Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-15, 21:56
Medlem
Fan vad tröttsamma alla "oj jävlar vad ni är korkade som lånar ut pengar gratis till staten"-lallare är. Är man så jävla beroende av de tiorna/hundralappen som man eventuellt förlorar på att betala för mycket skatt så borde man fan se över sin ekonomiska situation. Jag får hellre tillbaks ett par tusen och gör något trevligt med dem än sitter och behöver hosta upp samma summa för att man betalt för lite under årets gång.
Citera
2016-03-15, 22:34
Medlem
Freebops avatar
När kan man se hur mycket man får?
Citera
2016-03-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
När kan man se hur mycket man får?
22 mars kan du deklarera på nätet!
Citera
2016-03-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wafflesnatcher
Fan vad tröttsamma alla "oj jävlar vad ni är korkade som lånar ut pengar gratis till staten"-lallare är. Är man så jävla beroende av de tiorna/hundralappen som man eventuellt förlorar på att betala för mycket skatt så borde man fan se över sin ekonomiska situation. Jag får hellre tillbaks ett par tusen och gör något trevligt med dem än sitter och behöver hosta upp samma summa för att man betalt för lite under årets gång.
Håller med, mkt roligare att få en summa typ en extra lön mitt i månaden.
Citera
2016-03-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wafflesnatcher
Håller med helt, du skrev vad jag ville skriva.
Citera
2016-03-16, 09:13
Medlem
OldFashioneds avatar
Blir återbäring på 20-25k, bara gjort lite överslagsräkning. Går till köksrenovering.
Citera
2016-03-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylaw
22 mars kan du deklarera på nätet!

För den RIKTIGT nyfikne kan det löna sig att hålla koll på skatteverkets hemsida 1-2 dagar innan för det händer att dom öppnar tjänsten i förtid.
Avsiktligt eller ej av verket ska jag låta vara osagt men jag minns att förra året loggade jag in dagen innan det officella datumet och fick se min kvarskatt flera timmar innan pappa staten hade meddelat.
Citera
2016-03-16, 17:58
Medlem
Brukar alltid gå att logga in dagen innan, så på måndag borde man kunna deklarera.
Citera
2016-03-17, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Är jag den enda som sitter och väntar på deklarationen i mars månad? Jag har lyckats räkna ut att jag får tillbaka runt 40000 kr iår. Betalat väldigt mycket skatt iår.. vet ni själva hur mycket ni kommer få tillbaka och vad ni skall göra med pengarna? Denna ständigt ivriga väntan..

Nejj jag är riktigt nyfiken på min också men kommer inte få någonstans nära den summan du räknade tillbaks! Hoppas på att jag kommer att få några tusen, räknade omkring det men är oerfaren. I värsta fall hoppas jag att jag inte behöva betala tillbaka iaf!!!!!
Citera
2016-03-17, 11:42
Medlem
KlopFers avatar
Svårt att bli glad när man får tillbaka på skatten bara för man betalat för mycket. Det stör mig bara att jag betalat för mycket.

Men jag gillar avdragen för resor, bränsle osv så jag får betala delar av alla utlägg jag haft under året.
Citera
2016-03-17, 20:58
Medlem
Förra året fick jag tillbaka cirka 16k.
Borde bli runt 12k detta år. Alltid trevligt med lite extra pengar, blir antigen aktier eller så hamnar det på sparkontot.

Offtopic:
Känner ingen förlust över att jag har "lånat ut pengarna gratis till staten", jag litar på pengarna har använts till något vettigt och genererat mervärde för någon i vårt land!
Citera
2016-03-19, 14:37
Medlem
48 timmar kvar.
40k tillbaka i sommar då blir det följande ugifter.
15k till resa i höst
5k ny tv till morsan
20k aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in