Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-06, 09:25
  #1
Medlem
"Näthatare" finns överallt idag och dom hängs ut den ena efter den andra. Läste i Aftonbladet senast idag om läkare och sköterskor som hängts ut. Men hur ser det egentligen ut på Aftonbladets egna redaktion? Har dom eller har dom haft någon "näthatare" ? Aldrig läst att någon hängts ut men statistiskt sett borde det åtminstone finnas någon som sitter och är invandrarkritisk i sitt hem. Hjälp mig att hänga ut dom som hänger ut nu ! Vem i redaktionen känns mest trolig att börja med?
Citera
2016-03-06, 10:25
  #2
Medlem
godboys avatar
Bra initiativ T.S. Det Aftonbladet nu håller på med är åsiktsregistrering. I Sverige råder tydligen inte åsiktsfrihet längre, då ingen får ifrågasätta konsekvenserna med invandring och vilka problem som medföljer denna, utan att bli kallad rasist.

Aftonbladet försöker att tuta i svensken att ingen invandrare någonsin begår våldsbrott. Dessutom försöker de få alla att tro att alla invandrare är högutbildade, vilket bara är löjligt. Jag själv är mycket kritisk till invandringen idag och lika så är invandrare jag känner ännu mer kritiska än vad jag är.
__________________
Senast redigerad av godboy 2016-03-06 kl. 10:27.
Citera
2016-03-06, 11:16
  #3
Medlem
RemeronDreamss avatar
Väntar med spänning på Aftonbladets avslöjande reportage om IS- och al qaidasympatisörer inom vården etc. Nävisst ja, det är ju socioekonomiskt betingat och inget de kan rå för. Självklart kan inte dessa stängas av från sina jobb.

Den sjuksköterska som intervjuas idag säger i princip endast att han ogillar muslimer och islam, big deal. Islam är ju idag en väldigt problematisk kultur/religion, inte minst för muslimerna själva.

Aftonbladet är löjligt vinklade och ensidiga. Finns ju hur många invandrare som helst som rör sig med vokabulären svennebögar, jag ska knulla din morsa etc. och som jobbar inom t.ex. vården. Ingen som helst utredning eller avslöjande av dessa.
Citera
2016-03-06, 11:18
  #4
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Bra initiativ T.S. Det Aftonbladet nu håller på med är åsiktsregistrering. I Sverige råder tydligen inte åsiktsfrihet längre, då ingen får ifrågasätta konsekvenserna med invandring och vilka problem som medföljer denna, utan att bli kallad rasist.

Dom försöker skrämma folk till tystnad. När svensken ser att någon har blivit uthängd så blir han själv rädd och vill inte hamna där.

Har personen brytit mot någon lag så hade det räckt med en anmälan. Sen finner jag det olämpligt att en person med dom åsikterna inte ska arbeta inom vården men det räcker med att kontakta personen själv eller personens chef om han anses som olämplig för jobbet men Aftonbladet behöver inte missbruka sin makt och skriva en artikel om det här.
Citera
2016-03-06, 11:49
  #5
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Väntar med spänning på Aftonbladets avslöjande reportage om IS- och al qaidasympatisörer inom vården etc. Nävisst ja, det är ju socioekonomiskt betingat och inget de kan rå för. Självklart kan inte dessa stängas av från sina jobb.
Nu ska jag berätta en sak som antagligen kommer som en stor överraskning, Aftonbladet äger mig veterligen ingen vårdinrättning och har inga sjuksköterskor anställda så risken att AB säger upp någon sjuksköterska oavsett åsikt är extremt liten.
Citat:
Den sjuksköterska som intervjuas idag säger i princip endast att han ogillar muslimer och islam, big deal. Islam är ju idag en väldigt problematisk kultur/religion, inte minst för muslimerna själva.
Du ä'r ganska duktig på att vinkla själv tycker jag eller är du både döv och blind så att du lyckades missa vad han har skrivit?
Citat:
Aftonbladet är löjligt vinklade och ensidiga. Finns ju hur många invandrare som helst som rör sig med vokabulären svennebögar, jag ska knulla din morsa etc. och som jobbar inom t.ex. vården. Ingen som helst utredning eller avslöjande av dessa.
Jag kan slå vad om att du aldrig träffat en enda invandrare inom vprden som sagt att han ska knulla din morsa men detta tramset är tyvärr symptomatiskt med Flashback, att ljuga samtidigt som man beskyller AB för att ljuga...patetiskt.
Citera
2016-03-06, 11:56
  #6
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Nu ska jag berätta en sak som antagligen kommer som en stor överraskning, Aftonbladet äger mig veterligen ingen vårdinrättning och har inga sjuksköterskor anställda så risken att AB säger upp någon sjuksköterska oavsett åsikt är extremt liten..


Det har ingen påstått heller, men vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro vill stänga av dem. Läs för fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag kan slå vad om att du aldrig träffat en enda invandrare inom vprden som sagt att han ska knulla din morsa men detta tramset är tyvärr symptomatiskt med Flashback, att ljuga samtidigt som man beskyller AB för att ljuga...patetiskt

Du är skyldig mig 100 spänn. Din förnekelsemekanism är det enda som är patetiskt.
Citera
2016-03-06, 12:13
  #7
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Det har ingen påstått heller, men vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro vill stänga av dem. Läs för fan.
Läser man ditt inlägg så kan man lätt tolka det så ja.
Att vårdförbundet inte vill ha anställda som bryter mot deras riktlinjer är väl inte så märkligt, om det är lagligt att stänga av dom får vi väl se men jag är skeptisk.

Citat:
Du är skyldig mig 100 spänn. Din förnekelsemekanism är det enda som är patetiskt.
I vilket sammanhang kom en sjuksyster och sa att han ville knulla din mamma?
Det vore intressant att höra eftersom du naturligtvis inte överdrivit detta.

Jag är dessutom helt emot att man ska stänga av anställda oavsett vilken åsikt dom har och speciellt om dom enbart har skrivit det i inlägg i ett anonymt debattforum som Flashback.
Till skillnad från dig så har Researchgruppen varit inne och försökt hacka mitt konto och kanske lyckats så jag är inte speciellt impad av deras kartläggning av Flashback.

Men jag kan ha sympatier för att arbetsgivare inte vill ha uttalade rasister på deras arbetsplatser om det påverkar deras arbete precis som judiska församlingen inte ska behöva ha en uttalad antisemit som jobbar som vaktmästare som exempel.
Citera
2016-03-06, 12:23
  #8
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Läser man ditt inlägg så kan man lätt tolka det så ja.
Att vårdförbundet inte vill ha anställda som bryter mot deras riktlinjer är väl inte så märkligt, om det är lagligt att stänga av dom får vi väl se men jag är skeptisk.

Sluta tolka (dvs skapa din egen verklighet), läs istället exakt vad som står i artikeln.



Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
I vilket sammanhang kom en sjuksyster och sa att han ville knulla din mamma?
Det vore intressant att höra eftersom du naturligtvis inte överdrivit detta.

Alltså, personer som på sin fritid (likt fallet med sjuksköterskan) rör sig med uttryck som svennebög, svennehora, jag ska knulla din mamma etc. arbetar inom vården och uppenbarligen har inte Aftonbladet några problem med det. Det är klart att inga invandrare säger detta på jobbet. Lika lite som att den aktuella sjuksköterskan anklagas för att ha sagt något om islam etc. på jobbet.
Citera
2016-03-06, 12:36
  #9
Medlem
Krulssons avatar
Jag gillar inte heller denna åsiktsmaffia som försöker skrämma folk till tystnad. Dock tror jag inte att dessa försök har någon större effekt i dessa tider då problemen ute i samhället har blivit alldeles för uppenbara.
Jag tycker snarare att man borde sända e-mail till Aftonbladet och uttrycka sina åsikter om deras fula kampanj att hänga ut etniska svenskar och försök att kväva yttrandefriheten. E-postadressen är: granskning@aftonbladet.se
Citera
2016-03-06, 12:44
  #10
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Sluta tolka (dvs skapa din egen verklighet), läs istället exakt vad som står i artikeln.
Jag har läst artikeln och lyssnat på intervjun så berätta gärna vad jag misstolkat.

Citat:
Alltså, personer som på sin fritid (likt fallet med sjuksköterskan) rör sig med uttryck som svennebög, svennehora, jag ska knulla din mamma etc. arbetar inom vården och uppenbarligen har inte Aftonbladet några problem med det. Det är klart att inga invandrare säger detta på jobbet. Lika lite som att den aktuella sjuksköterskan anklagas för att ha sagt något om islam etc. på jobbet.
Jag har just berättat att jag tycker att det är fel att personers åsikter som uttrycks privat ska påverka deras anställning men om det på något vis gör att man behandlar patienter olika beroende på hudfärg eller religion så är det en annan sak.Men i detta fallet verkar det inte finnas något som tyder på det så då ska han naturligtvis inte avskedas.

Och för att påpeka det uppenbara så har nämnda sjuksköterska inte hängts ut för något som han sagt privat utan det är hans gamla inlägg på Flashback som artikeln tar upp.
Eftersom det nämns tio år gamla inlägg så handlar det givetvis om läckan på Flashback som Researchgruppen och Aschberg fick tag i och gäller medlemmar som reggats innan 2007 om jag inte minns fel och som har resulterat i några reportage i programmet Trolljägarna.

Dessa personer har alltså inloggningsuppgifterna till ett antal personer på Flashback så det är väldigt enkelt att koppla dom till specifika inlägg där dom skrivit rasistiska saker, däremot är det betydligt svårare att sätta dit någon för vad dom sagt privat oavsett om dom sagt babbejävel eller att dom ska knulla din morsa.
Citera
2016-03-06, 16:20
  #11
Medlem
Med tanke på att jag inte varit speciellt neutral i min kritik mot invandrare(förvisso anti mot nazister också) förväntar jag mig att Aftonbladet kontaktar mig också och ställer obekväma frågor. Sen får vi en rubrik om vad läkarsekreterare anser och sen säger Vision usch och fy.
Citera
2016-03-06, 16:49
  #12
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Med tanke på att jag inte varit speciellt neutral i min kritik mot invandrare(förvisso anti mot nazister också) förväntar jag mig att Aftonbladet kontaktar mig också och ställer obekväma frågor. Sen får vi en rubrik om vad läkarsekreterare anser och sen säger Vision usch och fy.
Du är ju reggad 2002 så din info finns med i slasken som Aschberg & co snodde så akta dig.
Leta upp tråden om det och sök på ditt användarnamn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback