2016-04-06, 11:51
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Tugget här inne minner om en concorde fallacy. Man vägrar släppa bolaget trots att det är uppenbart misskött och helt tycks sakna förmågan att ta in pengar annat än genom NE. Varför plockar ni inte bara ut era pengar och går in i ett nytt bolag? Tror ni verkligen inte att det finns bättre investeringar på börsen?
Varför skulle jag göra det? För att du säger att bolaget är skit? Fan är du Saida eller? Om inte så knäpp igen brödluckan. En vuxen människa bör veta bättre än att tala om för andra vad de ska göra haha!
Citera
2016-04-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Varför skulle jag göra det? För att du säger att bolaget är skit? Fan är du Saida eller? Om inte så knäpp igen brödluckan. En vuxen människa bör veta bättre än att tala om för andra vad de ska göra haha!

Du mår inte så bra va? Det är ju ganska uppenbart att företaget just nu är skit och allt tyder på att det kommer falla ytterligare %. Till och med jag som för ca 1 månad sedan startade med aktier kan uttyda detta.
Att du suttit och hypat aktien och säkert fått många stackare att gå in med sina pengar borde du fan be om ursäkt för. Och att du fortsätter säga att det är en bra aktie tyder ju på att du måste hamnat i någon form av psykos.

Förövrigt så skrev han du citerade inte vad någon skulle göra med sina aktier utan ifrågasatte endast varför man inte sålde.
Och om vi ska tro på dig så är det ju för att raketen snart ska vända och gå uppåt. För startat har den helt klart gjort.
Citera
2016-04-06, 14:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymfloristen
Jag tror på bolaget och produkterna.. Att alla skiter ner sig pga att HP inte släppt på tyglarna än, redeye kommer med trams och att stein fick gå är inte nånting man kan göra åt.. Sen kostar det att expandera.. Därav är jag inte nervös över en emission.. Dock kommer det aldrig bli en fpc som många tror.. Men avkastningen kan bli trevlig hur som helst.. Speciellt om man kommer in på dom här nivåerna
Förvisso brukar expansion kosta, men helst ska det leda till ökade aktieägarvärden och inte utspädning in absurdum.
Citera
2016-04-06, 15:02
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitan
Du mår inte så bra va? Det är ju ganska uppenbart att företaget just nu är skit och allt tyder på att det kommer falla ytterligare %. Till och med jag som för ca 1 månad sedan startade med aktier kan uttyda detta.
Att du suttit och hypat aktien och säkert fått många stackare att gå in med sina pengar borde du fan be om ursäkt för. Och att du fortsätter säga att det är en bra aktie tyder ju på att du måste hamnat i någon form av psykos.

Förövrigt så skrev han du citerade inte vad någon skulle göra med sina aktier utan ifrågasatte endast varför man inte sålde.
Och om vi ska tro på dig så är det ju för att raketen snart ska vända och gå uppåt. För startat har den helt klart gjort.
Du ska be om ursakt till mig tycker jag. Vem fan investerar efter andras forum inlagg? Antagligen du som verkar vara latt efterbliven. Idiot...
Citera
2016-04-06, 15:09
Medlem
alienfins avatar
Forovrigt mar jag riktigt bra just nu. Atit en vralmiddag med familjen 50m ifran Siam havet och kandes inte i planboken sa varst att jag maste salja ut mig fran nagra investeringar Har nog rad med nagra bira ocksa tror jag..
Citera
2016-04-06, 15:33
Medlem
alienfins avatar
Forovrigt sa kan d faktiskt dyka ner ibland, kolla garna grafer pa andra altier i borsen hur d betett sig historiskt innan de etablerat sig innan ni borjar grata over en nedgang javla amatorer..
Citera
2016-04-06, 15:43
Medlem
Tror också, eller förlåt - trodde också på Anoto. Men har sedan ett tag gett upp. Nu är det bara att försöka smälta den efterhängande mentala kraschen.

Alltid svårt att sälja när man fortfarande inom sig säger : Du trodde ju på detta, varför?
Citera
2016-04-06, 15:54
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jughead
Tror också, eller förlåt - trodde också på Anoto. Men har sedan ett tag gett upp. Nu är det bara att försöka smälta den efterhängande mentala kraschen.

Alltid svårt att sälja när man fortfarande inom sig säger : Du trodde ju på detta, varför?
Varfor kommer du varse om senare,tyvarr forsent for dig som kortsiktig raketforskare
Citera
2016-04-06, 16:31
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Forovrigt sa kan d faktiskt dyka ner ibland, kolla garna grafer pa andra altier i borsen hur d betett sig historiskt innan de etablerat sig innan ni borjar grata over en nedgang javla amatorer..
Mhm kolla grafen tillbaka, från över 100kr ned till 0,38kr. Snart ser vi 1000kr/aktien.

Gjorde 5% vinst idag. Håll koll vid 35öre denna vecka, bra nivå att köpa från så länge det håller sig ovan, långa nätterna om ni vill spela med höööga risker. Inte jag.
Citera
2016-04-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Förvisso brukar expansion kosta, men helst ska det leda till ökade aktieägarvärden och inte utspädning in absurdum.

Och jag tror på att det kommer vända i sinom tid.. Jag har inte mina livs besparingar inne i bolaget så jag går inte under om det inte blir som man hoppats, men tillräckligt för att jag kommer tycka att det är hemskt trevligt om man skulle lyckas med investeringen.. Återkommer om 6 månader.. 😉

Alienfin det här kommer bli bra! 🍻
Citera
2016-04-06, 22:36
Medlem
Hur anoto ska kunna vända detta havererade skepp och börja göra VINST varje kvartal inom kort..ja det begriper jag inte. Emissionen på 160mille är, i ärlighetens namn, ett sätt att ÖVERLEVA inte expandera. Även om en del slantar går till det.

Eftersom emissionens stålar inte blir tillgängliga ännu så har de ju fått en checkkredit på 20 mille..går väl till löner och daglig drift?

Nä fy fan. Fablernas-värld-mannen Stein...man borde dra på han en smäll som Foppa sa.
Citera
2016-04-06, 22:49
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Vad du gör eller inte gör är inte min sak. Jag ifrågasatte tongången i den här tråden.

Företaget har de facto varit misskött. Varför skulle de annars känga VD:n? Möjligen att de har en habil techavdelning men varför skulle den kvalificerade arbetskraften stanna kvar i ett företag som behöver nyemittera, om och om igen, för att klara av sina löneåtaganden? Jag hade det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in