Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-20, 23:49
  #13
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Nej, står bara "Snart kan du betala med kreditkort". Paypal och Bitcoin ser däremot ut att fungera men sånt har tyvärr inte jag.

Vi väntar på att vår kreditkortsleverantör ska aktivera vårat inlösen. Den information vi har fått är att det kommer bli klart i början på nästa vecka. Tills dess går det bra att göra kortbetalningar via PayPal.

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Kommer ni erbjuda kontant betalning i framtiden?

Det är mycket möjligt att vi kan erbjuda det i framtiden om vi märker att det är en stor efterfrågan.
Citera
2016-05-22, 15:57
  #14
Medlem
FFVs avatar
Kan man få se guiden innan man betalt?
Citera
2016-05-22, 16:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFV
Kan man få se guiden innan man betalt?
Finns en hel del guider här: https://www.flashback.net/support

Det första som mötte mig på VPN sidan var stavfel av ordet kringgå och kringgår som ni har stavat kringå/kringår.

http://i.imgur.com/nJLOw8w.png

Puss och kram samt lycka till med tjänsten!
Citera
2016-05-22, 21:26
  #16
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFV
Kan man få se guiden innan man betalt?

Som Gametoni skrev så går det bra att läsa guiderna utan att vara inloggad, här:
https://www.flashback.net/support

Citat:
Ursprungligen postat av Gametoni
Det första som mötte mig på VPN sidan var stavfel av ordet kringgå och kringgår som ni har stavat kringå/kringår.

Tack, åtgärdat nu!
Citera
2016-05-23, 10:23
  #17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag är kanske blind, men jag finner ingen nedladdningsfil / installationsfil på webbsidan.

Jag blev sugen på att prova denna tjänst och har nu betalat för 3 mån. Kvitto finns och allt är OK. Men finner som sagt ingen installationsfil.

Edit: jag fick lite kaffe och nu fann jag detta som har med installationen att göra.
__________________
Senast redigerad av CyrusGNetWork 2016-05-23 kl. 10:25.
Citera
2016-05-23, 10:30
  #18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackVPN
Tack, åtgärdat nu!

Kanske en lätt redigering även här -> http://i.imgur.com/Tl1kEt6.png
Citera
2016-05-25, 05:00
  #19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har haft denna tjänst igång nu ett par dagar och är mycket nöjd. Man får ut samma bandbredd och då har jag 250/100.

Installationen är ungefär detsamma som denna aktör -> (FB) Tråden om vpn-tjänsten ovpn.se
Det tog väl ca 2 minuter och därefter så är man ute på webben.
Citera
2016-05-25, 21:51
  #20
Medlem
TMMs avatar
Fast IP verkar inte vara vanligt förekommande frågor, så: Är det bara dynamiskt tilldelade adresser man får?
Citera
2016-05-25, 22:51
  #21
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske en lätt redigering även här -> http://i.imgur.com/Tl1kEt6.png

Åtgärdat!

Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Fast IP verkar inte vara vanligt förekommande frågor, så: Är det bara dynamiskt tilldelade adresser man får?

Ja, vi delar bara ut adresser dynamiskt.

För att kunna erbjuda Fast IP kräver det att vi binder den fasta adressen till en specifik användare, och det vill vi såklart undvika.
Citera
2016-05-26, 12:37
  #22
Medlem
sebnies avatar
FlashbackVPN: Bästa hade ju varit att ha Fast IP som ett tillval man kan betala för. Så är det upp till var och en om de vill ha mer anonymitet eller om de vill ha mer funktionalitet. För tillvalstjänsten kan man då tillhandahålla möjligheten att styra rDNS/PTR också.
Citera
2016-05-26, 22:39
  #23
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
FlashbackVPN: Bästa hade ju varit att ha Fast IP som ett tillval man kan betala för. Så är det upp till var och en om de vill ha mer anonymitet eller om de vill ha mer funktionalitet. För tillvalstjänsten kan man då tillhandahålla möjligheten att styra rDNS/PTR också.

Tack för feedback, det finns en poäng i det du säger men vi har valt att tills vidare inte erbjuda statiska IP-adresser av främst juridiska skäl.

Om vi börjar logga vilken användare som sitter på vilken IP-adress innebär det också att vi enligt svensk lag måste lämna ut den informationen ifall vi får en myndighetsförfrågan. Visst är det möjligt att vissa bara använder VPN med statisk IP för andra skäl än att vara anonym, men vi vill inte ta risken att användare väljer statisk IP och tror att man är helt anonym. Vi vill heller inte skapa förvirring från myndighetshåll om att vi sparar vilken IP-adress vissa användare har och vissa inte - därav, inte logga/spara något alls.

I framtiden är det möjligt att vi lanserar ett separat paket där vi inte garanterar anonymitet men istället statisk IP, PTR-records, DDoS-skydd osv mer lämpad för t.ex. hosting. Men då vill vi först vara säkra på att den tjänsten inte kan förvecklas med vår anonymitetstjänst.

/fbvpn
Citera
2016-05-27, 07:02
  #24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns det några spärrar eller är det öppet för att köra en privat ftp server?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback