Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-18, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Mycket oroad över placeringen "Extraparkeringen Älvsjömässan (Enskede-Årsta-Vantör)".

Sjöängsskolan klass 1-6 ligger ett stenkast ifrån, på andra sidan vägen. Det är endast en gångtunnel som kommer skilja de unga, kåta och våldsamma arabmännen från svenska låg- och mellanstadiebarn.

Det på Hagsätravägen ligger 15 meter ifrån ett äldreboende. Väldigt genomtänkta placeringar?
Citera
2016-03-18, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Har inte hört några protester från boende överhuvudtaget. Kanske är det ändå så att många är glada åt att barnen får nya kompisar.

Känns ju inte så när man läser allt gnäll här dock.

Bara för att förtydliga: De flesta vet inte ens om detta. Ingen information har gått ut och lär inte göra det heller. Allt för att få en sån friktionsfri process som möjligt.
Citera
2016-03-18, 18:23
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Jag kan pusta ut jag klarade mig!

Det här ska firas

Varför reagera så cyniskt? Mår du bättre nu?

Att placera dessa nya byggnader i områden som försvårar integrationen är dumt. Självklart behöver man inte bygga innanför tullarna men det finns många tomma ytor som ligger mycket mer centralt än dessa. Dessa familjer behöver närhet till förskolor/skolor som klarar att hantera ytterligare flyktingar, i förorterna går skolorna på knäna pga de extra resurser som de saknar. Dessutom behöver man tillgång till matvarubutiker, klädbutiker, frisörer, vårdcentral, socialkontor, restauranger, biografer, gym etc, och där kan ju innerstaden erbjuda ett mycket bättre utbud.
Citera
2016-03-18, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Frågar igen, vart överklagar jag? Nån som vet?

Stadsdelsnämnden. www.stockholm.se
Citera
2016-03-18, 18:26
Medlem
BernardLoutres avatar
Varför inte bygga allt det där uppe i Norrland (långt från där jag bor). Gott om plats (Fredde har sagt det) och billig mark, inte så många grannar som kan protestera. Några jobb finns det inte där men det har väl ingen betydelse, det var inte därför de kom hit.
Citera
2016-03-18, 18:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Det på Hagsätravägen ligger 15 meter ifrån ett äldreboende. Väldigt genomtänkta placeringar?

De hoppas väl på att de äldre ska dö av oro och då får flyktingarna flytta in där också.
Citera
2016-03-18, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
De hoppas väl på att de äldre ska dö av oro och då får flyktingarna flytta in där också.

Just det. Skräm ihjäl Agda 92 när hon är ute och går med rollatorn. Belöningen blir en mer komfortabel säng och ett större rum.
Citera
2016-03-18, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Att bygga trailier parks åt flyktingar är också förlust affär, eftersom husen kommer behöva rivas innan avskrivningstiden.

var så säker...istort sett inget trä används, utan billigpolymermaterial....När modulen är helt sönderslagen så lyfter man bara bort den med en lastbil och dunkar dit en ny...tar 15 min.
Citera
2016-03-18, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Varför inte bygga allt det där uppe i Norrland (långt från där jag bor). Gott om plats (Fredde har sagt det) och billig mark, inte så många grannar som kan protestera. Några jobb finns det inte där men det har väl ingen betydelse, det var inte därför de kom hit.

Araber/negrer är inte så jävla överförtjusta i subarktiskt klimat i 4.5 mån. Men om du kör jävligt mycket bil och dunkar upp global warming några grader så......
Citera
2016-03-18, 18:31
Medlem
LaScalas avatar
Åh nu trumpetas den glada nyheten ut på lokala TV-nyheterna...ska bli kul att se vad som säjs.
Citera
2016-03-18, 18:33
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Överklaga, överklaga och överklaga.

Den här jävla dårskapen måste försvåras och försenas.

Dom jävla kukhuvudena till politiker och tjänstemän borde hängas i närmsta träd med tarmarna runt halsen.
Studenter har i många år behövt enkla snabba bostäder i Stockholm. Men det har man inte brytt sig om.
Men när den nya adeln behöver nånstans att bo, då kan man minsann kasta upp X antal bostäder på under året.
Det visar ju klart och tydligt vilka det är som har våra tjänstemän och politikers gunst. Inte fan är det vi vanliga svenskar som jobbar, betalar skatt och vill att våra barn ska få en trygg och säker uppväxt.

Det är ett jävla hån och jag hoppas att dessa bracker eldas upp varenda jävla gång som dom ställs dit (dock när dom är tomma. Att någon ska behöva dö är inte syftet)

Skriver på detta.
Citera
2016-03-18, 18:33
Medlem
Kryzeks avatar
Området som är planerat i Bromma (Spångavägen/Bäckbornas väg) ligger i direkt anslutning till ett fint villa- och radhusområde, och alldeles i närheten av Beckombergaskolan. Åker förbi där varje morgon och det finns en stor gräsplätt som jag antar att de tänker bygga på.
Senast redigerad av Kryzek 2016-03-18 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in