Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-20, 17:32
  #1
Administrator
admins avatar
Flashback har lanserat en helt ny anonymitetstjänst.

https://flashback.net

Det finns redan flera diskussioner om Flashback VPN på forumet, men dessa handlar alla om en äldre tjänst som Flashback erbjöd mellan 2007-2015. Denna tjänst valde Flashback att avveckla förra året, då vi ansåg att vår dåvarande samarbetspartner inte skulle klara av att långsiktigt leverera det vi krävde. Så Flashback avslutade allt samarbete. Inga hard feelings.

Det har hela tiden funnits två viktiga krav från vår sida. Hög kvalitet och garanterad anonymitet. Ett år efter att vi stängde Flashback VPN* så lanserar vi nu en helt ny anonymitetstjänst. Samma namn, men i praktiken en helt ny tjänst. Vilket är orsaken till att jag startar en helt ny tråd.

De äldre trådarna om Flashback VPN kommer att låsas, men däremot inte raderas då de har ett historiskt värde.

I denna tråd kan ni ställa frågor om tjänsten, men också få support.


admin
Citera
2016-05-20, 17:41
  #2
Medlem
LiLWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback har lanserat en helt ny anonymitetstjänst.

https://flashback.net

Det finns redan flera diskussioner om Flashback VPN på forumet, men dessa handlar alla om en äldre tjänst som Flashback erbjöd mellan 2007-2015. Denna tjänst valde Flashback att avveckla förra året, då vi ansåg att vår dåvarande samarbetspartner inte skulle klara av att långsiktigt leverera det vi krävde. Så Flashback avslutade allt samarbete. Inga hard feelings.

Det har hela tiden funnits två viktiga krav från vår sida. Hög kvalitet och garanterad anonymitet. Ett år efter att vi stängde Flashback VPN* så lanserar vi nu en helt ny anonymitetstjänst. Samma namn, men i praktiken en helt ny tjänst. Vilket är orsaken till att jag startar en helt ny tråd.

De äldre trådarna om Flashback VPN kommer att låsas, men däremot inte raderas då de har ett historiskt värde.

I denna tråd kan ni ställa frågor om tjänsten, men också få support.


admin

Vilken samarbetspartner har ni denna gång?
På vilket/vilka sätt skiljer sig Flashbacks VPN från andra VPN-tjänster som erbjuds den svenska marknaden? Jag tänker på ovpn och mullvad för att ta två exempel. Mao, varför ska jag välja er?
Citera
2016-05-20, 17:47
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Går det testa tjänsten för att se hur bra det funkar innan köp?

Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Vilken samarbetspartner har ni denna gång?
nessla ab
Citera
2016-05-20, 17:50
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Går det testa tjänsten för att se hur bra det funkar innan köp?

nessla ab

Jag undrar detsamma då min nuvarande tjänst upphör om 3 dagar.
Citera
2016-05-20, 17:51
  #5
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Vilken samarbetspartner har ni denna gång?
På vilket/vilka sätt skiljer sig Flashbacks VPN från andra VPN-tjänster som erbjuds den svenska marknaden? Jag tänker på ovpn och mullvad för att ta två exempel. Mao, varför ska jag välja er?

Jag anser att man ska jämföra olika tjänster, och välja den tjänst man själv tycker är bäst. Jag vill inte tala illa om några av våra kollegor, men för Flashbacks del fanns det ett par saker som var extra viktiga. Inga loggar, stark kryptering, att man kan betala med bitcoin, att de vi samarbetar med inte kommer att skrämmas av påtryckning från olika myndigheter och inte minst att tjänsten alltid fungera bra.

En orsak att välja Flashback VPN? Ja, för att stödja Flashback kanske.

admin
Citera
2016-05-20, 17:54
  #6
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Går det testa tjänsten för att se hur bra det funkar innan köp?

Nej, tyvärr inte.
Men vi hoppas att genom den här tråden så kommer det visa sig med all tydlighet ifall tjänsten funkar bra eller inte. Det ligger s.a.s. i vårt intresse också att de som använder tjänsten är nöjda.

admin
Citera
2016-05-20, 18:23
  #7
Medlem
angelfuck666s avatar
När går det att betala med kreditkort?
Citera
2016-05-20, 18:24
  #8
Medlem
ShadowStepzs avatar
Hur ser IP-adresserna ut? Är det bara Svenska IP'n man kan få?
Citera
2016-05-20, 18:32
  #9
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
När går det att betala med kreditkort?

Det går redan. Du kan betala med både Visa och Mastercard.
Alternativt med Paypal, Swich eller Bitcoin.

admin
Citera
2016-05-20, 18:35
  #10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Hur ser IP-adresserna ut? Är det bara Svenska IP'n man kan få?

Ja, det är enbart svenska ip-nummer.

admin
Citera
2016-05-20, 18:44
  #11
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det går redan. Du kan betala med både Visa och Mastercard.
Alternativt med Paypal, Swich eller Bitcoin.

admin



Nej, står bara "Snart kan du betala med kreditkort". Paypal och Bitcoin ser däremot ut att fungera men sånt har tyvärr inte jag.
Citera
2016-05-20, 19:10
  #12
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det går redan. Du kan betala med både Visa och Mastercard.
Alternativt med Paypal, Swich eller Bitcoin.

admin

Kommer ni erbjuda kontant betalning i framtiden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback