Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-01, 09:48
  #3997
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Jag får upp detta meddelande när jag streamar Netflix US via Hola:

"Netflix säger: Det verkar som att du använder en unblocker eller proxy. Stäng av dessa tjänster och försök igen."

Jag som inte är så haj på datorer förstår inte vad jag ska göra för att få det att fungera igen. För några veckor sedan fungerade det perfekt men så slutade det helt plötsligt. Och jag har inte gjort några förändringar vad jag vet. Jag sitter på en Mac.

Någon som vet hur jag löser problemet?
Citera
2016-04-01, 18:54
  #3998
Medlem
Sittkissares avatar
Har samma problem. Provade på en gratismånad förut och använde hola. Var rätt värt då faktiskt. Så nu pröjsade jag precis en hundring för att prova en gång till. Nu funkar ju inte hola. Så hur kan jag göra för att få tillgång till amerikanska utbudet? Svenska utbudet är totalt förjävligt och förstår inte hur någon kan vilja lägga pengar på skiten om allt man har är svenska utbudet.
Citera
2016-04-01, 19:07
  #3999
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Använder också Hola. Hur kan Netflix blockera vpn-tjänster? Finns de en lösning?
Citera
2016-04-02, 19:49
  #4000
Medlem
Sa upp mitt Netflix nu när det inte går att se amerikanska filmer. Utbudet på netflix är verkligen värdelöst i Sverige.
Citera
2016-04-03, 13:14
  #4001
Medlem
chronomasters avatar
Nån som vet om det är möjligt att komma runt detta eller får man acceptera att man inte får USA-utbudet längre?
Citera
2016-04-03, 13:42
  #4002
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Nån som vet om det är möjligt att komma runt detta eller får man acceptera att man inte får USA-utbudet längre?

Jag har själv blivit helt blockad från att använda den amerikanska utbudet med unblock-us nu, efter att fortfarande ha fungerat i några veckor efter att Netflix officiellt kom igång med sin blockering av vpn och dns:er. Har testat en "fix" jag fick via supporten efter att ha fått vänta en vecka på svar, men den har inte fungerat och det är flera som har vittnat om samma sak.

Har funderat på att testa betaltjänsten Getflix, dom har i allafall fått bra betyg och många som verkar nöjda med dom. Dom verkar till skillnad från Unblock-us aktivt göra vad dom kan för att motarbeta Netflixs blockader och har i allafall en öppen dialog med sina kunder och en fungerande support, tillskillnad från Unblock-us som helt verkar ha gått under jorden och sakteligen verkar avveckla sin verksamhet.

Jag får väl rapportera i tråden senare vad jag tycker om Getflix och om det fungerar bra, när jag har testat dom ett tag. Dom ger i allafall en provperiod på 14 dagar. Kanske finns det gratis-alternativ också som fortfarande fungerar, men det har jag ingen koll på.

Kollade in det där smartflix också, som redan tipsats om i tråden. Men det verkar bara vara vad jag förstår för dom som använder Netflix via datorn. Getflix därimot verkar ge möjligheten precis som Unblock-us att man kan lägga in en dns i routern som sedan ska fungera på dom flesta enheter i hushållet, inte bara datorn.
__________________
Senast redigerad av puckot 2016-04-03 kl. 13:46.
Citera
2016-04-03, 16:17
  #4003
Medlem
andreasmms avatar
Nån som vet varför Netflix gör så här egentligen?

Jag är dessvärre inte insatt i hur det fungerar, men tycker bara det verkar jävligt märkligt då de utan tvekan kommer förlora en hel drös med kunder nu som inte finner det värt att betala för det sunkiga svenska utbudet.
Citera
2016-04-03, 17:52
  #4004
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Nån som vet varför Netflix gör så här egentligen?

Jag är dessvärre inte insatt i hur det fungerar, men tycker bara det verkar jävligt märkligt då de utan tvekan kommer förlora en hel drös med kunder nu som inte finner det värt att betala för det sunkiga svenska utbudet.

Det är nog inte Netflix själva som har bestämt att man ska göra såhär, utan det är nog pågrund av press från bolagena. Om Netflix själva hade velat kasta ut folk för att dom använder fusk för att komma runt regionspärrar så hade dom nog gjort det för längesen. Dom är nog glada så länge pengarna rullar in på kontot. Dom har ju t.o.m. själva sagt i intervjuer att dom har förståelse för att deras kunder använder dessa lösningar.

Om Netflix själva hade fått bestämma så hade dom mer än gärna släppt hela sitt utbud i en och samma katalog för alla sina kunder. Det är ju bolagena som vill bevara dom här regionspärrarna för att dom har ska ha kontroll och tjäna så mycket pengar som möjligt. Så ska man kasta skit på någon, så är det nog inte Netflix man ska klanka ner på, utan på bolagena.

Sen vet man ju inte hur omfattade det här kommer att bli. Det kan ju vara så att dom ställer till med lite extra liv nu ett tag och stänger av ett antal användare med vpn för att visa för bolagena att dom gör något konkret åt problemet, och för att dom inte ska hota med att dra in sitt utbud och börja bryta avtal med Netflix. Sen får väl vi väl se om det kanske lugnar ner sig efter tag och om bannadet inte blir lika omfattande över tiden.

Om inte annat för att dom inser att det är en omöjlig kamp dom inte kommer att vinna, och för att piraterna alltid är ett steg före och kommer hela tiden komma på nya sätt för att komma runt evenetuella spärrar och blockader. Detta är säkerligen Netflixs tekniker medvetna om, men dom är nog helt enkelt tvugna att agera på något sätt, eftersom dom här påtryckningarna är säkert något som har pågått under många år och nu gick det väl helt enkelt inte att undvika längre.
Citera
2016-04-03, 22:54
  #4005
Medlem
Hur hittar jag HD-filmer på Netflix utan att leta ihjäl mig.
Förr så hade de väl en kategori med filmer i HD om jag inte minns helt fel? Har abonnemanget 2 skärmar + HD
Citera
2016-04-04, 07:07
  #4006
Medlem
Hubbe11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Hur hittar jag HD-filmer på Netflix utan att leta ihjäl mig.
Förr så hade de väl en kategori med filmer i HD om jag inte minns helt fel? Har abonnemanget 2 skärmar + HD

I stort sätt allt är i HD. Det finns en kategori som heter 4k däremot.
Citera
2016-04-04, 09:17
  #4007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
I stort sätt allt är i HD. Det finns en kategori som heter 4k däremot.
Knappast att allt är i HD, filmen jag såg igår (Star Trek 2009) var som bäst i dvdkvalité.
Inget fel på min internetuppkoppling heller då jag har 100/100.
__________________
Senast redigerad av MickelMan 2016-04-04 kl. 10:13.
Citera
2016-04-04, 12:46
  #4008
Medlem
Hubbe11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Knappast att allt är i HD, filmen jag såg igår (Star Trek 2009) var som bäst i dvdkvalité.
Inget fel på min internetuppkoppling heller då jag har 100/100.

kolla inställningarna så de inte är begränsade. Hade det felet på ett av mina konton hemma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback