Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-30, 16:08
  #229
Medlem
Sverige är sämst!
Det finns människor som får 5 kronor per timme och hjälp från kommunen med ca 8000. Hur i helvete ska dessa klara sig, dom får ju bo hemma tills dom är 40 innan dom äns kan ha råd med en billig Etta.

FY FAN FÖR SAMHÄLLET!!!!
Citera
2016-04-01, 06:08
  #230
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddespelarspel
Sverige är sämst!
Det finns människor som får 5 kronor per timme och hjälp från kommunen med ca 8000. Hur i helvete ska dessa klara sig, dom får ju bo hemma tills dom är 40 innan dom äns kan ha råd med en billig Etta.

FY FAN FÖR SAMHÄLLET!!!!
Då har de bra betalt i jämförelse med en svensk fattigpensionär som slitit hela sitt liv och nu lyfter 7300 kr/månad. Tro mig, jag vet.
Citera
2017-06-19, 23:30
  #231
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorea

Jag har en flickvän som sliter och drar i mig för hon vill ut och resa
Tjejen vill ut och resa kring nyår.

jag har varken köpt eller rest något dom senaste åren. Det "förväntas" vara fullt rimligt att vi exempelvis tar en semester ihop. Något jag vill både för mig själv och för henne då jag samtidigt börjar få signaler från henne att hon upplever att hennes liv börjar stå still och att jag tråkar ut henne.

Vad är det för skittjej, varför skall du bekosta hela kalaset, är ni inte jämställda?
Citera
2018-03-22, 22:54
  #232
Medlem
Sluta gnäll förhelvete. Jag startade på 12 000 brutto 100% tjänst för ca 8 år sedan.
Citera
2018-03-23, 17:36
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sluta gnäll förhelvete. Jag startade på 12 000 brutto 100% tjänst för ca 8 år sedan.

Då blev du lurad.
Citera
2018-03-23, 18:05
  #234
Medlem
rostigamazons avatar
Känns som lönerna går ner, på 70-80 talet kunde man få runt 20 tusen och lite över det, och då ska vi jämföra med hur mycket dyrare allt har blivit.
Citera
2018-03-23, 18:23
  #235
Medlem
Du har ett skitjobb och en skitlön. Du kommer inte hinna att spara ihop pengar till resande och upptäcksfärd. Om hon inte begriper tycker jag att du ska göra dig av med henne.

Jag skulle kartlägga vad jag är bra på och försöka matcha ihop en utbildning som går parallellt antingen dagtid eller som är flexibel. Utbildning är nyckeln till din väg ut ur skiten. jag tycker också att du ska röra på dig, att du efter din ekonomiska nedgång försöker flytta till en större stad. Om du inte får napp på ett bättre jobb i storstan så satsr du tid på att uppgradera din utbildning. På lite längre sikt kanske det är en möjlighet att flytta uomlands. Det finns ingen framtid i ett land där alla pengar går till musimer som hatar vita för att de sjäva är hårt inavlade och de ska ha allt serverat.
Citera
2018-03-23, 18:26
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Känns som lönerna går ner, på 70-80 talet kunde man få runt 20 tusen och lite över det, och då ska vi jämföra med hur mycket dyrare allt har blivit.

Lönerna stagnerar snabbt. Man sparkar folk inom privat sektor för att hålla nere kostnaderna medan idioten Ingves manipulerar kronkursen så saker blir snabbt dyrare.

Jag har hört folk som fått sin lön nedskuren med 30-40% över en natt. När de klagar får de till svar att blev av med jobbet för att de ska kunna ha ett att gå till. Man ska inte vara lojal utan dra så fort man får en chans och att stanna ett år är helt ok numera. Man ska vara hoppjerka. Om man får en skitlön för att cheferna ska kunna ha en enorm bonus och lön fast de varken har utbildning eller hjärna så ska man inte stanna där utan hoppa vidare till nästa, att stanna kvar innebär låg löneutveckling och så- småningom så blir man trakasserad.
Citera
2018-03-23, 18:30
  #237
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polishlandwhale
Lönerna stagnerar snabbt. Man sparkar folk inom privat sektor för att hålla nere kostnaderna medan idioten Ingves manipulerar kronkursen så saker blir snabbt dyrare.

Jag har hört folk som fått sin lön nedskuren med 30-40% över en natt. När de klagar får de till svar att blev av med jobbet för att de ska kunna ha ett att gå till. Man ska inte vara lojal utan dra så fort man får en chans och att stanna ett år är helt ok numera. Man ska vara hoppjerka. Om man får en skitlön för att cheferna ska kunna ha en enorm bonus och lön fast de varken har utbildning eller hjärna så ska man inte stanna där utan hoppa vidare till nästa, att stanna kvar innebär låg löneutveckling och så- småningom så blir man trakasserad.

Ja skrämmande utveckling, lönar sig inte att arbeta längre. Reinfeldt sa om man inte klarade sig på ett arbete, fick man fixa två arbeten, såna är Moderaterna.
Citera
2018-03-23, 19:00
  #238
Medlem
Katzyns avatar
Du har ju verkligen en dålig lön, runt 20 k för heltid vad som låter som iaf halvkvalificerade uppgifter är ju en usel lön helt klart.

Men det är ändå svårt att se hur du inte kan spara av 14 000 i månaden efter skatt, du har ju jättelåg hyra och ingen bil. Du borde kunna spara nästan halva lönen, 5 k iaf, om du vill. Det växer ändå rätt snabbt då.
Citera
2018-03-23, 19:08
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Ja skrämmande utveckling, lönar sig inte att arbeta längre. Reinfeldt sa om man inte klarade sig på ett arbete, fick man fixa två arbeten, såna är Moderaterna.

Så är det med alla. Man blir inte politiker för att man bryr sig om folket eller medborgarna och vill att landet blir ledande i något utan man blir politiker för att kunna stjäla av skattebetalarna. Det är därför man kan trakassera folk på jobb eller sänka deras löner med 30-40% över en natt medan avskum och patrask som aldrig kommer att ha något och är avundsjuka på andra får en indexering på sina bidrag som ligger över inflationen.
Citera
2018-03-23, 19:11
  #240
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polishlandwhale
Så är det med alla. Man blir inte politiker för att man bryr sig om folket eller medborgarna och vill att landet blir ledande i något utan man blir politiker för att kunna stjäla av skattebetalarna. Det är därför man kan trakassera folk på jobb eller sänka deras löner med 30-40% över en natt medan avskum och patrask som aldrig kommer att ha något och är avundsjuka på andra får en indexering på sina bidrag som ligger över inflationen.


Tänk lönen är ofta den enda inkomst vanliga svenskar har, dessa falska politiker, försöker göra oss svenskar till fattiglappar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback