Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-29, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillabullen
Provade noopept i pulver häromdagen eftersom mina kapslar tagit slut. FYfan det smakade inte alls gott. Hur ska man ta det för att slippa den hemska smaken?
Föredrar kapslar också, men om du inte har några kan du hälla det i ett glas vatten och håll för näsan sedan svepa ner det. Drick ett glad juice eller något efteråt så slipper du bitter eftersmak.
Citera
2016-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbcruss
Tycker Citicoline är snäppet vassare.
Vad exakt är det citicoline gör ? Varar effekten längre också eller är det bara att det förstärks?
Citera
2016-04-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jallajalla
Tog ca en vecka. Började med 20mg och idag tar jag 40mg/dag totalt. 20mg morgonen och sedan fyller på med ytterligare 20mg på eftermiddagen.
Jaha jag har förmodligen tagit för låg dos i början. Tog endast 10mg dom första dagarna och höjde till 20mg efter ca6-7 dagar. Har börjat kombinera det med pramiracetam som jag tycker ger bättre effekt på en gång, fast det är en helt annan dosering som gäller och dessutom förstärker effekten av noopept.
Citera
2016-04-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65harry
Noopept hjälper mot depression och mycket andra saker än adhd som bör också lyftas fram.
Absolut det håller jag med dig om att den har, men många som har adhd är inte medvetna om att noopept höjer koncentrations förmågan otroligt mycket och minskar adhd symptomen avsevärt.
Citera
2016-04-03, 21:34
Medlem
hej grabbar, är ny på nootropics och har precis upptäckt phenylpiracetam.
Hittills har jag använt det i 3 veckor och jag har inte lagt märke till någon tolerans. Tagit samma dos varje dag (100 mg) med samma effekter. Det jag har läst på nätet tycker många att man bygger lättare tolerans mot phenylpiracetam än noopept. När isåfall brukar man få det och hur kan man undvika att det blir så?
Citera
2016-04-04, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flushitdown
hej grabbar, är ny på nootropics och har precis upptäckt phenylpiracetam.
Hittills har jag använt det i 3 veckor och jag har inte lagt märke till någon tolerans. Tagit samma dos varje dag (100 mg) med samma effekter. Det jag har läst på nätet tycker många att man bygger lättare tolerans mot phenylpiracetam än noopept. När isåfall brukar man få det och hur kan man undvika att det blir så?
Det är olika från person till person. Vissa har lättare att bygga tolerans mot nootropics. Det är bara att höja dosen stegvis om du känner att effekten avtar. Detsamma gäller noopept och andra racetamer.
Citera
2016-04-05, 12:54
Medlem
Bör man dela upp dosen av Noopept? Har 10 mg kapslar att leka med.

Är det bättre att 10 mg en gång vänta några timmar sen ta ytterligare en, eller ska man ta två 10: or direkt? (Tar även CDP Choline i samband med noopept)

Vill hålla mig till 20 mg/dag då det är hyffsat kostnadseffektivt för mig..
Citera
2016-04-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Bör man dela upp dosen av Noopept? Har 10 mg kapslar att leka med.

Är det bättre att 10 mg en gång vänta några timmar sen ta ytterligare en, eller ska man ta två 10: or direkt? (Tar även CDP Choline i samband med noopept)

Vill hålla mig till 20 mg/dag då det är hyffsat kostnadseffektivt för mig..
Prova ta 2 kapslar på morgonen men det kan även bli bra om du tar 10mg på morgonen och fyller på med 10mg på eftermiddagen.
Bästa är att du provar och ser vad som funkar bäst för dig.
Citera
2016-04-06, 16:31
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Hur länge sitter effekten av säg 10mg Noopept i på ett ungefär?

/Mvh
Citera
2016-04-06, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe

/Mvh
Det varar ett tag, maximal effekt varar 2-3 timmar för mig. Det är potent, jag skulle inte dosera det mer än två gånger under en dag.
Citera
2016-04-06, 21:44
Bannlyst
Citat:

/Mvh

3-4 timmar om man delar upp dosen på 2-3ggr per dag. Men efter 3-4 veckor när man har tagit det dagligen så känner man ökad fokus och energi mer än 4timmar.
Citera
2016-04-07, 13:46
Bannlyst
Citat:

/Mvh
Tror 10mg endast sitter i 1,5h. Phenylpiracetam varar mycket längre men där är doserna helt annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in