2016-05-28, 15:05
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Mordnatten har advokaten hittat IT-forenciskt alibi genom datoraktivitet mellan 23:12 - 23:53 (torrent samt facebook) samt Facebook-aktivitet kl 02:32.
Kj själv säger att han la sig och sov strax efter besöket hos brodern och sov hela natten. Säger inget om facebook under natten. Vill minnas att den påstådda "flaskleken" skedde på söndagsmorgonen. Minns inget klockslag.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Om det är allt IT-alibi under mordkvällen/nattens kritiska timmar är det inget vattentätt alibi för när mordet sannolikt skedde..

Advokaten fortsätter på liknande vis redovisa tidpunkter med Alibi fram tills kroppen hittas. Återstår att se om det verkligen blir vattentätt alibi.

Vattentätt eller inte kan säkerligen diskuteras i oändlighet.

Däremot kan man ju fråga sig varför Polis/Åklagare medvetet dolt dessa uppgifter från försvaret. Uppgifter som motsäger gärningsmannabeskrivningen. Åklagarna har vacklat på punkten ang lägenheten som mordplats, superhunden Uno har inte hittat något i lägenheten och Bengt Isaksson mfl vittnesmål om skrik motsäger alla det åklagarna påstått.
Citera
2016-05-28, 15:41
Medlem
Flashbabe!s avatar
Lite osäker på vart jag skall posta detta.
Googlade på fallet och kom till nedanstående blogg(erska) som skrivit ett minst sagt intressant inlägg om typ allt, från KJ's diagnos till Bodströms bok.
Läs gärna. Min fråga är vad denna människa kan ha för relation till fallet? Hon känns alldeles för engagerad för att bara vara intresserad?
(För övrigt det sjukaste jag läst på länge....eller nånsin.)

http://annakarlssonlulea.blogspot.se/2016/04/ett-oppet-brev-till-tomas-bodstrom-om.html?m=1
Citera
2016-05-28, 16:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!
Googlade på fallet och kom till nedanstående blogg(erska) som skrivit ett minst sagt intressant inlägg om typ allt, från KJ's diagnos till Bodströms bok.
Läs gärna. Min fråga är vad denna människa kan ha för relation till fallet? Hon känns alldeles för engagerad för att bara vara intresserad?

http://annakarlssonlulea.blogspot.se/2016/04/ett-oppet-brev-till-tomas-bodstrom-om.html?m=1

Hjälp, det är så mycket... ord!
Citera
2016-05-28, 16:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!

Varning för IP-fiske... använd Tor.

Skribenten låter i argumentationsteknik och språkval förövrigt väldigt lik en postar i tråden
Citera
2016-05-28, 17:01
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Skribenten låter i argumentationsteknik och språkval förövrigt väldigt lik en postar i tråden

Ursäkta min okunnighet, men vad menas med IP-fiske?
Citera
2016-05-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Anna Karlsson är frilanssjournalist och rapporterade för TV24 under rättegångsförhandlingarna i målet.
Citera
2016-05-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
/--/ Transporten i bakluckan har antagligen skett när delarna tagits från gömstället/mordplatsen/styckplatsen till fyndplatserna.

Den stora frågan är ju vart den här blodfesten har varit. Hittas den så hittas nog också mordvapnet, kläderna, skolböckerna, osv.

Kan givetvis vara så men expertisen/polisteknikern uppgav under huf (om jag minns rätt) att iaf bagagekantlistblodet hamnat där då en hel kropp hanterats/lyfts/dragits i och ur bagaget (alltså inte att det var fastslaget men något om att spåren var karaktäristiska för det).

Tror ej dråpvapnet, kläderna etc återfinns om styckplats hittas; oavsett GM så har nog tid/möjl funnits att göra sig av med detta.
Citera
2016-05-28, 19:56
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Anna Karlsson är frilanssjournalist och rapporterade för TV24 under rättegångsförhandlingarna i målet.

En narcissistisk, jude-fixerad skribent utan vare sig faktakontroll eller sjukdomsinsikt. Wallraffet på psyket borde stannat på psyket.. ganska fashinerande hur hon kan se och höra hur människor ljuger. Bäst att ringa Löfven - här kan domstolsväsendet spara pengar...
Senast redigerad av zero73 2016-05-28 kl. 19:58.
Citera
2016-05-28, 20:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hon är inte nådig mot Bodström och hans bok som han fått hjälp att ställa samman...

Citat:
Jag är glad att Tomas Bodström skrev en bok om Bodenfallet. För jag tar gärna på mig att skriva den boken på det sätt som det ska gå till. Och sen får alla i allmänheten själva avgöra om Tomas Bodström ska få fortsätta anlita folk att skriva böcker åt honom där han bara sammanfattar en annan text som han hittat på nätet.
Citat:
Finns det med i boken hur rädd och nervös Kristoffer Johanssons kompis var i tingsrätten när han berättade om att Kristoffer Johansson fantiserat om att mörda en person och berättat om det för kompisen två månader innan Vatchareeya Bangsuan faktiskt mördades och styckades?

Kan ett djur äta upp några ben som ligger i naturen? Nej.

Om ett djur äter av ett par mänskliga händer som ligger ute i naturen vid Altersjön i Boden, vad händer med dem då, Tomas Bodström?

Jo benen ligger kvar sen. Skelettet blir kvar.

Skulle man kunna hitta igen dem om man sökte igenom varenda millimeter av området kring den röda tunnan vid vattnet vid Altersjön utanför Boden?

Absolut. Hur enkelt som helst.

Varför gjorde ingen det, Tomas Bodström?

Hur kan det komma sig att ingen polis var ner i den bunker som ligger närmast Kristoffer Johanssons hus i Bodsvedjan, där han bodde på andra våningen i en tvårummare som han inte brukade städa så ofta? Men som var städad när polisen kom och hälsade på.

Några små utdrag ur den Luleåbaserade frilansjournalistens textmassa. En journalist
som var med när det begav sig i domstolarna.

http://annakarlssonlulea.blogspot.se/2016/04/ett-oppet-brev-till-tomas-bodstrom-om.html
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-28 kl. 20:16.
Citera
2016-05-28, 20:05
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:

Kära nå'n då! Ja, ja, alla kan ju ha en dålig dag.

Hon är tydligen frustrerad över att Bodström hunnit ut med en bok, som hon tycker att hon själv borde fått skriva. Får väl hoppas att hon i så fall kan bättre än så här, när det verkligen gäller.

Nå, vad är det för intressant, som framkommer?
Citera
2016-05-28, 20:19
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Kära nå'n då! Ja, ja, alla kan ju ha en dålig dag.

Hon är tydligen frustrerad över att Bodström hunnit ut med en bok, som hon tycker att hon själv borde fått skriva. Får väl hoppas att hon i så fall kan bättre än så här, när det verkligen gäller.

Nå, vad är det för intressant, som framkommer?

Lyssna på människans youtube-kanal... kvinnan är en uppenbar rättshaverist med psykotiska förtecken.

Hon tar promenader för att undgå polisen. Hon har haft Bo Forssberg som försvarare i vad som verkar ett stalking-ärende av ett stackars manligt brottsoffer.

Börjar förstå varför människan är frilans och "mellan jobb"...
Citera
2016-05-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det är i sig inte konstigt att det är en liten blodmängd i bagaget. Det konstaterades vid obduktionen att kroppen va nästan tom på blod. Utblödningen har antagligen skett vid styckningen, eftersom det är blodspår på olika ställen på kroppen. Transporten i bakluckan har antagligen skett när delarna tagits från gömstället/mordplatsen/styckplatsen till fyndplatserna.

Den stora frågan är ju vart den här blodfesten har varit. Hittas den så hittas nog också mordvapnet, kläderna, skolböckerna, osv.

Jag påpekade i tråden då FUP landade att läsa förhören med KJ för där finns svaret på vart han förmodligen gömt/brännt/dumpat hennes kläder och personliga tillhörigheter.

Det finns ett mönster i hans rörelser och de områden han själv deltagit i vid eftersök och då varit den ledande figuren. Exempel är dels Sävastklinten och hans märkliga uppträdande, när han på eget bevåg tar segment 66 (omedelbar närhet till föräldrahemmet) och vill också att brorsan skall vara med. Ett segment som ligger långt från området där man satte in stora resurser i söken, alltså utifrån Bodsvedjan mot Sävast och vägar in mot VB's bostad.
Han söker även av området där sedan både torso och benen hittas, meddelar polis att det är avsökt och klart, är det en slump, knappast. Området var inte ens påtänkt vid det tillfället.
Han syns cykla genom ett villaområde och lämnar cykel vid ett stängsel, går därifrån mot, ja just det, den väg han använde sig av när han for till brorsan denna ödesstigra kväll för VB. Varför, ja kanske för att kolla vad han dumpat efter denna cykelväg, VB's mobil ligger närmast till hand.

Att han är svag och nästan hjälplös är bara trams, han klättrade med enkelhet från markplan upp till sin balkong på våning två när han låst ut sig. Han kunde göra timtal i skogen och leka krig vilket knappt en normalt fysisk person skulle orka med. I BUP utredningen som är sekretessbelagd så finns nog en hel del som kanske inte ville ses i dagens ljus, det finns uppgifter om både det ena och det andra från ganska säkra källor.

Hennes tillhörigheter finns sannolikt i något av dessa områden, områden som han kan som hand i handske genom sitt extra ordinära intresse, leka krig och stor kunskap om den forna militärstaden Boden. Nedgrävt eller helt enkelt bränt upp och platsen är nästintill omöjlig att hitta utan vetskap om terräng och hans goda kännedom om områden han lekt i under åratal.
Platsen är inte slumpvis vald utan plats där han varit många gånger genom åren.

Det som man dock genom advokatens ansökan höjer ögonbrynen för är den bedrövliga dokumentationen av spanings PM, det känns som man inte haft ledning/organisation utan skett lite på måfå. Men att därifrån tro att polis skulle medveten ljuga för att få denna KJ fälld är lika sannolikt som att månen byter omloppsbana idag. Att tekniker medvetet gör samma är lika långt borta.

Vad gäller extra sidomaterial så tror jag det har sin grund i att skydda personer som inte har ett dyft med mordet/utredningen att göra, det utpekades en hel del personer och det formligen regnade in diverse fullständigt galna tips. Tråden var också duktig på att peka ut människor, de som hittade benen från MPS fick schavottera i tråden, det borde vara tvärtom, de lade ner massor av fritid att söka efter den försvunna VB men t.o.m. de möttes av skepticism när de gjorde första fyndet.

Nu har sedan länge VB's mor lämnat landet och flyttat hem till Thailand, må hon slippa detta och få leva i ro. Styvfader får återigen uppleva denna oerhörda tragik vilket säkerligen gör oerhört ont.
Sen utpekar advokaten i princip MB som skyldig vilket måste kännas oerhört hårt och livet blir igen som ett helvete för en oskyldig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in