2016-03-23, 06:43
Medlem
Kan man inte gömma bort ggrejora när dom gör en utmätning? Eller? Jag har ingen aning
Citera
2016-03-23, 06:53
Medlem
Citat:
kStreet är ett 14-årigt troll som ibland kan svenska och ibland inte alls. Ignorera idioten.

2016-03-23, 07:20
Medlem
b4jss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
hallo alla för 1 månad sen skicka ja pengar till Tyskland åt en ven de rör sig om 10 000 svenska kronor

ja har skulder på kronofogden på 20 tusen kr o de har hit tills inte besvärat mig för ja ej inkomst har men nu ska dom komma hem till mig o göra bostads för rättning för dom har fått reda på att ja skicka pengar åt min ven så dom tror kanske att ja gömmer pengar hemma

jhur fick dom reda på de o va ska ja göra obs pengarna skickades via west union

Vem är "Ven"?
Är det din fru?
Tar hon den i 2an?.
Citera
2016-03-23, 07:38
Medlem
sajebiss avatar
Klart som fan att de tar katten, den går direkt till Astra i Södertälje och kommer att användas till djurförsök.

http://www.medicinhistoriskasyd.se/SMHS_bilder/albums/userpics/10001/normal_SMHS7455_000_00_01Copp.jpg
Citera
2016-03-23, 07:56
Medlem
Du är en idiot. Problemet går således inte att lösa. Men du trollar så attee
Citera
2016-03-23, 08:52
Medlem
Citat:
eh nej kanske stava fel ja har svårt för stavning men dom ska komma o se om ja har nåt av värde som dom kan ta

e rädd att dom ska ta min dator o tv eller katt har inte mycket annat

Dom ska göra en utmätning på dig, inte svårare än så.
Citera
2016-03-23, 09:10
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
kStreet är ett 14-årigt troll som ibland kan svenska och ibland inte alls. Ignorera idioten.
Exakt. Har man varit på Flashback de senaste månaderna, så bör man ha upptäckt honom.
Citera
2016-03-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b4js
Vem är "Ven"?
Är det din fru?
Tar hon den i 2an?.

Detta undrar jag också. Gärna bildbevis om möjligt. Om inte möjligt simulera med syster och lägg upp bilderna här!
Citera
2016-03-23, 09:56
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Du kan vara lugn dom kommer inte ta någon TV eller Dator om det inte är helt nya fina grejor, katten kommer dom definitivt inte ta....
Dom är skyldiga att regelbundet göra hembesök för att kolla om det finns något att utmäta, vet en kärring som går på soc. som har över en mille i skulder , bor i en etta med knappt några möbler odyl, likt förbannat kommer dom varje år och skall "utmäta"....

Snack. Kronkalle är inte skyldiga att göra detta. Då skulle de inte få hålla på med annat. Handläggaren gör en bedömning om det är rimligt med en förrättning. Vilket det nog är om en på pappret utblottad person börjar skicka pengar utomlands.

F.ö. borde TS oroa sig mer för att reglera sina skulder och göra rätt för sig, än huruvida han eller hon kan sitta vid egen dator.
Citera
2016-03-23, 10:26
Medlem
Citat:
tack för alla tipps men de svarar ej på frågan hur dom kunde få reda på att ja hade skickat pengar
fogden tar lite då och då slumpvis kontoutdrag från bankerna, antagligen lyckades dom pricka in precis när du hade skickat dessa pengar, därför tar dom detta beslutet.
Citera
2016-03-23, 16:01
Medlem
Hur är det om man har en tvist med en f.d kompis som lånat en mindre summa pengar ~1000kr...
Man har skickat in pengar till kronofogden, f.d kompis har bestridit via kronofogden, och nu har jag chans att ta det vidare.

Min fråga är hur ligger det till nu, bevisningen som jag anser mig ha är överförings loggar (Swish) samt en massa chat loggar (FB) där f.d kompisen flertalet gånger säger att pengarna ska betalas tbx.

Men i själva bestridan så skrives det att jag ska ha varit OK med att det inte behövdes betala tillbaka ( ej sant), det som orar mig är kostaderna för rättegång osv, vem faller det på och hur mycket?

Tack
Citera
2016-03-23, 17:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chopsting
Men i själva bestridan så skrives det att jag ska ha varit OK med att det inte behövdes betala tillbaka ( ej sant), det som orar mig är kostaderna för rättegång osv, vem faller det på och hur mycket?
Räknas som förenklat tvistemål.
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6renklat_tvistem%C3%A5l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in