Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-22, 20:53
  #373
Medlem
Bollregs avatar
Bump.
Här var det väldigt tyst. Och från polisen sida är det ännu tystare... Och från medias sida är det stendött.
Citera
2016-04-22, 21:41
  #374
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Bump.
Här var det väldigt tyst. Och från polisen sida är det ännu tystare... Och från medias sida är det stendött.
Jepp, inte ett ljud i lokalpressen heller. Man har verkligen släppt den här storyn fullständigt.
Citera
2016-04-22, 22:21
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Bump.
Här var det väldigt tyst. Och från polisen sida är det ännu tystare... Och från medias sida är det stendött.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, inte ett ljud i lokalpressen heller. Man har verkligen släppt den här storyn fullständigt.

Drömmen om SD:are med järnrör i högsta hugg som GMs gick i kras.
Citera
2016-04-22, 22:25
  #376
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Drömmen om SD:are med järnrör i högsta hugg som GMs gick i kras.
Jepp. Man får definitivt intrycket att media vet mer & att det är det som är anledningen till tystnaden.
Citera
2016-04-26, 19:52
  #377
Medlem
Orm Ondes avatar
Med all respekt för Troian, som är en klok person, så delar jag helt uppfattningen att tystnaden i media visar på att det finns tydliga omständigheter i utredningen som talar för att gärningsmännen inte är att söka bland etniskt svenska invandringskritiker. Om polisen hade sådana ledtrådar och utredde något SD-spår, skulle det finnas mycket mer spekulationer i media. Polishusen läcker normalt som såll, tack vare meddelarfriheten har många snutar ett lönande extraknäck som tipsare till pressen.

Min gissning är shiamuslimer mot sunnimuslimer eller tvärtom, eller rivalitet mellan olika muslimska skolor.
Citera
2016-04-26, 20:23
  #378
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Med all respekt för Troian, som är en klok person, så delar jag helt uppfattningen att tystnaden i media visar på att det finns tydliga omständigheter i utredningen som talar för att gärningsmännen inte är att söka bland etniskt svenska invandringskritiker. Om polisen hade sådana ledtrådar och utredde något SD-spår, skulle det finnas mycket mer spekulationer i media. Polishusen läcker normalt som såll, tack vare meddelarfriheten har många snutar ett lönande extraknäck som tipsare till pressen.

Min gissning är shiamuslimer mot sunnimuslimer eller tvärtom, eller rivalitet mellan olika muslimska skolor.

Det är en väldigt konstig uppfattning att påstå något sådant, då själva utgångspunkten, att det visar vilka som ligger bakom, bygger på att polisen har sådana känningar (indikationer som visar att GM inte är av svenskt ursprung), vilket vi inte vet i fall de har.

Jag är faktiskt inte alls säker på att polisen har en susning vem eller vilka som ligger bakom branden. Varför är det så självklart att de har det? Är det ägaren till en konkurrerande friskola, till exempel, som ligger bakom så kan denne mycket väl gjort det helt på egen hand, och det finns inget som direkt pekar åt dennes håll. Samma sak om det rör sig om ett försäkringsbedrägeri eller ett oorganiserat hatbrott.

Nä, att media inte skrivit så mycket mer om det beror nog helt enkelt inte på att de har så mycket mer att skriva om det just nu. Skulle de fråga polisen så skulle de antagligen säga "Vi jobbar på och följer upp olika tips", men det räcker liksom inte för en artikel. Finns också allvarligare brott som tidningarna inte heller skrivit så mycket om.

Det stämmer för den delen inte heller att polismyndigheten läcker som ett såll, och så särskilt bra betalt får tipsarna inte heller.

(Att det däremot skulle vara en konflikt mellan shia- och sunnimuslimer ser jag som rent trams. Radikala shiamuslimer har inte i Sverige tidigare utsatt sunnimuslimer för våld eller annan brottslighet, så vitt jag känner till.)
Citera
2016-05-18, 08:57
  #379
Medlem
Bollregs avatar
Har hatbrottsgruppen lagt ner detta?
Citera
2016-06-26, 14:38
  #380
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En liten bump bara. Är det någon som hört ett knyst om detta sen man valde att lägga locket på i media?
Citera
2016-06-26, 14:48
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Nä, att media inte skrivit så mycket mer om det beror nog helt enkelt inte på att de har så mycket mer att skriva om det just nu. Skulle de fråga polisen så skulle de antagligen säga "Vi jobbar på och följer upp olika tips", men det räcker liksom inte för en artikel. Finns också allvarligare brott som tidningarna inte heller skrivit så mycket om.

Håller inte med.
Om det vore så att polisen har ledtrådar som pekar mot extremhöger eller SD-sympatisörer ELLER att polisen faktiskt inte har en aning, så är det standard av media att utnyttja detta till propaganda mot SD etc. Det är faktiskt en muslimsk skola som brunnit vilket är ett gyllene tillfälle att slå ner på invandringskritiker. Den chansen tar man alla dagar i veckan...
Jag är förvånad att det inte slås upp större följt av x antal krönikor om dem hemska rasismen i Sverige?
Citera
2016-08-29, 21:35
  #382
Medlem
Fortfarande lika tyst. Härom veckan började man att riva skolan, kan man ha väntat på försäkringsutredning fram tills nu tro.
Citera
2017-05-02, 18:13
  #383
Medlem
Vad hände med den här utredningen egentligen?
Citera
2018-10-03, 23:58
  #384
Medlem
Jag är förvånad över att sånt här inte händer oftare. Speciellt med tanke på att vi enligt media är ett land drabbat av extrem bombnazism och enorma hotbilder till höger och vänster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback