Citat:
Ursprungligen postat av
Sodomizer-
Ukraina har aldrig nått stora framgångar. Ett land med 45 miljoner invånare och stort fotbollsintresse borde kunna konkurrera med Spanien, Italien och liknande länder.
Och nej, Sverige spelar inte bättre utan Zlatan. Vi nådde 4-4 mot Tyskland på bortaplan med Z, vi förlorade hemma utan Z, dessutom var Tyskland redan klara. Det såg inget vidare ut mot Slovenien heller.
Nej vi har inte hållit en jämn nivå. 58 tog vi silver. På 60-talet presterade vi ingenting. Vi kom 5:a 74. 80-talet varken EM eller VM. Brons 94 sedan fiasko i kommande EM- och VM-kval. Bara en idiot kan få det till "jämn nivå".
Jag har skrivit 4 inlägg landslagstråden som du inte har bemött. Så du kan bemöta dom först om du nu vill debattera sakligt?
Hur är det relevant att Ukraina är dåliga på att producera talanger? Schevcenko förde dem till stora framgångar för vara Ukraina och det spelarmatrial de hade. De har ju inte nått större framgångar utan han, som sverige har gjord utan zlatan, både bara några år innan zlatan debuterade och under hans tid i landslaget.
Du kommer med en träningsmatch emot slovenien där halva laget saknades som bevis för din tes, och jag kommer med VM brons, U23 EM guld som bevis för min tes.
Du vet väl att det var 94 gänget som spelade i kvalet 96 och 98, de 94 gänget som ni försöker ge sken av var ett lag fullt av världsstjärnor. Så du verka inte förstå att det argumentet talar emot dej snarare än för dej.
Med jämn menar jag främst spelarmaterial inte nödvändigtvis resultat. Man ska dock komma ihåg att det var betydligt svårare att ta sig till mästerskapen förut, så det påverkar ju de tillsynes lite ojämna resultaten.