Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-16, 18:42
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
VR kommer även att höja levnadsstandarden för personer med begränsad inkomst, föräldrar kommer inte att behöva köpa dyra leksaker till ungarna utan de kan ladda ner aplikationer som räcker mycket längre än riktiga fysiska leksaker. De som inte har råd med dyra resor kommer att kunna besöka hela världen från sofan i hemmet, man kommer att kunna klättra i Himalaya, bergsvandra i Alperna och dyka i Karibien utan att gå ur sängen.

Lär vara många år till det är så. Nu krävs en dator (iaf för spel i VR) för 20k~ och headset, kringutrustning för 10k till.
För att inte tala om nästan offra ett helt rum med skenor i taket för kablarna.

VR är säkert fint, men att börja från noll år 2016 lär kosta kring 40k och ett rum för en fin upplevelse.
Citera
2016-03-17, 11:31
  #26
Medlem
fluffypuffys avatar
Intresset är svalt i Sverige (av någon anledning)

Svenskarna som annars alltid legat i framkant har inte insett potentialen i VR ännu. Förmodligen för att de flesta inte upplevt VR ännu och tror att det mest handlar om en gimmick som ger stor bild framför ögonen. Alla som testat VR i 90-120fps vet att detta ÄR framtiden, oavsett om man är redo eller ej.

Det kommer dock bli ändring på det svala intresset när PSVR snart finns i var och vartannat hem, och konsumentmarknaden på PC-alternativ tar fart och sjunker i pris
Citera
2016-03-19, 08:53
  #27
Medlem
Kafferastens avatar
http://kotaku.com/sources-sony-is-wo...4-5-1765723053

Om ryktet om en uppgraderad PS4 stämmer så känns PSVR ännu mer intressant. Den här generationen VR är liksom starten på det man väntat länge på, och det kan bli hyggligt eller riktigt bra vem vet. Men nån gång i framtiden så tror jag VR kommer bli riktigt stort och spelen kan bli helt fantastiska.

Tänk ett typ Skyrim med mycket bättre grafik i VR, eller ett skräckspel av högsta kaliber. Kan bli en trevlig pension sen
Citera
2016-03-19, 09:01
  #28
Medlem
fuskas avatar
Vr kommer bli helt fantastiskt. I alla fall för oss som spelar flygsims. För vanliga cod barn gör det nog varken från eller till.

Blir spännande att se vad OR går för nu när vive är 800 euro(?). Var vive och starVR jag har hållt ett öga på. Tror mest på starVR faktist.
Citera
2016-03-20, 13:30
  #29
Medlem
VR är coolt, men vill man verkligen avskärma sig ännu mer? Visst, är man en ensamstående basement-dweller så spelar det väl ingen roll. Men börjar man bli lite äldre så kanske man inte vill sitta och avskärma sig från Flickvän/familj osv i flera timmar.

Jag växte upp med spel och var länge en "hardcore" supernörd basement-dweller till 100%, men nu när jag är lite äldre så slöspelar jag mer, samtidigt som jag kanske tänker på och gör lite annat också.
Citera
2016-03-20, 14:30
  #30
Medlem
Autismpowers avatar
Med social VR så ska upplevelsen av att man är där med någon annan vara väldigt stor, ser själv fram emot att utveckla för VR.

Kan rekommendera en bra roman som många tagit idéer till VR från som heter Ready Player One av Ernest Cline.

Har förövrigt själv hållt på med VR sedan innan 10-talet så jag var där när den nya vågen startade, så mycket VR-nörd är jag
Citera
2016-03-21, 00:43
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
http://kotaku.com/sources-sony-is-wo...4-5-1765723053

Om ryktet om en uppgraderad PS4 stämmer så känns PSVR ännu mer intressant. Den här generationen VR är liksom starten på det man väntat länge på, och det kan bli hyggligt eller riktigt bra vem vet. Men nån gång i framtiden så tror jag VR kommer bli riktigt stort och spelen kan bli helt fantastiska.

Tänk ett typ Skyrim med mycket bättre grafik i VR, eller ett skräckspel av högsta kaliber. Kan bli en trevlig pension sen

Ska det bli mycket bättre grafik så bör de ju höja upplösningen i så fall. Typ 4K eller 8K i brillorna.
Är rädd att den nuvarande VR upplösningen kommer kännas som en ps3 eller ps2 i ögonen.
__________________
Senast redigerad av lonian 2016-03-21 kl. 00:45.
Citera
2016-03-25, 09:41
  #32
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Visst, är man en ensamstående basement-dweller så spelar det väl ingen roll.
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Men börjar man bli lite äldre så kanske man inte vill sitta och avskärma sig från Flickvän/familj osv i flera timmar.
Nu förstår jag inte alls vad du säger.

