Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-29, 09:05
  #4765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers
http://www.inti.com.bo/img/products/...jpg?1459214499

kommer över det här i utlandet utan recept, men får inte fram ett skit när jag googlar på det.

Någon som vet vad det är och vad det andra innehållet är som inte är kodein?
Har bara testat citodon i kodeinväg förut och vill gärna testa i flytande form.

Men vill inte dricka för mkt av någon annan medicin som jag inte vet vafan det här, all hjälp uppskattas.

Innehåller följande; (på spanska)
Codeina fosfato
Pseudoefedrina clorhidrato
Clorfeniramina maleato


Är det som vanlig purple drank promethazine och kodein eller är detta något helt annat?

MVH
Psuedoefedrin är en stimulant som är starkare än efedrin.
Citera
2016-03-29, 16:43
  #4766
Medlem
Fjantors avatar
Kan endast en 30/500 citodon reta gallvägarna så pass mkt att man får ont.?
Citera
2016-04-05, 12:12
  #4767
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Kan endast en 30/500 citodon reta gallvägarna så pass mkt att man får ont.?

Gallvägarna vet jag inget om.
Men visst, har du läggning för magkattar, så är det väl möjligt att du får känningar.
Själv blir jag alltid hård i magen av citodon/panocod. Men då tar jag fler än en.

En annan fråga till trådens deltagare:
Jag har panacod för migrän.
Kan ta upp till 6 st per anfall, beroende på hur länge det varar. Två i taget. Med 4 timmars mellanrum.

Ibland, tar jag den dock för annan smärta.
Ja, jag vet. Ve mig.
Men då mår jag väldigt bra och bli pigg, ser bättre ut (piggare/vaknare) och får lust att göra saker, som annars är tråkiga. Vad beror det på?

Hört om folk som "noddar" och så. Vet inte vad det är. Blev iof. sig jävligt yr, skön och snackig första gången jag fick dem för över 20 år sedan. Kommer ihåg hur akutbilen kom hem till mig och stoppade i mig två citodon och Voltaren. Var det kombinationen, eller har jag blivit tolerant, med åren?

Tar pillrena när jag behöver, men kan vara utan i flera veckor utan problem.

Frågor:
Varför blir jag piggare, snyggare och mer aktiv på panocod?
Borde jag inte bli trött?
Vad är "nodda"?
Citera
2016-04-10, 03:01
  #4768
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
En annan fråga till trådens deltagare:
Jag har panacod för migrän.
Kan ta upp till 6 st per anfall, beroende på hur länge det varar. Två i taget. Med 4 timmars mellanrum.

Ibland, tar jag den dock för annan smärta.
Ja, jag vet. Ve mig.
Men då mår jag väldigt bra och bli pigg, ser bättre ut (piggare/vaknare) och får lust att göra saker, som annars är tråkiga. Vad beror det på?

Hört om folk som "noddar" och så. Vet inte vad det är. Blev iof. sig jävligt yr, skön och snackig första gången jag fick dem för över 20 år sedan. Kommer ihåg hur akutbilen kom hem till mig och stoppade i mig två citodon och Voltaren. Var det kombinationen, eller har jag blivit tolerant, med åren?

Tar pillrena när jag behöver, men kan vara utan i flera veckor utan problem.

Frågor:
Varför blir jag piggare, snyggare och mer aktiv på panocod?
Borde jag inte bli trött?
Vad är "nodda"?
tributpost i tråden.
Du, varför man blir uppåt på neråt vet jag inte men "svagare" saker som kodein/tram är även på mig uppiggande. Det jag lärde mig i skolan (påtänd acv neråt) var att endorfinerna rubbas av opiater, ger impulser att signalsubstanserna måste reagera o göra kroppen alert på inkommande skada, vilket gör dig till "the smooth hot stud"...
Citera
2016-04-22, 23:32
  #4769
Medlem
Nu börjar jag bli trött på mitt kodein. Jag tar inte dagligen, någon gång i månaden bara. Ingen abstinens eller dylikt. Men varje gång jag tar nu för tiden får jag inget skönt rus, knappt så att jag känner mig dåsig. Det enda som händer är att opiatklådan hälsar på samt att pupillerna blir små som frön.

Jag har en personlig gräns på 20x25mg under en och samma dag. Jag har testat lite knep som t.ex. grapejuice men det var ju bara skitsnack och att blanda kodein och alkohol känns lite för riskabelt. Jag har hört någonstans att Imovane är något som kan boosta, men jag slocknar direkt på Imovane och är därför rädd att sova bort hela ruset.

Frågan har ställts 35 gånger redan, men finns det något bra sätt att boosta effekten. Eller är det bara att låta bli tabletterna i några månader och hoppas på att toleransen gått ner?
Citera
2016-04-27, 23:27
  #4770
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Kan endast en 30/500 citodon reta gallvägarna så pass mkt att man får ont.?

Ja, om du är väldigt känslig kan den det. Men jag skulle tro att risken är väldigt liten.


Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3,5
Gallvägarna vet jag inget om.
Men visst, har du läggning för magkattar, så är det väl möjligt att du får känningar.
Själv blir jag alltid hård i magen av citodon/panocod. Men då tar jag fler än en.

Du kanske redan vet detta, men kodein (och andra opiater/opioider) får tarmrörelserna att avstanna. Detta leder till trög mage.

Citat:
En annan fråga till trådens deltagare:
Jag har panacod för migrän.
Kan ta upp till 6 st per anfall, beroende på hur länge det varar. Två i taget. Med 4 timmars mellanrum.

Ibland, tar jag den dock för annan smärta.
Ja, jag vet. Ve mig.
Men då mår jag väldigt bra och bli pigg, ser bättre ut (piggare/vaknare) och får lust att göra saker, som annars är tråkiga. Vad beror det på?

Du får smärtlindring, och det i sig kan få dig att må väldigt bra. Opiater/opioider får de flesta att må rätt bra, och mår du bra blir du även piggare etc.

Citat:
Hört om folk som "noddar" och så. Vet inte vad det är. Blev iof. sig jävligt yr, skön och snackig första gången jag fick dem för över 20 år sedan. Kommer ihåg hur akutbilen kom hem till mig och stoppade i mig två citodon och Voltaren. Var det kombinationen, eller har jag blivit tolerant, med åren?


Att "nodda" innebär att man dåsar av/nickar till. Den känslan lär du knappast uppleva på två Citodon om du tar dem regelbundet.

Citat:
Tar pillrena när jag behöver, men kan vara utan i flera veckor utan problem.

Frågor:
Varför blir jag piggare, snyggare och mer aktiv på panocod?
Borde jag inte bli trött?
Vad är "nodda"?

Det blir du inte, det bara känns så.

Se ovan för svar om "nodda".
__________________
Senast redigerad av Charmaine 2016-04-27 kl. 23:33.
Citera
2016-04-27, 23:35
  #4771
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrettsyTops
Nu börjar jag bli trött på mitt kodein. Jag tar inte dagligen, någon gång i månaden bara. Ingen abstinens eller dylikt. Men varje gång jag tar nu för tiden får jag inget skönt rus, knappt så att jag känner mig dåsig. Det enda som händer är att opiatklådan hälsar på samt att pupillerna blir små som frön.

Jag har en personlig gräns på 20x25mg under en och samma dag. Jag har testat lite knep som t.ex. grapejuice men det var ju bara skitsnack och att blanda kodein och alkohol känns lite för riskabelt. Jag har hört någonstans att Imovane är något som kan boosta, men jag slocknar direkt på Imovane och är därför rädd att sova bort hela ruset.

Frågan har ställts 35 gånger redan, men finns det något bra sätt att boosta effekten. Eller är det bara att låta bli tabletterna i några månader och hoppas på att toleransen gått ner?


Det bästa du kan göra är att låta bli att ta tabletterna i russyfte. Det är medicin, inte ruspiller.
Citera
2016-05-04, 22:11
  #4772
Avstängd
Varför reagerade jag på detta sättet?

Skall nu förklara vad jag menar. Jo, jag tog förut Kodein och dihydrokodein. Båda metaboliseras utav CYP2D6. Jag tog samtidigt Cymbalta som metaboliseras utav CYP2D6. När jag tog Cymbalta så fungerade bara Kodeinet som det skulle. Jag fick effekt utav Kodeinet när jag tog Cymbalta men inte Dihydrokodeinet. När jag testade att inte ta Cymbaltan så fungerade även Dihydrokodeinet. Varför?
Citera
2016-05-11, 12:19
  #4773
Avstängd
Mamutis avatar
Bara jag som lyckas få ut en bra effekt på 2x30mg panocod? Men tyvärr kommer ju det roliga vara över lika fort.
Citera
2016-05-11, 15:48
  #4774
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Bara jag som lyckas få ut en bra effekt på 2x30mg panocod? Men tyvärr kommer ju det roliga vara över lika fort.

Jag fick lite effekt av två Citodon när jag hade det på recept. Mycket kortverkande, kände av det 2, max 3 timmar
Citera
2016-05-19, 21:58
  #4775
Medlem
Hej! Jag har länge haft kodein recip på recept, kommer i burkar a 100st, men jag såg nyligen när jag kollade igenom apotekets egentillverkade mediciner att de har kodeinfosfat, Vad är det för skillnad? säg att man tar 100mg kodein vs 100mg kodeinfosfat? same shit diffrent name eller?
Citera
2016-05-20, 20:49
  #4776
Medlem
Tagit 100mg kodein. Aldrig provat opiater förut. Känner mig något svag i musklerna och lite lullig men har faktiskt betydligt mer ont nu (har smärtproblematik i kroppen med inflammation mm). Är inte det rätt underligt? Jag menar det borde ju fungera smärtlindrande? Ingen trötthet eller klåda (iofs har jag tagit antihistamin tidigare idag). Kan jag vara en av dom där som inte metaboliserar kodein bra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback