Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-16, 02:59
  #1
Medlem
1. Horor som arbetar på bordeller i Tyskland, raggar de upp sina klienter själva eller bestämmer bordellen vilka de ska få knulla?

2. Får en hora avstå eller tacka nej till en kille om han typ är skitäcklig?

3. Bordellerna ger gratis kondomer till alla horor antar jag?

4. Om en hora utsätts för våld, vad gör bordellen då?

5. Hur mycket avgift tar bordellerna av horornas inkomst?

Tack!
Citera
2016-04-16, 06:35
  #2
Medlem
1-2 Det beror helt på vilken typ av ställe du är på. På FKK-ställena är ju tjejerna väldigt på eftersom de vill tjäna pengar. Jag har aldrig varit med om att någon nekat mig där, men så sticker jag inte heller ut så ofantligt. I teorin är det klart att de kan neka dig. De är där av fri vilja och har inga skyldigheter gentemot dig.

På flatrate-ställen som King George och Caligula däremot så utgår jag ifrån att de är "skyldiga" att ha sex med dig. Men självklart kan de slingra sig. Där är det ju dock torsken som tar kontakten - tjejen har inget större incitament för att ha sex med dig, såvida du inte hintar om dricks.
Citera
2016-04-16, 06:40
  #3
Medlem
3 - Jag har aldrig varit med om att kondomer saknats. Vem som ansvarat för inköpet av dem låter jag dock vara osagt.

4 - Förhoppningsvis polisanmäler de gärningsmannen och hjälper till med identifikation?

5 - Vissa ställen är väldigt tydliga med priserna (kolla berlin intim) och det står typ 30 euro för att hyra rummet i 30 minuter + 30 euro för att ha sex med tjejen i lika många minuter. Oftast tycker jag det verkar vara ett 50-50-delande på såna ställen. Andra ställen som inte skriver ut det har väl rimligtvis en hyfsat liknande fördelning.

Fkk-ställen har jag uppfattat det som lever på inträdena, har ingen koll där på om och hur stor del alningen till tjejerna de lägger beslag på.
Citera
2016-04-16, 06:58
  #4
Medlem
BlueStars avatar
Utöver vad som redan sagts, så på en vanlig lägenhetsbordell - i alla fall i Tyskland - så går det till så här: Du kommer dit blir du visad in till ett ledigt rum där du sätter dig ned och de för stunden lediga tjejerna kommer in en och en, presenterar sig med namn och skakar hand med dig, därefter bestämmer du dig för vem av dem du vill ha sex med, du betalar vad det kostar, ni har sex, du duschar efteråt och går därifrån, förhoppningsvis glad och nöjd med din upplevelse där.
Citera
2016-04-16, 07:56
  #5
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
1. Horor som arbetar på bordeller i Tyskland, raggar de upp sina klienter själva eller bestämmer bordellen vilka de ska få knulla?

2. Får en hora avstå eller tacka nej till en kille om han typ är skitäcklig?

3. Bordellerna ger gratis kondomer till alla horor antar jag?

4. Om en hora utsätts för våld, vad gör bordellen då?

5. Hur mycket avgift tar bordellerna av horornas inkomst?

Tack!

1. På FKK-klubbar har tjejerna stora möjligheter att själva påverka vilken kund de ska gå med. De kan skylla på att de väntar på en kund som har bokat, att de är trötta och klara för idag osv för att slippa gå med en kund. På en vanlig bordell där kunden blir visad en line up är det svårare för tjejen att välja bort. Dock sker en viss sållning av män redan i dörren. Påverkade eller män som verkar avvikande kan nekas inträde redan i dörren.

2. Jag har diskuterat den här frågan med tjejerna. Det kan hända att om det handlar om hygien så kan tjejen be killen gå tillbaka in i duschen igen. Kan finnas andra möjligheter att neka men inte alltid. Många tjejer har en tuff attityd och skulle inte tveka att säga att kunden får gå. De flesta tjejer är inga utsatta offer som inte kan påverka sin situation.

En tjej berättade för mig om allra första gången hon sålde sex. Det var på en klubb och första killen som hon gick med luktade gödsel. Det verkade som om han kom direkt från en bondgård. Han sa att han hade duschat men hon fick tillbaka honom till duschen igen. Killen hade så äckliga tänder och dålig munhygien så tjejen fick säga till honom att hon inte tänkte kyssas med honom och det fick han acceptera.

3. I de flesta fall köper de prostituerade sina egna kondomer. Det förekommer även att kunden har med sig egna om han har speciella preferenser. Det är upp till tjejen om hon vill använda dem.

4. Många bordeller har larmknappar på rummen och alla har någon form av vakter. Det kan räcka med att kunden beter sig illa så blir han utslängd.

5. De flesta bordeller framhåller på sina hemsidor att tjejerna är egna företagare som sätter sina egna priser. Bordellen får ta betalt för de faciliteter de tillhandahåller som t.ex. rum, handdukar, dusch, förfriskningar och i en del fall förekommer även inträde för kunderna. Klubben tar även in pengar till den skatt tjejen ska betala.

Tyvärr förekommer det att en del tjejer har en hallick utanför klubben. Många gånger handlar det om en "pojkvän" som inte jobbar utan sitter på café med polarna hela dagarna medan tjejen får jobba.
__________________
Senast redigerad av Hermann666 2016-04-16 kl. 08:01.
Citera
2016-04-18, 00:52
  #6
Medlem
Tack som fan för svaren, speciellt hermann666. Jag har några frågor till rörande bordeller och sex industrin.

1. Hur lång är standard sessionen med en hora? Är det 30 min som man betalar för?

2. Om jag betalar typ 500 kr vilket är standard avgiften, ingår allting då? Typ om man vill ha anal sex?

3. Vilka är de största problemen idag ur en horas perspektiv? (Jag borde egentligen fråga en hora men jag vet inte vart jag kan få tag på någon.) Typ är det vanligt att de får kunder som inte betalar efteråt? Eller utsätts för våld?

4. Prostitution i Tyskland har varit lagligt sedan många decennier tillbaka, tror ni att prostitution i Tyskland och Holland kommer att bli olagligt eller att de tar efter den "svenska modellen" inom de närmsta 10 åren? Finns det någonting idag som talar för att detta kommer att ske?
Citera
2016-04-18, 01:59
  #7
Medlem
AmaiLius avatar
Vet inte hur det funkar i tyskland men det är väl ganska standard. Om det är en vettig bordell så får hon betala för knullrummet ca 500-1000 kr om dagen, hon väljer själv vilka hon vill knulla med. Alla prostituerade har utsatts för våld och övergrepp kan du utgå ifrån men på en vettig bordell finns det vakter som kommer att spöa skiten ur dig om du behandlar tjejerna fel.

om det är till nåt skolarbete så hade det varit kul att läsa det sen?
Citera
2016-04-18, 07:18
  #8
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Tack som fan för svaren, speciellt hermann666. Jag har några frågor till rörande bordeller och sex industrin.

1. Hur lång är standard sessionen med en hora? Är det 30 min som man betalar för?

2. Om jag betalar typ 500 kr vilket är standard avgiften, ingår allting då? Typ om man vill ha anal sex?

3. Vilka är de största problemen idag ur en horas perspektiv? (Jag borde egentligen fråga en hora men jag vet inte vart jag kan få tag på någon.) Typ är det vanligt att de får kunder som inte betalar efteråt? Eller utsätts för våld?

4. Prostitution i Tyskland har varit lagligt sedan många decennier tillbaka, tror ni att prostitution i Tyskland och Holland kommer att bli olagligt eller att de tar efter den "svenska modellen" inom de närmsta 10 åren? Finns det någonting idag som talar för att detta kommer att ske?

1. På FKK-klubbar är en standardsession 30 minuter. På exklusivare ställen brukar det vara 60 minuter. Det finns också ställen där man kan köpa en kvart så det varierar. Om det är en vanlig bordell och inte en FKK så ska du hinna duscha på den tiden också.

2. Om du med standardavgift menar 50 euro för 30 minuter på en FKK-klubb så ingår hångel, ibland även tungkyssar, avsugning utan kondom, och sex med gummi i olika ställningar. Du kan även få en ryggmassage om det finns tid över på slutet. Annat, som analt och munsprut, kostar extra. Analsex kostar 50-100 euro extra beroende på vilken klubb det är.

3. Förutom risken för hot och våld, som ändå är ganska liten i en kontrollerad bordellmiljö, så är största hotet att bli beroende av pengarna. Jag har träffat rumänska tjejer som jobbar sju dagar i veckan i flera månader i sträck. Ibland åker de in till centrum och shoppar med sina kompisar från klubben. De åker sällan hem till Rumänien. De har ingen plan med sina liv och lever som i en bubbla i Tyskland. Jag kan tänka mig att det kan slita ut psyket. Andra tjejer har ett mål. De ska tjäna ihop till en lägenhet elle liknande. Eller börja plugga. De säljer sex i allt från några månader till ett par år. Sedan är de klara med den biten i livet. Sedan finns det andra tjejer som försörjer sina familjer hemma i Rumänien genom att sälja sex i Tyskland.

4. Prostitution kommer alltid att finnas. Huruvida det kommer att vars lagligt eller inte återstår att se.
Citera
2016-04-20, 03:12
  #9
Medlem
Tack igen för svaren! Jag kommer att tala om för er tids nog varför jag gör detta.

Jag behöver få tag på minst 10 st horor och 10 st sexköpare, jag har gjort en liten online survey.
Vet ni någon bra plats jag kan få tag på dessa? Jag tänkte prova https://www.reddit.com/r/Hookers/
Citera
2016-04-20, 22:10
  #10
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Tack igen för svaren! Jag kommer att tala om för er tids nog varför jag gör detta.

Jag behöver få tag på minst 10 st horor och 10 st sexköpare, jag har gjort en liten online survey.
Vet ni någon bra plats jag kan få tag på dessa? Jag tänkte prova https://www.reddit.com/r/Hookers/

Du får nog förklara syftet lite närmare. Vad tror du att du lan läsa ut av svar från 10 säljare och 10 köpare? Dessutom blir urvalsfrågan komplicerad. Vem vill du nå? Framför allt sexsäljare är ingen homogen grupp om du har hela världen som urval?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback