avatar
Det är symblik på hög nivå.
En gång i tiden var DN en seriös och ansedd tidning. Även politiska motståndare respekterade tidningen och dess medarbetare. Dvs en situation helt omvänd den idag.
Slukhålen är en symbol för vad som hänt med DNs tappade värdighet, heder och moral.
Citera
2016-06-08, 22:11
  #20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Slukhål har visat sig vara en bra klickmagnet, och som alla tidningar behöver DN klick. Svårare än så är det inte.

Allra bäst är det om man har en videosnutt man kan länka till; då slänger man in en inledande reklamfilm som man får hyggligt betalt för.

Sen kan man naturligtvis fråga sig varför slukhål är så populära. Men det tror jag ingen på tidningsredaktionerna funderar över.
Citera
2016-08-19, 18:11
  #21
Medlem
Drullknulls avatar
I dagens nummer av DN kan man läsa om ett slukhål som uppstått när en hemmafixare försökte gräva flera källarplan.
Spektakulärt, jo visst, frågan om denna händelses nyhetsvärde står i proportion till artikelns utrymme? Med tanke på alla katastrofer t.e.x. den i Louisiana är DN:s fascination för slukhål mer spännande än slukhålen.


Citat:
Ursprungligen postat av DN
En kinesisk lagstiftare döms till fem års fängelse för att orsakat ett slukhål när han försökte gräva en källare under sitt hus i Peking.


DN: Man döms för att ha orsakat slukhål
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback