Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-09, 22:11
  #1
Medlem
Stort VR FANS och vill prata om VR spel och allt inom VR

Jag vet att VR spel kommer att tar sjuk med plats för grafikkort och annat grejer för datordelar! Vad vet ni om VR så som Oculus Rift, HTC Vive och annat VR prylar?

Diskutera med mig och hjälp och utvecklar VR generationen i Sverige!

Har det bäst VR FANS!^^
__________________
Senast redigerad av vrsweden 2016-03-09 kl. 22:26.
Citera
2016-03-09, 22:33
  #2
Medlem
ApaOnCracks avatar
Du gillar säkert denna hemsida http://vrgeeks.se/.
Citera
2016-03-09, 22:38
  #3
Medlem
tycker också det är fränt men jag tror att tekniken är för dålig ännu. Varken oculus eller vive imponerar jättemycket av det jag sett. klumpigt och otympligt, sladdar som hänger och släpar osv

nästa eller nästnästa generations grejor dock, då köper jag nog in mig men nu - nej
Citera
2016-03-09, 22:51
  #4
Medlem
De känner jag till! Väldigt bra info om vr!
titta på vrsweden.net och ser vad du tycker? Jag försöker påskynda vr generationen och behöver så mycket info jag kan inom vr^^

Tack för hjälpen!
Citera
2016-03-09, 22:53
  #5
Medlem
Håller med dig men vad ska man göra?
Jag ska beställa microsoft hololens nästa år om den nu kommer dvs^^
Citera
2016-03-09, 23:20
  #6
Medlem
Kafferastens avatar
Virtual Boy floppade men man fick ändå en blodad tand där. Kan dom få spelen att inte bara vara rödsvarta utan i fler färger och bättre grafik så kör hårt.
Citera
2016-03-10, 01:05
  #7
Medlem
eenoks avatar
Playstation släpper VR brillor i höst, ska bli en fröjd tror jag att glida runt i helikopter i bf4a eller first person och glida runt med bil i gta
Citera
2016-03-10, 01:35
  #8
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eenok
Playstation släpper VR brillor i höst, ska bli en fröjd tror jag att glida runt i helikopter i bf4a eller first person och glida runt med bil i gta

Visst fan vore det coolt Men det jag ser mest fram emot är att få lira skräckspel i VR. Tänk dig att spela typ Alien Isolation, Silent Hills demot, Outlast eller andra skräckspel i VR. Det skulle ta skräck-aspekten flera nivåer upp. Pissar nästan på mig redan nu, undrar hur det blir i VR
Citera
2016-03-10, 09:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Visst fan vore det coolt Men det jag ser mest fram emot är att få lira skräckspel i VR. Tänk dig att spela typ Alien Isolation, Silent Hills demot, Outlast eller andra skräckspel i VR. Det skulle ta skräck-aspekten flera nivåer upp. Pissar nästan på mig redan nu, undrar hur det blir i VR

Haha nej fy fan jag skulle dö av hjärtattack tror jag
Jag tycker det skulle vara coolt att ansluta VR till GTA5 och glida runt undrar när det kommer gå felfritt
Citera
2016-03-10, 09:56
  #10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Haha nej fy fan jag skulle dö av hjärtattack tror jag
Jag tycker det skulle vara coolt att ansluta VR till GTA5 och glida runt undrar när det kommer gå felfritt

Det går redan:
https://www.youtube.com/watch?v=1jLefMyuNpg

Faktum är att jag sparar ihop till en HTC Vive nästan enbart för GTA5 .
Självklart det andra också men just att springa runt i Los Santos och faktiskt vara inne i spelet ger mig en sån hård nörd-erektion att det inte är sant
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2016-03-10 kl. 10:01.
Citera
2016-03-10, 15:10
  #11
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2016-03-10, 18:56
  #12
Medlem
HTC Vive kostar runt 9500kr - 10000kr inkl frakt och man kan inte spela alla spel och kräver ganska extrem VR data om man säger så.

Extrem spel data om du vill kunna spela alla spel och vill känna riktigt vr känsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback