2016-03-14, 20:24
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Kent - 'Egoist'

https://www.youtube.com/watch?v=KVr-55hiMNg

Det är en bra cover men gillar orginalet bättre!
https://www.youtube.com/watch?v=JZpxaiNV_sM
Citera
2016-03-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Det är en bra cover men gillar orginalet bättre!
https://www.youtube.com/watch?v=JZpxaiNV_sM

Finns inga likheter..alls.

Egoist låter tyvärr mycket tigerdrottning, hade hoppats på ett större kliv framåt, men det kanske kommer med de andra låtarna.
Citera
2016-03-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Drömsk video. Börjar i e-tuna och sakta kryper in mot sthlm hand i hand med referenserna.

Helvit Stockholm stadion i sommar? känns upplagt för det

Allt det vackra är kort.

Vart menar du att den börjar i Eskilstuna? Varken bron eller tunneln är väl där? Är någon del överhuvudtaget i Eskilstuna? Villorna kanske?
Citera
2016-03-14, 20:52
Medlem
JustZlatans avatar
Kent borde ha lagt av i början på 2000-talet. Deras senaste skivor har varit skit och jag är säker på att deras sista album också blir skit. Stod inte Kent på scenen och ägnade sig åt det "goda" politiska hatet innan valet 2014? Jag har för mig det.

Kent är föredettingar och snart ett minne blott.
Citera
2016-03-14, 21:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kent borde ha lagt av i början på 2000-talet. Deras senaste skivor har varit skit och jag är säker på att deras sista album också blir skit. Stod inte Kent på scenen och ägnade sig åt det "goda" politiska hatet innan valet 2014? Jag har för mig det.

Är det inte helt menlöst att komma in i en forumdel för att bara slänga skit? Jag är en som är mycket tacksam över varenda platta de har gjort (i synnerhet de flesta under 2000-talet) och du behöver inte lyssna på sånt som du tycker är skit.

Inför valet kan man väl inte påstå att de predikade det "goda" hatet men det sa högt i micken att "vi kan stoppa nationalisterna" eller något liknande. Jag blev mycket besviken då storheten med kent var att de aldrig prackat på oss sina åsikter vilket de tyvärr gjorde denna sommar.

Kent ett minne blott? Knappast, de har positionerat sig som ett av Sveriges allra största band någonsin.
Citera
2016-03-14, 21:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Är det inte helt menlöst att komma in i en forumdel för att bara slänga skit? Jag är en som är mycket tacksam över varenda platta de har gjort (i synnerhet de flesta under 2000-talet) och du behöver inte lyssna på sånt som du tycker är skit.

Inför valet kan man väl inte påstå att de predikade det "goda" hatet men det sa högt i micken att "vi kan stoppa nationalisterna" eller något liknande. Jag blev mycket besviken då storheten med kent var att de aldrig prackat på oss sina åsikter vilket de tyvärr gjorde denna sommar.

Kent ett minne blott? Knappast, de har positionerat sig som ett av Sveriges allra största band någonsin.

Nej, det är inte helt menlöst att vara kritisk i denna forumdel. Jag är kritisk till Kents nyare musik och deras predikningar. Däremot så var Kent bättre på 90-talet.
Citera
2016-03-14, 21:27
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Nej, det är inte helt menlöst att vara kritisk i denna forumdel. Jag är kritisk till Kents nyare musik och deras predikningar. Däremot så var Kent bättre på 90-talet.
Smaken är som baken - skitig och inget andra uppskattar att man trycker upp i ansiktet på dom.

Nya kent är annorlunda, men inte skit. Jag personligen gillar alla album, varje album har en eller flera riktigt bra låtar, det håller dom flesta i den här tråden med om. Håller med tidigare postare, du hivar bara ur dig skit och behöver inte skriva i tråden om du inte har något att komma med.
Citera
2016-03-14, 22:03
Medlem
Rebali179s avatar
skönt att de lägger av måste jag säga
Citera
2016-03-14, 22:37
Medlem
udons avatar
Citat:

Högerpopulistiska nationalister är ju kända för att göra stor musik.....
Citera
2016-03-14, 22:51
Medlem
wemas avatar
Hur snabbt går biljetterna till den 17e december åt tro? Initiate F5-mode.

Funderade lite kring att det blir en extraspelning i STHLM. Känns som att man lämnat fredagen 16:e öppen där av den anledningen.

Vad tror ni folket?
Citera
2016-03-14, 22:57
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Någon som för övrigt hittat alla referenser till tidigare album/låtar i videon som annonserade ut till släppet av Då som Nu för Alltid?

De referenser jag hittat är:
0:18 - Isola (747)
1:06 - Hagnesta Hill
1:17 - Tillbaka till Samtiden
1:23 - Vapen och Ammunition
1:35 - Dom Andra
1:37 - B-sidor 95-00

Någon som vill komplettera med några fler?

För övrigt är ju den kommande turnén ett måste att gå på. Ett av de största svenska banden tar sitt farväl.
Solen på flaggan i slutet är densamma som den på "jag är inte rädd för mörkret".
Citera
2016-03-14, 23:12
Medlem
Luparions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Kent - 'Egoist'

https://www.youtube.com/watch?v=KVr-55hiMNg

Otroligt bra låt som ger en rejäl känga åt regeringens fotsoldater och deras terror. Känns lustigt dock att det kommer från ett band som själva är rätt vänster av sig. Tycker låten passar in sjukt bra med videon "Då Som Nu För Alltid".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in