Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Jag vet inte... men jag tycker det ser ut som lågskor, typ mörka sneakers.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Är det inte mest troligt att det är skor som tillhört teknikerna som man plockat bort? Skorna såg ju ut att ha stått tillsammans som ett par. KJ hade en tendens att "strö" saker omkring sig, vill jag minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Man kunde ju skrivit att skorna tillhörde någon annan istället för att börja fotoshoppa bilden. Det är säkert inget viktigt bevis som tagits bort för vad skulle det vara? Vad mer har manipulerats kan man ju fråga sig.
Det kan ju ha övernaturliga orsaker också. Det kanske var VBs skor som rörde sig lite vid exponeringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Det är väl bara för Kyrö att visa Kristoffer originalbilden på skorna för han vet väl om det är hans skor eller inte.
Är det ingen som tittat på de mörka sneakers som står till vänster om entredörren i bild 4 sid. 285 och även noterat att på bild 16 sid. 292 har teknikerna placerat utrustning på skornas ursprungliga plats.
Bilden från TV är suddig, men det ser ut som mörka lågskor/sneakers.
Är det inte rimligt att det är samma skor som teknikerna flyttat till bredvid högtalaren?
(Enligt pappa JJ äger KJ ett par tygskor som stämmer in på beskrivningen)
I TV-reportaget sa advokaten att bilden är manipulerad, men inget om att bevismaterial gömts undan och skorna finns ju i så fall på annan bild.
Det oförklarliga är dock varför någon suddat bort skorna istället för bara skriva att de flyttats på?