Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-11, 22:05
  #1
Medlem
Shuffless avatar
Mitt officiella Facebook konto har varit dött i år, men skapade ett nytt med ett fejknamn för när ett Facebook konto behövs. Gamla vanliga, rekommenderade vänner är bekanta personer trots att jag inte gett de något på det kontot. Idag när jag använde kontot så blev jag dock chockad, en socialsekreterare jag hade för flera år sen var där. Har aldrig haft någon kontakt med henne privat, hur fan är det möjligt? Skulle vart konstigt ifall det dök upp på mitt riktiga konto också, eftersom att vi aldrig haft någon kontakt online.
Citera
2016-03-11, 22:19
  #2
Avstängd
obehagligt. Är dina mailadresser länkade?
Citera
2016-03-11, 22:21
  #3
Medlem
Socialsekreteraren har varit inne på don profil ett par gånger för att "hålla koll på dig" och Facebook tror att ni känner varandra.
Citera
2016-03-11, 22:22
  #4
Medlem
Sam.Boyds avatar
Skulle gissa att den känner av e-postadresser. Adresserregister på andra konton eller appar de kopplar med ditt IP-nummer och cockies.

Har du Twitter eller Instagram?
Citera
2016-03-11, 22:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Mitt officiella Facebook konto har varit dött i år, men skapade ett nytt med ett fejknamn för när ett Facebook konto behövs. Gamla vanliga, rekommenderade vänner är bekanta personer trots att jag inte gett de något på det kontot. Idag när jag använde kontot så blev jag dock chockad, en socialsekreterare jag hade för flera år sen var där. Har aldrig haft någon kontakt med henne privat, hur fan är det möjligt? Skulle vart konstigt ifall det dök upp på mitt riktiga konto också, eftersom att vi aldrig haft någon kontakt online.

Har du installerat facebook på din smarttelefon? När jag gjorde mitt konto så gav Facebook vänförslag till folk vars nummer jag sparat i telefonen. Kan det vara fallet?
Citera
2016-03-11, 22:43
  #6
Medlem
DrygusVonHufvud.s avatar
Jag har aldrig haft facebook och gjorde samma sak som ts. Mycket obehagligt vilka vänförslag som dök upp. Satte upp kontot på en helt ny och tom device dessutom. Fanns t.o.m 20 år gamla skolkamrater som dök upp som förslag. Givetvis uppgav jag en ny email, nytt kontantnr m.m. Någonstans fiskar facebook upp informationen. Möjligtvis google? Och nej, jag använde inte mitt eget namn...
Citera
2016-03-11, 22:47
  #7
Medlem
Jimbos avatar
Precis så är det. Har du Facebook på smarten så kopplas alla dina nummer du ring mer än tre gånger, tror jag, ihop med profiler som förlag till vänner för dig.
Har du dessutom lagt in nummer i din adressbok på smarten så är förslaget givet direkt.
Glöm inte bort att det var CIA som drog igång FB. Zuckerberg är bara ett kuttersmycke.
CIA ville ha ett system där användaren själva kopplade ihop sig med varandra för att på så sätt få fram välunderbyggda profiler till sina register.
Citera
2016-03-11, 22:49
  #8
Medlem
Det är om man registrerat sitt telefonnr, med smartphone. Då kan förslag på vänner komma från telefonnumret till vänner i sin telefon som har gjort samma grej.
Citera
2016-03-11, 22:55
  #9
Medlem
RutledgeWoods avatar
Jag har fått linkedin-kontakter som förslag på vänner du kanske känner..
Scannar fb-appen av allt man gör med telefonen?
Citera
2016-03-11, 22:57
  #10
Medlem
pantherTypeGs avatar
Beror förmodligen på kakorna. Är dom rensade?
Citera
2016-03-11, 23:03
  #11
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
these motherfuckers they controling us now but no ones talking about how they made us modern day slaves
And everybody's just walking around
Head in the clouds, we won't awake until we're dead in the grave
By then it's too late, we need to be ready to raise up
Welcome to the end of days

https://www.youtube.com/watch?v=q4rWENtZKEA

Fet låt och rätt OnT

Ännu mer OnT: De har ju tillgång till exakt all info tyvärr.. jag känner igen mig i din reaktion och skulle vilja göra mig kvitt eländet men tar man bort facebook (om man är lite yngre) så offrar man delar av sociala livet, mycket evenemang. Det är även mycket av utbildningsinformationen som går via facebook...

Är lösningen att rensa vänlistan tills man bara har morsan och Kalle kvar? Ingjut lite vett i mig.
Citera
2016-03-11, 23:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
And everybody's just walking around
Head in the clouds, we won't awake until we're dead in the grave
By then it's too late, we need to be ready to raise up
Welcome to the end of days

https://www.youtube.com/watch?v=q4rWENtZKEA

Fet låt och rätt OnT

Ännu mer OnT: De har ju tillgång till exakt all info tyvärr.. jag känner igen mig i din reaktion och skulle vilja göra mig kvitt eländet men tar man bort facebook (om man är lite yngre) så offrar man delar av sociala livet, mycket evenemang. Det är även mycket av utbildningsinformationen som går via facebook...

Är lösningen att rensa vänlistan tills man bara har morsan och Kalle kvar? Ingjut lite vett i mig.

visst är den.

Haha vad återstår då? "Kalle och morsan har bjudit in dig till att gilla deras evenemang"
__________________
Senast redigerad av Lustighet 2016-03-11 kl. 23:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback