Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-06, 17:10
  #2425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har Comhems bredband hemma. Gäller det även surf till mobilen?

nä mobilens surf går på telefonabonnemanget du har på telefonen, men kopplar du upp telefonen mot ditt wifi så är det ju tekniskt "surf till mobilen"
Citera
2016-04-06, 18:01
  #2426
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
nä mobilens surf går på telefonabonnemanget du har på telefonen, men kopplar du upp telefonen mot ditt wifi så är det ju tekniskt "surf till mobilen"

Jag vet inte om jag har wifi hemma. Hur kan man se om man har wifi?
Citera
2016-04-07, 00:31
  #2427
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag vet inte om jag har wifi hemma. Hur kan man se om man har wifi?

1.kolla vad ditt modem heter och skriv det här
2. Ring com hem och fråga
eller det allra lättaste, kolla på klisterlappen på modemet efter ett nätverksnamn (SSID) och ett lösenord (WPA-Key). Finns detta med så har du wifi.
Citera
2016-04-07, 16:38
  #2428
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
1.kolla vad ditt modem heter och skriv det här
2. Ring com hem och fråga
eller det allra lättaste, kolla på klisterlappen på modemet efter ett nätverksnamn (SSID) och ett lösenord (WPA-Key). Finns detta med så har du wifi.

Det finns en klisterlapp på modemet med SSIS och WPA-Key. Då kan jag alltså surfa på wifi hemma.
Citera
2016-04-07, 17:22
  #2429
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man inte ändra sina 8 favoritkanaler längre?

Jag tycker att Comhem har blivit hutköst dyrt och de har dragit ner på många alternativ. Till exempel kan man bara välja mellan 250 och 500 Mbit/s bredband. Vem fan behöver så snabbt bredband egentligen? Och sjukt dyrt är det.

Kan man skaffa bredband på något annat sätt om man bor i ett Comhem-hus? Jag har inte längre någon lust att betala överpriser till Comhem och deras snåla utbud. De borde skämmas!

Alla skäller på Comhem, inte jag, i alla fall inte de senaste 5-6 åren. Supportern återkommer alltid inom en timme, hjälper alltid till tills problemet är lösta.

Jag bor i en Comhemfastighet med OnDemandpaketet med 8 valfria program+ bredband 100/10 för runt 500:-i månaden.

De senaste två månaderna har jag haft svårt att öppna nätverket utan att manuellt hämta det under nätverk. Jag ringde därför supportern som misstänkte att min Netgear Router var för gammal.

Hans förslag var extremt bra. Att vi gör ett nytt abonnemang och bakar ihop det med de två månader som var kvar på det gamla abonnemanget för totalsumman 377:- i stället för 500:-

Det kallar jag för kundservice. Jag kör på wi-fi och nya routern var lätt som en plätt att få igång. Manualen var gjord för tvååringar. Gick inte att misslyckas. Jag kör på en iMac mid 2011.
Citera
2016-04-11, 08:56
  #2430
Medlem
skaffade en smart tv till sovrummet i helgen. I vardagsrummet har vi tivobox från comhem. I mobilen har vi comhem play appen, körde upp telefonen genom screen mirror på smarttvn men när jag startar comhem play appen så står det att externa skärmar ej är tillåtna, är det ett skämt? Jag är ju för fan kund.

Kan man kringgå detta på ngt sätt?
Citera
2016-04-12, 16:22
  #2431
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
skaffade en smart tv till sovrummet i helgen. I vardagsrummet har vi tivobox från comhem. I mobilen har vi comhem play appen, körde upp telefonen genom screen mirror på smarttvn men när jag startar comhem play appen så står det att externa skärmar ej är tillåtna, är det ett skämt? Jag är ju för fan kund.

Kan man kringgå detta på ngt sätt?

Inte lätt, appen är ju kodad så. Känner mig hyfsat säger på att det är kanalerna som inte tillåter comhem att låta appen dela till andra skärmar.
Citera
2016-04-12, 18:49
  #2432
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Jag bor i en lägenhet med Comhem men har ingen box eller något sådant. Är en box ett måste för att kunna nyttja Viasat-kanalerna som frivisas just nu? Jag har fått det att funka förr utan box.
Citera
2016-04-13, 19:26
  #2433
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Du måste ha en digital-tv mottagare, om du har en modern tv med inbyggd mottagare eller en extern box är mindre viktigt. Typ alla moderna tv-apparater kan ta emot dvb-c.
Citera
2016-04-17, 18:18
  #2434
Medlem
Jag bor i ett comhem-hus och har just nu analoga kanalerna 1-12 (dock usel bild).
Om jag vill ringa comhem och beställa ett baspaket (samma kanaler som nu) fast digitala, kommer jag då bli anmäld till radiotjänst?

I så fall är det inte värt det.
Citera
2016-04-17, 21:47
  #2435
Medlem
NoReplys avatar
Ja det kommer du. Alla tv-leverantörer har skyldighet att anmäla till Radio och TVtjänst.
Citera
2016-04-17, 22:07
  #2436
Moderator
Arne.Ankas avatar
Påstås tidigare i tråden att comslem bara rapporterar när en box skickas ut men inte när kanaler beställs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback