2016-06-06, 18:45
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Exakt henke va bra men att man beskriver honom som kung av barcelona e patetiskt. Michael laudrup tex han va kung av barcelona
Och framförallt va henke ingen direkt star i landslaget även om viss media beskriver honom som motorn 1994
Ingen. INGEN, har beskrivit Henke som motorn 1994.
Citera
2016-06-06, 18:46
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Du skriver att fotboll är en lagsport. Det innebär att man inte kan bedöma enskilda spelare efter hur laget presterar.

Ett exempel på ditt sätt att resonera: Shevchenko nådde aldrig några framgångar med Ukraina - Slutsats = Shevchenko var kass.

Att han vann Ballon dor 2004 spelar givetvis ingen roll.

Du har en ganska så bristfällig logik. Man måste ju jämföra med hur det troligtvis hade sett ut vid ett normalläge. Shevchenko var med och förde Ukraina till deras första EM och VM.

Sedan hyllas zlatan som han vore en gud, då borde han ju motivera det med har varit med och gjort oss synbart bättre som lag. Allt hänger givetvis inte på en spelare. Örgryte skulle inte vinna CL om de fick zlatan eller messi, men om de värvade honom och fick sämre resultat än säsongen innan, är det då befogat att hylla han som en gud? Svenska landslaget har bara blivit sämre i takt med att han glänst mer och gjort mer mål.
Citera
2016-06-06, 18:47
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Rumänien slog Argentina.

Bulgarien struntade inte i 3:e pris matchen, de bliv utskåpade. De slog Tyskland...

Sverige var riktigt bra.

1-1 och 0-1 mot världsmästarna.

Kom igen. Hur pass mycket går det att strunta i en VM-match? Beror visserligen på vad man menar med att strunta i matchen, men deras insats är det i särklass sämsta som visats upp i en bronsmatch. Det är välkänt att många av bulgarerna hade festat runt innan, vilket ju är föga seriöst. Ska man bara vara i bronsmatch en gång så var det mot Bulgarien 1994.

Sverige hade bara två riktigt tunga motståndare, Rumänien i kvarten & Brasilien i semin. Ena vann man på straffar, den andra förlorade man.

Jag menar på att det är orättvist att efterföljande landslag ständigt ska behöva dras med jämförelsen med 94-laget.
Citera
2016-06-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så du poängterar att Frankrike var mer eller mindre vidare (dom var vidare) men skiter i å nämna att Holland även dom var vidare när Sverige slog dom på hemmaplan 2011. Beror väl på hur man vill vinkla det antar jag.
Vad gäller Frankrike så har jag för mig att de faktiskt kunde bli utslagna, men bara om Ukraina slog England. Kan minnas fel här.
Spanien 2006 är och förblir Sveriges tyngsta seger mot ett stort landslag (tävlingsmatch) detta århundrade. Utan Zlatan.
Citera
2016-06-06, 19:09
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Sedan hyllas zlatan som han vore en gud, då borde han ju motivera det med har varit med och gjort oss synbart bättre som lag. Allt hänger givetvis inte på en spelare. Örgryte skulle inte vinna CL om de fick zlatan eller messi, men om de värvade honom och fick sämre resultat än säsongen innan, är det då befogat att hylla han som en gud? Svenska landslaget har bara blivit sämre i takt med att han glänst mer och gjort mer mål.

Eftersom man spelar för samma landslag hela karriären så är det där inget konstigt alls. Tvärtom måste det finnas mängders mängder med exempel på att en enskild spelares karriär går framåt samtidigt som dennes landslag går något bakåt. Det är så vanligt så man inte ens reflekterar över det. Utom just angående Zlatan i Sverige. För det ska diskuteras hur mycket som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Vad gäller Frankrike så har jag för mig att de faktiskt kunde bli utslagna, men bara om Ukraina slog England. Kan minnas fel här.
Spanien 2006 är och förblir Sveriges tyngsta seger mot ett stort landslag (tävlingsmatch) detta århundrade. Utan Zlatan.

Samma sak här. När ett landslag vinner en viktig match så är det väldigt rimligt att någon känd spelare saknades på planen. Det är så vanligt att man inte ens reflekterar över det. Minns du vilka som inte var med vid andra svenska segrar genom historien? Eller när andra länder vunnit viktiga kvalmatcher, kan du då nämna att just den eller den spelaren inte var med? Knappast va. Men med just Zlatan ska det lyftas fram tio år senare.
Citera
2016-06-06, 19:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ja det var en tung seger men vad säger det? Spanien förlora även mot Nordirland det kvalet, något jag tvivlar på att du är medveten om.
Citera
2016-06-06, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ja det var en tung seger men vad säger det? Spanien förlora även mot Nordirland det kvalet, något jag tvivlar på att du är medveten om.
Nordirland wales island albanien bra lag väl
Citera
2016-06-06, 19:15
Medlem
Citat:
Och? Det var en tung seger för Nordirland också.
Du får helt enkelt acceptera att din älskling inte var på plan när Sverige slog SPANIEN. Du får sitta och runka till träningsmatcher mot England och Estland, det är oftast då Zlatan briljerar.
Citera
2016-06-06, 19:24
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Du har en ganska så bristfällig logik. Man måste ju jämföra med hur det troligtvis hade sett ut vid ett normalläge. Shevchenko var med och förde Ukraina till deras första EM och VM.

Klart att det är bristfällig logik. Exemplet är ju för att visa det absurda i hur du och han jag diskuterade med resonerar.

Citat:

Jag har skrivit det 100 gånger tidigare men jag får väl skriva det en gång till. ETT LAG ÄR INTE STATISKT. I synnerhet när det gäller små nationer som Sverige. När en stor (med svenskt mått) stjärna lägger av finns det sällan en ny man bara kan slänga in utan det blir ofta ett hål på flera år innan det kommer fram någon ny. Det är inte som Brasilien där det kommer fram nya superstjärnor hela tiden. Därför går landslagets prestationer i vågor, så har det alltid varit. Vi har aldrig legat på någon jämn hög nivå som du verkar försöka få det till.
Citera
2016-06-06, 19:26
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Eftersom man spelar för samma landslag hela karriären så är det där inget konstigt alls. Tvärtom måste det finnas mängders mängder med exempel på att en enskild spelares karriär går framåt samtidigt som dennes landslag går något bakåt. Det är så vanligt så man inte ens reflekterar över det. Utom just angående Zlatan i Sverige. För det ska diskuteras hur mycket som helst.

Fast vi har inte sämre spelare idag än för 10-20 år sedan.
Citera
2016-06-06, 19:37
Medlem
Energiknippes avatar
Mikael Nilsson. Killen hade grymma lungor men en av egenskaperna man bör ha om man ska ta upp en backposition är att kunna tackla folk och på de lektionerna skolkade Nilsson. Jag har sett honom tackla en motspelare en (1) gång under hans landslagskarriär, en gång!

Nilssons definition av försvarsspel var att springa jämsides med bollhållaren....
Citera
2016-06-06, 19:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Och? Det var en tung seger för Nordirland också.
Och det säger en del om Spaniens form vid den tidsperioden, är 2+2 för svårt här?
Citat:
Du får helt enkelt acceptera att din älskling inte var på plan när Sverige slog SPANIEN. Du får sitta och runka till träningsmatcher mot England och Estland, det är oftast då Zlatan briljerar.
Har jag sagt nånting emot att han inte va på plan då? Nej.
Oftast då Zlatan briljerar? Ja han har bara möjligheten att slå Platinis rekord i antal mål vid EM-slutspel nu i sommar men ös på du med din okunniga dynga.

Im out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in