Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-25, 21:44
  #11197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Tja, oavsett vad han skriver så är det ingen som tror honom. Så det tjänar inget till, för honom alltså.
Simple as that...

Jo men så har det ju varit sen hans första inlägg och hans sak tjänar väl varken mer el mindre utifrån vad man tror här i tråden, det är väl ändå inte, trots allt, Flashback som skall avgöra hans öde?

Så jag tycker inte att AJ:s tystnad är sådär alldeles självförklarande.
Citera
2016-05-25, 21:48
  #11198
Medlem
tsgmtts avatar
Kom igen nu AJ, kliv fram..
Citera
2016-05-25, 21:53
  #11199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men så har det ju varit sen hans första inlägg och hans sak tjänar väl varken mer el mindre utifrån vad man tror här i tråden, det är väl ändå inte, trots allt, Flashback som skall avgöra hans öde?

Så jag tycker inte att AJ:s tystnad är sådär alldeles självförklarande.
Fast om du blir idiotförklarad och ifrågasatt i varje inlägg så lessnar man.
Skulle inte du det?
Citera
2016-05-25, 22:19
  #11200
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Ja inte finns det några dugliga föräldrar som missbrukar amfetamin. Eftersom det är en centralstimulerande drog, så kan en förälder, såsom AJ, aldrig undgå risken att få negativa konsekvenser eller tillfälliga beteendestörningar, under tiden han är påverkad. Hur fin fasaden i livet i övrigt än är. Hans barns välfärd är utsatt för en risk varje gång han tar och varje gång han tänder av. En duglig förälder utsätter inte sina barn för sådana risker. Och skulle socialen veta att han regelbundet utsatte sitt barn för denna risk, så skulle utredningen fortgått.
Skitsnack, .... a amatörer, man blir ju rädd. Finns mängder av föräldrar som är dåliga för sina barn av en massa anledningar. Den vanligaste är alkohol där ruset gör att man är helt borta och ofta inte kommer ihåg vad som hände Av amfetamin är man vaken o nykter och tar kloka beslut, inga problem. En mycket social drog som man blir snäll o trevlig av Problemet är att pundare tar mer o mer o är vakna i flera dygn o blir hel snurriga. Om du är en "duttare" sover o äter som du ska så tar det 20-30 år innan det syns några skador. Dom som tar sprutor tar mycket mer för dom blir "kickfixerade" och är ofta uppe veckovis, därav tillståndet. Tror att AJ kunde sköta det hela för det mesta, men kanske inte alltid.
Citera
2016-05-25, 23:51
  #11201
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Fast om du blir idiotförklarad och ifrågasatt i varje inlägg så lessnar man.
Skulle inte du det?

Han valde själv att träda in i tråden och outa sig och med det tog han risken att bli ifrågasatt. Men rätta skulle jag vilja påstå.

AJ har inte koll på vad han skriver, hans historier här går inte ihop helt enkelt.. sjävklart får han kalla fötter.

@Playerboy läser här såklart. Nyfikenheten kring hur pratet går kring honom är för stor för att AJ ska kunna hålla sig borta.
Citera
2016-05-25, 23:55
  #11202
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Har du testat amfetamin?
Du blir roligare snällare gladare spralligare pratigare busigare. Än en Vanlig förälder.

Att dricka några öl eller whisky på helgen är bra mkt sämre! Du kan bli arg, klumpig, hårdhänt, ledsen, somna från barnen, OKonsentrerad. Odräglig.


Det måste vara otroligt jobbigt att känna att man inte duger som man är..så man måste punda för att känna att man "är något".

Din bild av att vara en "Tjackförälder" utgår jag ifrån att du målade upp påtänd... någon annan förklaring vet jag inte för så sjuk är den faktist.

Krya på dig
Citera
2016-05-26, 08:32
  #11203
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Skitsnack, .... a amatörer, man blir ju rädd. Finns mängder av föräldrar som är dåliga för sina barn av en massa anledningar. Den vanligaste är alkohol där ruset gör att man är helt borta och ofta inte kommer ihåg vad som hände Av amfetamin är man vaken o nykter och tar kloka beslut, inga problem. En mycket social drog som man blir snäll o trevlig av Problemet är att pundare tar mer o mer o är vakna i flera dygn o blir hel snurriga. Om du är en "duttare" sover o äter som du ska så tar det 20-30 år innan det syns några skador. Dom som tar sprutor tar mycket mer för dom blir "kickfixerade" och är ofta uppe veckovis, därav tillståndet. Tror att AJ kunde sköta det hela för det mesta, men kanske inte alltid.

Om amfetamin är så bra för föräldrar så borde ju detta delas ut på mödravårdscentraler så alla barn får tillgång till detta positiva. Men det blir ju tråkigt när skadorna visar sej efter 20-30 år, vem vill vara en "skadad" mormor/morfar....
Citera
2016-05-26, 09:03
  #11204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Fast om du blir idiotförklarad och ifrågasatt i varje inlägg så lessnar man.
Skulle inte du det?

Han hade inga problem med det fram tills han blev häktad
Citera
2016-05-26, 09:06
  #11205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Dom som tar sprutor tar mycket mer för dom blir "kickfixerade"

A.J tog sprutor, på daglig basis.
Citera
2016-05-26, 09:56
  #11206
Medlem
bananapanss avatar
En duglig förälder kör inte bil rattfull och skjuter inte amfetamin. Så är det bara. Jag tvivlar inte på att AJ har goda intentioner för sitt/sina barn, han lever dock inte upp till dem med tanke på domar, utredningar och drogandet.

Finns nog en mängd sämre föräldrar, säger inte att han är av den värsta sorten men han är inte en far jag skulle önska något av mina framtida barn. Hade inte önskat en person som honom i min närhet över huvudtaget, faktiskt.

Sen förstår jag vad micro syftar till med graden utav bruk. Finns personer som fungerar fint trots dagligt bruk, sköter arbete, håller rent, bär rena kläder osv. Men att köra rattfull, påverkad utav droger, det är en samhällsfara. En dag blir kanske barnen faderlösa pga hans dåliga beslut. Eller så förlorar någon annan en familjemedlem som var på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2016-05-26, 14:35
  #11207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
A.J tog sprutor, på daglig basis.
Och ska man tro vad Madde skrev i en av sina videos så hade han gått på det i femton år.
Citera
2016-05-26, 14:45
  #11208
Medlem
Starbuckzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
En duglig förälder kör inte bil rattfull och skjuter inte amfetamin. Så är det bara. Jag tvivlar inte på att AJ har goda intentioner för sitt/sina barn, han lever dock inte upp till dem med tanke på domar, utredningar och drogandet.

Finns nog en mängd sämre föräldrar, säger inte att han är av den värsta sorten men han är inte en far jag skulle önska något av mina framtida barn. Hade inte önskat en person som honom i min närhet över huvudtaget, faktiskt.

Sen förstår jag vad micro syftar till med graden utav bruk. Finns personer som fungerar fint trots dagligt bruk, sköter arbete, håller rent, bär rena kläder osv. Men att köra rattfull, påverkad utav droger, det är en samhällsfara. En dag blir kanske barnen faderlösa pga hans dåliga beslut. Eller så förlorar någon annan en familjemedlem som var på fel plats vid fel tillfälle.


Mycket bra skrivet! Välvalda ord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback