Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 16:43
  #721
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Min första säsong och jag leder ligan men det är jämnt. Hat 4.1 miljoner i pengar. Borde jag köpa mer spelare denna säsong eller är det bättre och vänta till nästa säsong?
Citera
2015-06-13, 04:08
  #722
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Min första säsong och jag leder ligan men det är jämnt. Hat 4.1 miljoner i pengar. Borde jag köpa mer spelare denna säsong eller är det bättre och vänta till nästa säsong?

Första 2-3 säsongerna är väldigt enkla, så om du ska värva så satsa på spelare med högt värde som utvecklas mycket och som du kan använda länge. Men det är gransfall om du ska värva nåt eller inte nu. Du är nog ute ur cupen och inte med i CL, så det handlar ju bara om status att komma 1a eller 2a nu. Du kommer komma till CL nästa säsong och prispengarna skiljer inte allt för mycket på en första eller andra plats. Så det är lite vad du själv känner för. Svårt att avgöra.
Citera
2015-06-14, 12:45
  #723
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Telefonen dog och har aldrig loggat in via Facebook. Antar att det är rökt att få tillbaka laget på nya mobilen?

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Laget försvinner när du har mindre än 11 spelare. Så det kan ta allt från ny säsong till tre säsonger innan laget försvinner.

Logga in på Facebook via datorn/mobilen och gå in på spelet bara så ser du
Han hade aldrig loggat in via Facebook, så ja det är nog kört.
Citera
2015-06-20, 10:23
  #724
Medlem
400Bens avatar
Efter att spelat spelet i drygt 15 månader nu tror jag att jag tröttnat och ska sluta spela spelet.

Dels för att det går sådär nu och det tar upp mer tid än vad det är värt. Men framför allt för att jag är så trött på att spelare (speciellt yngre) bara helt plötsligt slutar presterar och är ur form i 2 år. Någon annan som känner lika dant?

EDIT: Blir nog att gå över till FM 15 nu istället. Där kan man iaf pausa när man tröttnar och spela när man vill. Nackdelen med onlinespel.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2015-06-20 kl. 10:27.
Citera
2015-11-27, 13:57
  #725
Medlem
Storfarmares avatar
Någon som fattar sig på förhandlingar? Om jag ser en spelar jag vill ha som ligger på förhandling, hur funkar det då?

EDIT: kan någon också förklara för mig vart man kan se hur många färdighetspoäng man har? jag kanske är blind.
Citera
2016-02-03, 07:43
  #726
Medlem
tja!

jag köpte precis en spelare, men jag kan ej använda honom i min startelva.
Det står att jag måste skriva kontrakt med honom först.. hur gör jag det?
Citera
2016-02-03, 08:11
  #727
Medlem
punkindrublics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
tja!

jag köpte precis en spelare, men jag kan ej använda honom i min startelva.
Det står att jag måste skriva kontrakt med honom först.. hur gör jag det?


Du har förmodligen för många spelare, gör dig av med en. Sen skriv kontrakt.
Citera
2016-02-13, 20:04
  #728
Medlem
ErPupones avatar
Någon som fortfarande kör detta spelet? Nya träningsläget ställer en del frågor..
Citera
2016-03-14, 14:40
  #729
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Någon som fortfarande kör detta spelet? Nya träningsläget ställer en del frågor..
Föredrar gamla versionen...
Citera
2016-05-21, 09:58
  #730
Medlem
Jag började för några månader sen.. Går väl hyfsat. Kan nån vänlig själ ge mig en kort lathund vad man skall investera i i början för att få bra fart på grejerna? Är bajamajor till arenan det som ger mig avstamp mot stjärnorna, eller vad skall jag lägga mina surt förvärvade pengar på?
Citera
2016-05-22, 07:24
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseGurra1
Jag började för några månader sen.. Går väl hyfsat. Kan nån vänlig själ ge mig en kort lathund vad man skall investera i i början för att få bra fart på grejerna? Är bajamajor till arenan det som ger mig avstamp mot stjärnorna, eller vad skall jag lägga mina surt förvärvade pengar på?

Jag skulle föreslå att börja med ungdoms (fotbolls-) akademin. Då får du nya spelare med jämna mellanrum. Byter du ut äldre och sämre spelare på så sätt, så blir laget bättre. Och satsar på träningen, så kan det bli bra. Det är det jag gör och ligger på 1lats i ligan på nivå 24.
Citera
2016-05-22, 12:02
  #732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkbites
Jag skulle föreslå att börja med ungdoms (fotbolls-) akademin. Då får du nya spelare med jämna mellanrum. Byter du ut äldre och sämre spelare på så sätt, så blir laget bättre. Och satsar på träningen, så kan det bli bra. Det är det jag gör och ligger på 1lats i ligan på nivå 24.

Förresten: då jag gillar managerspel - är det detta man skall börja med nowadays, eller finns det andra som är mer inne för tillfället som det är bättre att gå i gång med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback