Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 23:03
  #61
Medlem
Integrationen har fungerat finfint noterar jag. Herregud 6-7 personer från Irak ( ? ) inblandade i bortförandet och förmodligen mordet på en ung man. I svenska sammanhang är det väl bara typ MC gängen som skulle göra nått liknade. Blir många år på kåken och utvisning därefter för dem som inte är svenska medborgare om dem fälls. Nån kommer att gola från gänget ganska snart gissar jag.
Märkligt tyst på FB men umgängeskretsen till dem häktade är möjligen inte svensktalande.
Citera
2016-04-14, 00:05
  #62
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Integrationen har fungerat finfint noterar jag. Herregud 6-7 personer från Irak ( ? ) inblandade i bortförandet och förmodligen mordet på en ung man. I svenska sammanhang är det väl bara typ MC gängen som skulle göra nått liknade. Blir många år på kåken och utvisning därefter för dem som inte är svenska medborgare om dem fälls. Nån kommer att gola från gänget ganska snart gissar jag.
Märkligt tyst på FB men umgängeskretsen till dem häktade är möjligen inte svensktalande.
Underbart. Ännu fler som ska få gratis mat o logi i åratal på vår bekostnad. Varför måste de tvunget hit och ha ihjäl varann, det kunde de väl grejat därhemma
Citera
2016-04-14, 00:43
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Vadå??
Hedersmord är väl när muslimer försvarar sin heder då kvinnor betett sig illa o mördar dom.
I detta fall är det inte en kvinna som blivit utsatt för ngt hedersrelaterat brott ännu iaf..

Så hedersmord kan du glömma

Tror det är enkel blattesvartsjuka

Läs på exempelvis om Abbas Rezai. Män kan drabbas av hedersrelaterade brott de med. Vet ingenting om detta hittills konstaterade människorov, men att utesluta hedersrelaterat brott för att BO är en man är verklighetsfrånvänt. Kvinnor är mer drabbade helt klart, men det vore inte första gången män utsätts för hedersrelaterat våld direkt. Som sagt, ett tips - läs på om mordet på Abbas Rezai.

Sen att du skriver att kvinnor skulle utsättas för detta när "de betett sig illa" hoppas jag att jag tolkar fel, det låter nämligen som du tycker att det är kvinnans fel för att de betett sig illa. I många fall har kvinnan endast blivit kär i "fel" person, och det är väl knappast så att det är ett dåligt beteende. Du menat förhoppningsvis att de i gärningsmannens ögon betett sig illa.

Vill inte leka besserwisser men som jurist och inläst på hedersrelaterat våld vill jag bara klargöra
Citera
2016-04-14, 08:30
  #64
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minif
Läs på exempelvis om Abbas Rezai. Män kan drabbas av hedersrelaterade brott de med. Vet ingenting om detta hittills konstaterade människorov, men att utesluta hedersrelaterat brott för att BO är en man är verklighetsfrånvänt. Kvinnor är mer drabbade helt klart, men det vore inte första gången män utsätts för hedersrelaterat våld direkt. Som sagt, ett tips - läs på om mordet på Abbas Rezai.

Sen att du skriver att kvinnor skulle utsättas för detta när "de betett sig illa" hoppas jag att jag tolkar fel, det låter nämligen som du tycker att det är kvinnans fel för att de betett sig illa. I många fall har kvinnan endast blivit kär i "fel" person, och det är väl knappast så att det är ett dåligt beteende. Du menat förhoppningsvis att de i gärningsmannens ögon betett sig illa.

Vill inte leka besserwisser men som jurist och inläst på hedersrelaterat våld vill jag bara klargöra

Är inte intresserad av att läsa på om nån Abbas eller ngt annat som har med dessa individer att göra.
Tycker att jag ser o hör tillräckligt av dom, så att ta sig tid att läsa på om dom suger.

Du tolkar det fel ja...
Det anses vara ett dåligt beteende i alla muslimska brunögon.

Utvisning o hej då med dom!!
Citera
2016-04-14, 11:29
  #65
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Med dragna vapen slog flera poliser på onsdagen till vid Öresundsbron och grep två män på väg över Sundet. Männen misstänks för att ha rövat bort en 23-åring i Gävle i förra veckan – en 23-åring som fortfarande är försvunnen.
– Det är ett mycket känsligt ärende, säger Mikael Hedström på Gävleborgspolisen
[...]
Den bortrövade, liksom två av de misstänkta, är inte svensk medborgare. Men det är de två män som greps på Lernacken, och som genast fördes till Gävle eskorterade av fyra poliser i två radiobilar.

– De är i 30-årsåldern och upptäcktes vid en kontroll, säger Lars-Gunnar Backemyr, inre befäl vid Malmöpolisen.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/stor...erlysta-greps/
Citera
2016-04-14, 21:20
  #66
Medlem
[quote=Beatriceaurore|56957985]Underbart. Ännu fler som ska få gratis mat o logi i åratal på vår bekostnad. Varför måste de tvunget hit och ha ihjäl varann, det kunde de väl grejat därhemma [/QUOTE
Betalar gärna för att få skiten bakom lås o bom ett tag och mycket gärna en utvisning därefter.
Tror det är väl investerade pengar
Citera
2016-04-14, 21:25
  #67
Medlem
[quote=Flashanoflash|56966024]
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Underbart. Ännu fler som ska få gratis mat o logi i åratal på vår bekostnad. Varför måste de tvunget hit och ha ihjäl varann, det kunde de väl grejat därhemma [/QUOTE
Betalar gärna för att få skiten bakom lås o bom ett tag och mycket gärna en utvisning därefter.
Tror det är väl investerade pengar

Vad menar du? Som jag uppfattat det som är det bara den kvinnliga MGM som bor i Sverige.
Citera
2016-04-14, 21:59
  #68
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=nantale|56966104]
Citat:
Ursprungligen postat av Flashanoflash

Vad menar du? Som jag uppfattat det som är det bara den kvinnliga MGM som bor i Sverige.
Kanske att om de döms, och nu pga i förvaring kostar det svenska samhället pengar. Vi betalar för deras fängelse/häkte osv.. Ingen utvisas innan avtjänat straff.
Citera
2016-04-14, 22:00
  #69
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad menar du? Som jag uppfattat det som är det bara den kvinnliga MGM som bor i Sverige.
Några eller alla (utom kvinnan) är bosatta i Sundsvall.
__________________
Senast redigerad av UgLyBastard 2016-04-14 kl. 22:22.
Citera
2016-04-14, 22:02
  #70
Medlem
[quote=UgLyBastard|56966625]
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Några eller alla (utom kvinnan) är bosatta i Sundsvall.

Vari framgår det?
Citera
2016-04-14, 22:22
  #71
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale


Vari framgår det?
Tyckte dom sa det på brottsplats på tv 4 nyss..
Citera
2016-04-14, 23:30
  #72
Medlem
[quote=nantale|56966104]
Citat:
Ursprungligen postat av Flashanoflash

Vad menar du? Som jag uppfattat det som är det bara den kvinnliga MGM som bor i Sverige.

Samtliga bor i Sverige men alla är inte svenska medborgare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback