Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-23, 19:36
  #1
Medlem
Som rubriken, går det? Någon som testat att köpa säng på nätet?

Jag hittade sängfabriken.se som hade några 50% rabatt på ett "sängpaket", med 200cm kontinentalsäng, bäddmadrass, lakan, gavel, etc. Jag ringde och pratade med dem och de menar att de levererar 60 sängar i veckan från deras fabrik i Sverige, och att det är livstids garanti.

I övrigt verkar det bara vara att välja medium eller fast "hårdhet" i madrassen. Är det så enkelt - borde man inte provligga först?
Citera
2016-05-23, 19:39
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det är väl inte att rekommendera om du måste ligga bra.
Citera
2016-05-23, 19:43
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluespeed
Som rubriken, går det? Någon som testat att köpa säng på nätet?

Jag hittade sängfabriken.se som hade några 50% rabatt på ett "sängpaket", med 200cm kontinentalsäng, bäddmadrass, lakan, gavel, etc. Jag ringde och pratade med dem och de menar att de levererar 60 sängar i veckan från deras fabrik i Sverige, och att det är livstids garanti.

I övrigt verkar det bara vara att välja medium eller fast "hårdhet" i madrassen. Är det så enkelt - borde man inte provligga först?
Visst kan du göra det, men inte utan att provligga först.

Det är som med de flesta andra varor nu för tiden - elektronik, kläder, skor, sport- och fritidsutrustning - iväg till fysisk butik, kläm, prova, känn...

Sedan hem och beställa där det är billigast.
Citera
2016-05-23, 19:49
  #4
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst kan du göra det, men inte utan att provligga först.

Det är som med de flesta andra varor nu för tiden - elektronik, kläder, skor, sport- och fritidsutrustning - iväg till fysisk butik, kläm, prova, känn...

Sedan hem och beställa där det är billigast.

Kläder, skor etc går ju utmärkt att beställa online på de flesta stora sidor som har en enkel returpolicy.

En säng är dock besvärligare, dels så måste du bära upp skiten samt montera och sedan betala dyra pengar för att skicka tillbaka. Råder dig att besöka en affär och provligga, ha gärna en ganska stor budget då du ändå ska sova 1/3 av ditt liv. Folk köper bilar för flera hundratusen som de kör 1 timme per dag, medan de skräms iväg för att köpa en säng för ett par tiotusen.
Citera
2016-05-23, 20:16
  #5
Medlem
NickLidstroms avatar
Det där med 50% ska du ta med en nypa salt, det är alltid rabatter. Ja visst kan du köpa en säng online, själv chansade jag och köpte den här: http://www.sleepo.se/sangar/kontinen...sangpaket.html

Mycket nöjd med mitt köp, står att ordinarie pris är 18 000:- men den har kostat 10k i snart ett år.

Har man en kräsen rygg osv som påverkar sömnen skulle jag aldrig köpa online. Men för de flesta människor tror jag det fungerar om man läser på.
Citera
2016-05-23, 20:17
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kläder, skor etc går ju utmärkt att beställa online på de flesta stora sidor som har en enkel returpolicy.

En säng är dock besvärligare, dels så måste du bära upp skiten samt montera och sedan betala dyra pengar för att skicka tillbaka. Råder dig att besöka en affär och provligga, ha gärna en ganska stor budget då du ändå ska sova 1/3 av ditt liv. Folk köper bilar för flera hundratusen som de kör 1 timme per dag, medan de skräms iväg för att köpa en säng för ett par tiotusen.
Det var ju precis det jag sa, så varför citerar du mig?
Citera
2016-05-23, 20:24
  #7
Medlem
NickLidstroms avatar
Det är ju inte det lättaste heller att prova i butik och veta att man blir nöjd efter en natts sömn, en fördel är det ju dock.
Citera
2016-05-23, 21:20
  #8
Medlem
Jag sover gott i de flesta sängar, alltid på sidan eller mage. Jag är inte speciellt tung och tror att jag föredrar en lite hårdare säng. Tillverkaren jag länkade till i första inlägget menar att det bara är så enkelt - välj hårdhet och modell samt ev. tillval och kör på. Sedan är väl det en idealiserad bild men jag vill gärna tro att det inte behöver vara mer avancerat än så.
Citera
2016-05-23, 22:46
  #9
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluespeed
Jag sover gott i de flesta sängar, alltid på sidan eller mage. Jag är inte speciellt tung och tror att jag föredrar en lite hårdare säng. Tillverkaren jag länkade till i första inlägget menar att det bara är så enkelt - välj hårdhet och modell samt ev. tillval och kör på. Sedan är väl det en idealiserad bild men jag vill gärna tro att det inte behöver vara mer avancerat än så.
Normalt ska du ha en medium om du är lätt, jag trodde också jag gillade hårdare sängar.
Citera
2017-07-21, 17:36
  #10
Medlem
Köp aldrig säng oss sängfabriken riktigt dålig kvalité och dålig kundservice!!
Citera
2017-07-21, 19:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst kan du göra det, men inte utan att provligga först.

Det är som med de flesta andra varor nu för tiden - elektronik, kläder, skor, sport- och fritidsutrustning - iväg till fysisk butik, kläm, prova, känn...

Sedan hem och beställa där det är billigast.

https://youtu.be/6daEbA1jBXg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback