Citat:
Klart att det är bristfällig logik. Exemplet är ju för att visa det absurda i hur du och han jag diskuterade med resonerar.
Jag har skrivit det 100 gånger tidigare men jag får väl skriva det en gång till. ETT LAG ÄR INTE STATISKT. I synnerhet när det gäller små nationer som Sverige. När en stor (med svenskt mått) stjärna lägger av finns det sällan en ny man bara kan slänga in utan det blir ofta ett hål på flera år innan det kommer fram någon ny. Det är inte som Brasilien där det kommer fram nya superstjärnor hela tiden. Därför går landslagets prestationer i vågor, så har det alltid varit. Vi har aldrig legat på någon jämn hög nivå som du verkar försöka få det till.
Jag har skrivit det 100 gånger tidigare men jag får väl skriva det en gång till. ETT LAG ÄR INTE STATISKT. I synnerhet när det gäller små nationer som Sverige. När en stor (med svenskt mått) stjärna lägger av finns det sällan en ny man bara kan slänga in utan det blir ofta ett hål på flera år innan det kommer fram någon ny. Det är inte som Brasilien där det kommer fram nya superstjärnor hela tiden. Därför går landslagets prestationer i vågor, så har det alltid varit. Vi har aldrig legat på någon jämn hög nivå som du verkar försöka få det till.
Du verkade inte förstå vad som var den bristfälliga logiken i det, det var att du trodde att du bevisade något för oss zlatan skeptiker med att Shevchenko inte heller har fört ukraina till em/vm guld. För det första så var Shevchenko ett dåligt exempel då han har varit med och fört Ukraina till stora framgångar för att vara Ukraina. Sedan måste man se det i förhållande till hyllningarna, om han inte gör laget bättre utan laget snarare presterar sämre med honom förtjänar han då att dyrkas som en gud?
Det stämmer vi har inte alltid en lika bra spelare att slänga in då en nyckelspelare försvinner. För ett tag sedan så var det stor brist på vänsterbackar, nu har vi ett överflöd av dem. Det går i vågor var styrkorna och bristerna är, men vi har överlag hållit en jämn nivå, kanske inte på en position men i laget i sin helhet, dock inte någon jätte hög nivå. Vi har aldrig varit i moderna tid en stormakt.
Men du kommer i vanlig ordning inte vilja ta till dej av några argument, utan snart kommer väl kommentarer i still med, "du är ju korkad, du går inte att prata med", som du brukar komma med.