Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Så lyder utskicket som fler bör ha nåtts av med dagens post

Det känns som utskicket är 5 år gammalt eller så. Från tiden innan massinvandringens slutgiltiga crescendo. SD verkar sikta in sig på att enbart locka de som redan gillar SD. "Vi Sverigedemokrater kommer från hela Sverige - Från såväl landsbygd som storstad. Vi är unga och gamla, arbetare och akademiker. " Ett "alla är välkomna" som talar till de som är lite nyfikna redan och bara behöver ta sista steget för att engagera sig. Något som Scouterna eller frisbeegolf-föreningen skulle skriva.
Idag är ju situationen en helt annan. T o m sjuklövern erkänner problem med invandringen. Nyheterna är tvungna att allt mindre förtäckt avslöja övergrepp begångna av invandrare, en del riktigt vidriga saker. Nu senast PISA-resultaten förklaras med invandring och både S och M uttrycker idéer som för inte så länge sedan var SDs. Varför skickar SD då ut ett sådant trivselbrev?
SD kunde lyft fram allt elände som skett den senaste tiden så att även den mest insnöade, internetskygge pensionären blivit informerad. De kunde kört en "vad var det vi sa" och visat på hur rätt de haft. Istället väljer de att väldigt medvetet undvika att ens nämna invandringen. Det kunde ha varit bostadsrättsföreningen som bjöd in till årsmöte som det är skrivet.
Jag kanske har helt fel, men jag tror vi är inne i en fas då det går att elda på massorna. Motivera de redan frälsta och få fart på de som tvekar. Det finns oändliga mängder ammunition i form av våldtäkter, överfall, 45-åriga våldtäktsmän som säger sig vara 15. De har ett guldläge som vanligt men väljer att ursäkta sig och försöka passa in. Precis som vid debatterna i tv.
Finns det någon tanke bakom som jag är för dum för att förstå eller är SD ett gäng fegisar, lika drabbade av den svenska ryggradslösheten som alla andra? Att SD ligger på 20+ i OU är
trots SDs insatts och på inget sätt deras förtjänst.