Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Vare sig KJ är skyldig eller ej så det mest anmärkningsvärda är ju hur Kyrö visar upp polisens medvetna manipulation och styrande av bevismaterial från första dagen och fortfarande försöker de styra tillgången till bevismaterial.
De tror sig väl veta att det är knäppisen och inte den charmige fiskskäraren som är skyldig och jag tror inte att de medvetet skyddar en brottsling utan tvärtom så tror de sig stå för den goda moralen att de faktiskt bidrar till att fälla den skyldige.
Polisens utredare har svart på vitt visat sig opålitliga till den graden att jag faktiskt kan tänka mig att dom planterat blodet i skuffen på KJs bil.
Resningsansökan är föredömlig konstruerad. Oerhört många timmars arbete för att få ihop detta,
hoppas Kyrö tackar sina medhjälpare, naturligtvis KJ med. Förutom FB,s "grävare" så har nog pappan också ett finger med i resningsansökan och inget fel i det. Så många fel som begåtts och tydligen går
det även att vederlägga felaktigheterna.
Men tyvärr kommer man inte riktigt åt pudelns kärna, blodet i bakluckan. Den problematiska punkten
lyckas man ännu en "tredje gång" inte komma runt. Det blir samma sudstanslösa malande där tyvärr
och just det svårförklarade blodet kan vara anledningen till avslag, för jag tror nästan det blir avslag men hoppas naturligtvis på motsatsen. Fy fan vilket jävla rävspel av åklagare och polis! Skämmas skall dom oavsett vart detta än må leda. Skämmas!
Seså media var god kontakta dom två åklagarna nu istället. Deras replik skall bli intressant att följa, visserligen lär den gå efter gamla mönster men låt så vara. Nu har garanterat Ulrika läst in sig så
ett nytt samtal till henne tack!