2016-06-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Problemet är att du motsäger dig själv för att kunna styrka dina argument, vägrar bemöta stora delar av det man skriver och hävdar att du förhållit dig till ren fakta i dina inlägg vilket inte stämmer.
Fakta är av tradition zlatanisternas värsta fiende. Här har du lite mer fakta: Zlatan har inte tagit Sverige längre än till kvartsfinal i EM och åttondelsfinal i VM.
Citera
2016-06-07, 00:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Fakta är av tradition zlatanisternas värsta fiende. Här har du lite mer fakta: Zlatan har inte tagit Sverige längre än till kvartsfinal i EM och åttondelsfinal i VM.
Återigen bevisar du bara min poäng när du väljer att inte bemöta stora delar av mitt inlägg. Förövrigt har du en väldigt skev definition av ordet fakta.
Citera
2016-06-07, 00:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Dom där spelarna från Spanien-matchen då? Var inte dom också med?
Citera
2016-06-07, 00:55
Medlem
Stivalis avatar
Här har vi dem ju. Hjältarna från bragdmatchen. Komplett med avbytare & allt. Trist att dessa spelarna aldrig fick chansen att spela i VM & EM. För då hade vi antagligen gått längre i slutspelen.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sverige-Spanien 2-0 (1-0)
1-0 Johan Elmander (10'), 2-0 Marcus Allbäck (82')
Sverige: 1 Rami Shaaban - 2 Mikael Nilsson, 3 Olof Mellberg, 4 Petter Hansson, 5 Erik Edman - 6 Tobias Linderoth - 7 Niclas Alexandersson, 8 Anders Svensson (16 Kim Källström 75'), 9 Fredrik Ljungberg (18 Christian Wilhelmsson 56') - 10 Marcus Allbäck, 11 Johan Elmander (15 Daniel Andersson 77').
Ersättare, ej inbytta: 12 John Alvbåge, 13 Fredrik Stenman, 14 Mikael Antonsson, 17 Markus Rosenberg.

Citera
2016-06-07, 01:07
Medlem
Slog mig just att många på detta forum antagligen inte har några klara minnen från tiden före Zlatan. Han har ju haft en lång landslagskarriär, det var ändå ca 15 år sedan han debuterade i landslaget. Då gick väl Stivali fortfarande på dagis.
Citera
2016-06-07, 01:13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Vänta lite nu. Zlatan har?
Sedan generationen med Henke o Ljungberg la av så har vi inte haft ett vettigt lag. Att bedömma Zlatan utifrån detta visar bara på okunskap.
Nu tror jag personligen att Sverige skulle klara sig bättre utan Zlatan än med.
Inte för att Zlatan är dålig utan för att han faktiskt är för bra för sina medspelare.
Citera
2016-06-07, 01:14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Slog mig just att många på detta forum antagligen inte har några klara minnen från tiden före Zlatan. Han har ju haft en lång landslagskarriär, det var ändå ca 15 år sedan han debuterade i landslaget. Då gick väl Stivali fortfarande på dagis.

Sverige var aldrig med i några mästerskap under min dagistid. Från lågstadiet minns jag dock VM. Det gick inte bra för Sverige som förlorade alla sina matcher.
Citera
2016-06-07, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kom igen. Hur pass mycket går det att strunta i en VM-match? Beror visserligen på vad man menar med att strunta i matchen, men deras insats är det i särklass sämsta som visats upp i en bronsmatch. Det är välkänt att många av bulgarerna hade festat runt innan, vilket ju är föga seriöst. Ska man bara vara i bronsmatch en gång så var det mot Bulgarien 1994.

Sverige hade bara två riktigt tunga motståndare, Rumänien i kvarten & Brasilien i semin. Ena vann man på straffar, den andra förlorade man.

Jag menar på att det är orättvist att efterföljande landslag ständigt ska behöva dras med jämförelsen med 94-laget.

Man struntar inte i en bronsmatch (om man inte är Brasilien och är van att vinna guld)...
Citera
2016-06-07, 09:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag tror inte du var född när jag såg min första fotbollsmatch på TV (1958) och live (1961). Jag kan också säga att jag tycker att Bosse Larsson är Sveriges mest komplette spelare genom tiderna. Zlatan har kvalitéer som få spelare i världen har, det gör honom unik.

Jag minns landslaget innan Zlatan som med undantag av VM-94 och EM-92 inte har varit speciellt lysande. En spelare bär inte ett lag så pass att det skulle avgöra om det blev fiasko eller succé i så höga sammanhang. I lägre sammanhang t.ex div. 3 och nedåt kan det ske men det är ovanligt.
Citera
2016-06-07, 10:48
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ukraina har aldrig nått stora framgångar. Ett land med 45 miljoner invånare och stort fotbollsintresse borde kunna konkurrera med Spanien, Italien och liknande länder.

Och nej, Sverige spelar inte bättre utan Zlatan. Vi nådde 4-4 mot Tyskland på bortaplan med Z, vi förlorade hemma utan Z, dessutom var Tyskland redan klara. Det såg inget vidare ut mot Slovenien heller.

Nej vi har inte hållit en jämn nivå. 58 tog vi silver. På 60-talet presterade vi ingenting. Vi kom 5:a 74. 80-talet varken EM eller VM. Brons 94 sedan fiasko i kommande EM- och VM-kval. Bara en idiot kan få det till "jämn nivå".

Jag har skrivit 4 inlägg landslagstråden som du inte har bemött. Så du kan bemöta dom först om du nu vill debattera sakligt?

Hur är det relevant att Ukraina är dåliga på att producera talanger? Schevcenko förde dem till stora framgångar för vara Ukraina och det spelarmatrial de hade. De har ju inte nått större framgångar utan han, som sverige har gjord utan zlatan, både bara några år innan zlatan debuterade och under hans tid i landslaget.

Du kommer med en träningsmatch emot slovenien där halva laget saknades som bevis för din tes, och jag kommer med VM brons, U23 EM guld som bevis för min tes.

Du vet väl att det var 94 gänget som spelade i kvalet 96 och 98, de 94 gänget som ni försöker ge sken av var ett lag fullt av världsstjärnor. Så du verka inte förstå att det argumentet talar emot dej snarare än för dej.

Med jämn menar jag främst spelarmaterial inte nödvändigtvis resultat. Man ska dock komma ihåg att det var betydligt svårare att ta sig till mästerskapen förut, så det påverkar ju de tillsynes lite ojämna resultaten.
Senast redigerad av ulvvf 2016-06-07 kl. 11:04.
Citera
2016-06-07, 11:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Hur är det relevant att Ukraina är dåliga på att producera talanger? Schevcenko förde dem till stora framgångar för vara Ukraina och det spelarmatrial de hade. De har ju inte nått större framgångar utan han, som sverige har gjord utan zlatan, både bara några år innan zlatan debuterade och under hans tid i landslaget.

Du kommer med en träningsmatch emot slovenien där halva laget saknades som bevis för din tes, och jag kommer med VM brons, U23 EM guld som bevis för min tes.

Du vet väl att det var 94 gänget som spelade i kvalet 96 och 98, de 94 gänget som ni försöker ge sken av var ett lag fullt av världsstjärnor. Så du verka inte förstå att det argumentet talar emot dej snarare än för dej.

Med jämn menar jag främst spelarmaterial inte nödvändigtvis resultat. Man ska dock komma ihåg att det var betydligt svårare att ta sig till mästerskapen förut, så det påverkar ju de tillsynes lite ojämna resultaten.

Är väl svårare att ta sig till VM nuförtiden men lättare att ta sig till EM?
Citera
2016-06-07, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Du måste ju ge exempel på vilka talanger som borde spelats istället för dessa.

Har man den minsta förståelse för fotboll så är det ingen hemlighet att Anders Svensson var en väldigt duktig mittfältare med ett passningsspel och en förmåga att diktera tempot som ingen annan svensk mittfältare hade.

Om jag ska ge dig ett tips så är det att faktiskt kolla på matcherna istället för att populistiskt haka på de senaste häxjakterna som pågår på diverse kommentarsfält. Förr var det Svensson, nu är det Isaksson som får utstå samma oförtjänta behandling. Nu, precis som då, så är det ofta folk med noll fotbollskunskaper som härjar loss.

Haha vilket jävla skämt du är din lilla pissråtta. Sluta suga hans kuk och inse fakta istället.

Diktera mittfält?? Hahaha jo tjena, mot Malta och Degerfors kanske. Mot hyfsat mittfält så har han blivit rövknullad dag o natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in