Är det någon slags kvantliv vi talar om?
Citera
2017-08-28, 15:38
  #33
Medlem
Jag nappade på Oculus rifts sommarerbjudande då den säljs för 4300kr.

Upplever efter ett par timmar i sociala spel där man gör allt möjligt tillsammans en efter effekt där den riktiga världen inte längre känns helt verklig. I början blev jag åksjuk vilket jag lyckats träna bort.
Men nu efter att ha sovit en stund och då jag ser på en datorskärm eller min mobiltelefon det känns som att VR glasögonen fortfarande är på huvudet. Inte fysiskt att de känns på huvudet men allt jag ser är inte detsamma som tidigare. Svårt att förklara.
När man drömmer så är det mycket VR drömmar.
Då man vaknar är det lite som att att man är osäker på om händerna följer med vad man tar på.
Någon annan än jag här som känner samma sak?
__________________
Senast redigerad av lonian 2017-08-28 kl. 15:41.
Citera
2017-11-15, 16:58
  #34
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Vr kommer bli helt fantastiskt. I alla fall för oss som spelar flygsims. För vanliga cod barn gör det nog varken från eller till.

Blir spännande att se vad OR går för nu när vive är 800 euro(?). Var vive och starVR jag har hållt ett öga på. Tror mest på starVR faktist.

Nä star VR är för typ planetarium och kostar typ 50K per enhet!
Det du och alla andra som gillar vr är ute efter heter Pimax https://www.youtube.com/watch?v=J3LStflzGFI 8K (4K Per Eye) and 200-degree Field of View Headset
Det har precis slutat sin pre order så vi måste vänta ett halv / år

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Ska det bli mycket bättre grafik så bör de ju höja upplösningen i så fall. Typ 4K eller 8K i brillorna.
Är rädd att den nuvarande VR upplösningen kommer kännas som en ps3 eller ps2 i ögonen.
Min vive duger fint, men man är ju människa så man måste ju alltid ha det senaste inget annat duger...
Som jag skrev innan så finns det men bara på kickstarter de släppte 4K vr för ett tag sen och nu 8k, man behöver ett jävla grafikort för att driva den.

Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
VR är coolt, men vill man verkligen avskärma sig ännu mer? Visst, är man en ensamstående basement-dweller så spelar det väl ingen roll. Men börjar man bli lite äldre så kanske man inte vill sitta och avskärma sig från Flickvän/familj osv i flera timmar.

Jag växte upp med spel och var länge en "hardcore" supernörd basement-dweller till 100%, men nu när jag är lite äldre så slöspelar jag mer, samtidigt som jag kanske tänker på och gör lite annat också.

För mig som sitter i rullstol är det helt jävla fantastiskt!
Man får åtminstone lite motion, typ som med wee. när man sätter på sig vr kittet glömmer man väldigt snabbt pixlarna.
Citera
2017-11-15, 17:23
  #35
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Nä star VR är för typ planetarium och kostar typ 50K per enhet!
Det du och alla andra som gillar vr är ute efter heter Pimax https://www.youtube.com/watch?v=J3LStflzGFI 8K (4K Per Eye) and 200-degree Field of View Headset
Det har precis slutat sin pre order så vi måste vänta ett halv / år


Tack hörru! Den där såg ju ganska fantastisk ut faktist. Men vänta så länge är ju inget roligt .
Citera
2017-11-16, 08:44
  #36
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag nappade på Oculus rifts sommarerbjudande då den säljs för 4300kr.

Upplever efter ett par timmar i sociala spel där man gör allt möjligt tillsammans en efter effekt där den riktiga världen inte längre känns helt verklig. I början blev jag åksjuk vilket jag lyckats träna bort.
Men nu efter att ha sovit en stund och då jag ser på en datorskärm eller min mobiltelefon det känns som att VR glasögonen fortfarande är på huvudet. Inte fysiskt att de känns på huvudet men allt jag ser är inte detsamma som tidigare. Svårt att förklara.
När man drömmer så är det mycket VR drömmar.
Då man vaknar är det lite som att att man är osäker på om händerna följer med vad man tar på.
Någon annan än jag här som känner samma sak?

Kompis sälj riften, eller lägg den åt sidan i en vecka / månad.
Jag vill verkligen inte stressa dig, så stressa inte upp dig för mycket du behöver bara spela lite mindre och testa några minuters paus när den laddar. Sen hade jag inte rekommenderat någon att ta några droger i VR. Röker du eller droppar syra när du riftar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback