Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-31, 22:01
  #2185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Vad är det som gör att så många, liksom FÅ, verkar tycka att livet är allt eller inget? När det gäller mat tycker jag det inte är så himla svårt: lagom av allt. Äter man för mycket eller för lite av något så blir det problem. Det enda som varierar är typen av problem och hur det yttrar sig.

Men det gäller inte bara mat: för mycket av en typ av politik så blir det fel. Det går inte (långsiktigt) att låta regeringen bestämma vilka företag som skall finnas och vad de skall producera. Men det går heller inte att regeringen skiter fullständigt i vad företagen gör.

Visst låter det väldigt torrt och tråkigt, men lagom är bäst.


Det är de hårda och enkelriktade/extrema alternativen som HÖRS bäst, dessutom är det lättare att avfärda invändningar för somliga ifall man har anammat en riktigt grandios teori om världen, egot, universum och allting. Mycket tydligt hos många sympatisörer till t ex FI och MP.
Citera
2016-04-02, 20:37
  #2186
Medlem
https://twitter.com/sinoes/status/716202175169499136

"Genomsnittlig flashbackanvändare"

Älskar hur hon sätter fedora på er killar i ett försök att göra er extra "snubbiga"! Hemska hemska flashbackare som har åsikter om hennes hatande =)

Jag som tjej då Fanny? Får inte jag ett falskt, överdrivet porträtt ritat av dig?
Citera
2016-04-02, 20:48
  #2187
Medlem
Haha!
Nej men vafan, hon måste vara ett skämt?
Hon måste trolla och provocera? Ingen normal människa kan på allvar gå runt med sådana tankar utan att hänga sig i garderoben?
Citera
2016-04-03, 09:02
  #2188
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Det här kanske redan har avhandlats (orkar inte läsa igenom hela tråden), men hon säger att hon hatar män, samtidigt som hon inte verkar kunna sluta bli förälskad/ha sex med dem (för jag tror inte för en sekund att hon är lesbisk på riktigt). Måste ge en ganska ordentlig identitetskris, om hon dessutom eventuellt har andra psykiska besvär.
Citera
2016-04-03, 09:45
  #2189
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei
Det här kanske redan har avhandlats (orkar inte läsa igenom hela tråden), men hon säger att hon hatar män, samtidigt som hon inte verkar kunna sluta bli förälskad/ha sex med dem (för jag tror inte för en sekund att hon är lesbisk på riktigt). Måste ge en ganska ordentlig identitetskris, om hon dessutom eventuellt har andra psykiska besvär.
Ett tag löste hon problemet genom att ha en transsexuell flickvän, så fick hon det bästa från båda världar. Mycket fiffigt. Vet inte hur det står till på romantikfronten för tillfället dock.
Citera
2016-04-03, 10:50
  #2190
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei
Det här kanske redan har avhandlats (orkar inte läsa igenom hela tråden), men hon säger att hon hatar män, samtidigt som hon inte verkar kunna sluta bli förälskad/ha sex med dem (för jag tror inte för en sekund att hon är lesbisk på riktigt). Måste ge en ganska ordentlig identitetskris, om hon dessutom eventuellt har andra psykiska besvär.

Kanske är som sprit för en alkis på nåt sätt?
Citera
2016-04-07, 11:37
  #2191
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske är som sprit för en alkis på nåt sätt?

Uppenbart att hon är kuk-torsk. Likt en kola-torsk som insett sitt problem och hatar sitt missbruk så har hon inte karaktär att avstå det som gör henne illa. Tänk dig själv att leva så hårt efter en ideologi och varje gång inte kunna motstå att frossa i allt som du avskyr. Hon måste verkligen hata sig själv varje gång hon faller i kukfällan, efter att hon nyktrat till.
Citera
2016-04-07, 12:24
  #2192
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Uppenbart att hon är kuk-torsk. Likt en kola-torsk som insett sitt problem och hatar sitt missbruk så har hon inte karaktär att avstå det som gör henne illa. Tänk dig själv att leva så hårt efter en ideologi och varje gång inte kunna motstå att frossa i allt som du avskyr. Hon måste verkligen hata sig själv varje gång hon faller i kukfällan, efter att hon nyktrat till.

Det är väl som en del (många till och med?) chauvinister är "womanizers".
Citera
2016-04-07, 14:54
  #2193
Medlem
https://twitter.com/sinoes/status/717389255358681088

Med tanke på all social inkompetens och ideologisk dubbelmoral verkar det väl passande att inte klara av pastakokning heller
Citera
2016-04-07, 14:59
  #2194
Medlem
pandaees avatar
http://www.arsinoe.se/det-ar-antifem...ter-for-givna/

Någon som kan hjälpa mig förklara vad hon menar i denna text? Tycker det är sjukt förvirrande bara.
Citera
2016-04-07, 15:43
  #2195
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl som en del (många till och med?) chauvinister är "womanizers".
Edit: ibland kan man kanske undra vilken inställning som kom först, fast man ska väl inte fundera för mycket på det, då hamnar man väl i ett oändligt höna och ägg resonemang.
Citera
2016-04-07, 15:45
  #2196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
https://twitter.com/sinoes/status/716202175169499136

"Genomsnittlig flashbackanvändare"

Älskar hur hon sätter fedora på er killar i ett försök att göra er extra "snubbiga"! Hemska hemska flashbackare som har åsikter om hennes hatande =)

Jag som tjej då Fanny? Får inte jag ett falskt, överdrivet porträtt ritat av dig?

Det komiska i det hela är ju att hon själv är bland de absolut värsta näthatarna. Allt saknar dessutom substans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback