• 34 688 online
  • 1 193 790 medlemmar
  • 61 849 372 inlägg
  • 1
  • 2
2014-07-03, 22:49
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedit
Borttagen? Har den bara försvunnit eller har du slagit in fel nummer tre gånger? Förhoppningsvis har de kommit på deras misstag och håller på att fixa det just nu...

Angående "skyddade belopp" skulle jag inte oroa mig, det är en reservation som antagligen upphör efter av Steam given tid. Om du inte gjort det redan skulle jag skicka in en support ticket. Hoppas det löser sig för dig!

Ja det går inte att gå till sidan där man ska verifiera sitt kort, kan bara lägga in mer pengar i steam wallet.. Vet inte varför, men verkar som mitt kort är godkänt, trots att jag ej verifierat det som okej

Men har nu fått tillbaka mina två belopp på kontot som jag skulle verifierat, så vet ej vad som har hänt.. Det verkar fungera som det ska, trots att jag ej kunnat verifiera

Någon som vet vad det kan bero på?

Mvh MindWalker86
Citera
2014-07-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedit
Tjena, jag hade samma problem, men jag löste det. Jag betalade med mastercard men jag antar att samma princip fungerar för olika kort.

Loggade in på banken och hittade de två skyddade beloppen i SEK, sedan gick jag in på mastercards hemsida och kollade deras valutakurser. Delade de skyddade beloppen med valutakursen (som idag var 9.225783) och skrev in resultatet i steam med två decimaler. Success!

Förövrigt mycket dåligt av Steam att inte tänka på detta.

Detta fungerade för mig också glöm inte runda av uppåt bara
Citera
2014-09-26, 09:39
Medlem
Jag hittar bara 1 skyddat belopp från min bank och de är de pengar jag förde över till steam, dvs 25euro.. vilka belopp är det som dom vill att man ska fylla i då man ska godkänna kortet ?
Citera
2016-05-30, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Nej det har inte löst sig tyvärr..

Har kontaktat banken, men de säger att eftersom beloppen står som "pending" så kan de inte se någon "exakt" valuta vid det tillfället det drogs..

Steam kommer låta dem vara "pending" tills man verifierar beloppen, sedan sätts de tillbaka på kontot.. Sen säger steam också att banken kan se den exakta valutan som ska vara dragen & banken säger att de inte kan se det eftersom beloppen bara står som "pending/skyddat belopp" Dvs båda säger att den andra parten kan hjälpa till att lösa det, men ingen av dem kan det när man frågar, de bara skickar detta problemet mellan varandra..

Vet inte vad detta kan innebär för mig/oss med våra konton, men tycker det är otroligt dåligt av steam att inte lösa problemet..

Har du några tips på hur man löser problemet mm, så här gärna av dig.

Mvh MindWalker86

Bara ringa din bank ,. dom ser exakta euro summan.
Citera
  • 1
  • 2