Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-29, 08:42
  #1
Medlem
Tänkte köpa ett ps4 till så jag har två st. De ska användas i samma nätverk. Det ena trådlöst och det andra via nätverkskabel.

Kan jag använda samma pluskonto, samma nedladdade spel till båda ps4 eller måste jag öppna ett nytt abonnemang?
Citera
2016-04-29, 09:03
  #2
Medlem
Hej,

Du kommer inte att kunna vara inloggad på bägge maskiner med samma konto samtidigt.
Det du kan göra är att skapa ett extrakonto (alt. polare använder sitt egna om de kommer över).

Konsol A registrerar du med ditt PSN med PS+ som din aktiva konsol.
På Konsol A kan nu vem som helst med PSN-konto (förutsatt åldersgränser för spel inte hindrar) spela vilka spel som helst som sitter i med skiva eller köpta digitalt OCH köra online med PS+ oavsett du med ditt PSN använder det och spelar online på en annan konsol.

Konsol B är den du spelar på med ditt PSN. På denna kan du med ditt PSN alltid spela alla spel som sitter i med skiva eller köpta digitalt och köra online även om någon annan använder Konsol A

Fördelen med digitala spel här är såklart att du kan ha dem installerade på båda maskiner, din polare spelar på Konsol A och du på Konsol B.
En digital spellicens (Du kan normalt ladda ner digital spel hur många gånger som helst, men endast ditt PSN-konto kan starta spelet på konsoler som inte är registrerad som din aktiva)
Ett PS+ abb.
Två PSN-konton.
Två konsoler.
Win!

Jag har själv två PS4 och spelar ofta med grabben eller polare enligt ovan.
__________________
Senast redigerad av richard_swe 2016-04-29 kl. 09:05.
Citera
2016-04-29, 17:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Hej,

Du kommer inte att kunna vara inloggad på bägge maskiner med samma konto samtidigt.
Det du kan göra är att skapa ett extrakonto (alt. polare använder sitt egna om de kommer över).

Konsol A registrerar du med ditt PSN med PS+ som din aktiva konsol.
På Konsol A kan nu vem som helst med PSN-konto (förutsatt åldersgränser för spel inte hindrar) spela vilka spel som helst som sitter i med skiva eller köpta digitalt OCH köra online med PS+ oavsett du med ditt PSN använder det och spelar online på en annan konsol.

Konsol B är den du spelar på med ditt PSN. På denna kan du med ditt PSN alltid spela alla spel som sitter i med skiva eller köpta digitalt och köra online även om någon annan använder Konsol A

Fördelen med digitala spel här är såklart att du kan ha dem installerade på båda maskiner, din polare spelar på Konsol A och du på Konsol B.
En digital spellicens (Du kan normalt ladda ner digital spel hur många gånger som helst, men endast ditt PSN-konto kan starta spelet på konsoler som inte är registrerad som din aktiva)
Ett PS+ abb.
Två PSN-konton.
Två konsoler.
Win!

Jag har själv två PS4 och spelar ofta med grabben eller polare enligt ovan.

Tack för utförligt svar. Provar detta
Citera
2016-05-18, 21:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Hej,

Du kommer inte att kunna vara inloggad på bägge maskiner med samma konto samtidigt.
Det du kan göra är att skapa ett extrakonto (alt. polare använder sitt egna om de kommer över).

Konsol A registrerar du med ditt PSN med PS+ som din aktiva konsol.
På Konsol A kan nu vem som helst med PSN-konto (förutsatt åldersgränser för spel inte hindrar) spela vilka spel som helst som sitter i med skiva eller köpta digitalt OCH köra online med PS+ oavsett du med ditt PSN använder det och spelar online på en annan konsol.

Konsol B är den du spelar på med ditt PSN. På denna kan du med ditt PSN alltid spela alla spel som sitter i med skiva eller köpta digitalt och köra online även om någon annan använder Konsol A

Fördelen med digitala spel här är såklart att du kan ha dem installerade på båda maskiner, din polare spelar på Konsol A och du på Konsol B.
En digital spellicens (Du kan normalt ladda ner digital spel hur många gånger som helst, men endast ditt PSN-konto kan starta spelet på konsoler som inte är registrerad som din aktiva)
Ett PS+ abb.
Två PSN-konton.
Två konsoler.
Win!

Jag har själv två PS4 och spelar ofta med grabben eller polare enligt ovan.


Nu när jag är inloggad på mitt ena ps4 så loggas jag ut från det andra. Loggar jag in på mitt A och vill kolla på ex. netlix och så kommer min son och loggar in då loggas jag ut. Loggar jag in som gäst så kan jag inte spela. Hur gör jag.
Citera
2016-05-19, 08:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Nu när jag är inloggad på mitt ena ps4 så loggas jag ut från det andra. Loggar jag in på mitt A och vill kolla på ex. netlix och så kommer min son och loggar in då loggas jag ut. Loggar jag in som gäst så kan jag inte spela. Hur gör jag.

Du gör ett subkonto* för din son (se till att hans konto får en ålder som tillåter att starta t ex netflix).
Då har ni olika PSN-konton och din son kan använda allt installerat och ps+ (endast åldersbegränsningar kan påverka tillgången) på din aktiverade konsol samtidigt som du gör vad du vill, även titta på netflix, på en annan konsol med ditt psn-konto.

* Läs förresten på om subkonto är vad du och sonen vill ha. Det möjliggör att du kan ge sonen möjlighet att köpa spel för belopp du bestämmer och använda ditt kontos betallösning, men det han isåfall köper kommer att vara knutet till hans konto. Funkar annars lika bra att göra ett vanligt psn-konto åt sonen och köpa presentkortskoder att lösa in på hans konto när han vill köpa egna spel men inte har eget kreditkort.
Citera
2016-05-19, 10:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Du gör ett subkonto* för din son (se till att hans konto får en ålder som tillåter att starta t ex netflix).
Då har ni olika PSN-konton och din son kan använda allt installerat och ps+ (endast åldersbegränsningar kan påverka tillgången) på din aktiverade konsol samtidigt som du gör vad du vill, även titta på netflix, på en annan konsol med ditt psn-konto.

* Läs förresten på om subkonto är vad du och sonen vill ha. Det möjliggör att du kan ge sonen möjlighet att köpa spel för belopp du bestämmer och använda ditt kontos betallösning, men det han isåfall köper kommer att vara knutet till hans konto. Funkar annars lika bra att göra ett vanligt psn-konto åt sonen och köpa presentkortskoder att lösa in på hans konto när han vill köpa egna spel men inte har eget kreditkort.

Hej!
Tack jag fixade ett sub konto och valde en ålder så att det gick igenom.Att skapa en sub profil. Men nu när jag loggar in på hans koto så är det fortfarande hänglås över spelen
Citera
2016-05-19, 10:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Hej!
Tack jag fixade ett sub konto och valde en ålder så att det gick igenom.Att skapa en sub profil. Men nu när jag loggar in på hans koto så är det fortfarande hänglås över spelen

Har du aktiverat hans konsol som din primära med ditt konto?
Logga in med ditt konto, gå till settings - > PSN account management - > Activate as your primary PS4

Gör det först så försvinner hänglåsen.
Citera
2016-05-19, 10:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Har du aktiverat hans konsol som din primära med ditt konto?
Logga in med ditt konto, gå till settings - > PSN account management - > Activate as your primary PS4

Gör det först så försvinner hänglåsen.

Hans konsol med sitt sub login är han primär på hans konsol men med mitt login är jag inte primär


På min konsol är jag primär på mitt huvudkonto men på hans sub är jag inte primär

Förlåt om jag är trög. Men det går inte få tag på sony :-( Du är jättesnäll som hjälper till

Får det inte till att fungera
Citera
2016-05-19, 10:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Hans konsol med sitt sub login är han primär på hans konsol men med mitt login är jag inte primär


På min konsol är jag primär på mitt huvudkonto men på hans sub är jag inte primär

Förlåt om jag är trög. Men det går inte få tag på sony :-( Du är jättesnäll som hjälper till

Får det inte till att fungera

Ta bort hans primäraktivering och aktivera med ditt konto, det är endast ditt konto som ska ha hans konsol som primär för att han ska kunna använda dina spel och onlinetjänster.

Sedan kan du använda dina spel och onlinetjänster samtidigt på vilken annan konsol som helst.
Citera
2016-05-19, 11:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Hans konsol med sitt sub login är han primär på hans konsol men med mitt login är jag inte primär


På min konsol är jag primär på mitt huvudkonto men på hans sub är jag inte primär

Förlåt om jag är trög. Men det går inte få tag på sony :-( Du är jättesnäll som hjälper till

Får det inte till att fungera


Fixade hans ps4 är primärt så funkade det TACK
Citera
2016-05-19, 11:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Fixade hans ps4 är primärt så funkade det TACK

Happy gaming, alltid kul att hjälpa till så fler unga får spela så de slipper riskera idrottsskador
Citera
2017-05-30, 17:45
  #12
Medlem
Bump!

Är förvirrad. Och ska försöka förklara pedagogiskt

Har en ps4 i vardagsrummet med ett konto samt ps+. Denna spelar jag på.

Har köpt en ps4 till som jag ska ha i sovrummet för bla, Youtube, Viaplay, spel osv.

Jag kommer således bara ha en konsol igång åt gången som jag använder. Högst troligt.
Möjligtvis nån enstaka gång att båda kommer användas samtidigt.

Så, vilken av konsolerna ska va primär respektive sekundär?

Vilken av se ska loggas in med mitt gamla konto och vilken bör ha ett nytt?

Räcker det med endast ett konto(mitt befintliga) om jag aldrig ska använda de samtidigt?

Tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback