Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Därför att han hade inga som helst bevis för att det var killarna som krossat hans rutor - han hade inte sett dem och ingen annan heller, han bara antog att "det måste vara de"..
Sen åker han hem till dem och bråkar -- det är inte de som söker upp honom och bråkar.
Vad skall polisen göra menar du?
Nu kommer jag inte på den rätta termen, men bröderna har ju varit ålagda ett "kontaktförbud" som hade upphört gälla strax innan "olyckan". Så att de haft med varandra att göra innan KA åkte hem till deras farsa och anklagade dem för fönsterkrossningen är ju solklart
Du verkar tro att bröderna var några gullgosar. Jag läste precis detta från FUP, som iofs inte har så mycket om fallet att göra, mer än att man kan förstå att KA fruktade för sitt liv med Fredrik som fiende
Citat:
Fredrik sa att han inte rökt på sitt rum. Han
tog en kniv, som han hade på sitt rum, sprang ut ur rummet och ramlade på trappan. Bertosz
tog kniven från Fredrik och Fredrik gick tillbaks till sitt rum. Han ville ha tillbaks kniven. Jag
sa till Fredrik att han inte fick tillbaks kniven. Fredrik tog en galge och hoppade upp i luften
samtidigt som han bröt galgen mitt itu. Fredrik attackerade mig och Bertosz med galgen.
Fredrik sprang ut från sitt rum. Både jag och Bartosz fick tag i Fredrik och höll fast honom
tills polisen kom. Jag såg att Bertosz hade en rispa på halsen som han fått av Fredrik med
kniven//.....//Vad tänkte du då?
Ångest. Svårt att beskriva. Det hade gått för långt. Fredrik ställde till röra här på hotellet.
Polisen kom. Min 13-årige son och min fru är oroliga för vad Fredrik kunde gjort här. Han
hade kunnat sticka ner oss alla med kniven! Fredrik vände på en sekund
Men inte lätt att vara Fredrik heller. Både Asperger och kraftig epilepsi som tvingade honom dosera kraftigt med benzo