Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-05, 11:18
  #49
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Hela systemet går ut på att du ska tvingas köpa mobilen genom en operatör och vara fast i ett abonnemang och sedan förnya ditt abonnemang efter 2 år för att hålla igång karusellen som teleoperatörerna och Samsung tjänar på.

Som när du köper gymkort, 299kr/månad autogiro men vill du träna bara en månad eller 4 ggr kostar det sanslösa summor.
dom sätter priset runt 8 tusen för ingen normal människa ska kunna köpa mobilen kontant och istället ge sig in i samsungs och telebolagens klor.
Efter 2 år närdin bindningstid börjar närma sig slutet får du en ny telefon och det hela börjar om. så det funkar numera.
Köp hos tele2 utan abonnemang då. Eller abonnemang utan bindningstid. Vet inte varför alla envisas med att köpa annanstans?

345 kr är som en räntefri avbetalning. Abonnemanget kan du ändra på eller säga upp när du vill.
Citera
2016-03-05, 13:41
  #50
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
Finns massor med normala människor som utan problem kan köpa den kontant.
Grattis, du kan hosta upp 8000 till en telefon.
Dom flesta kan inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Köp hos tele2 utan abonnemang då. Eller abonnemang utan bindningstid. Vet inte varför alla envisas med att köpa annanstans?

345 kr är som en räntefri avbetalning. Abonnemanget kan du ändra på eller säga upp när du vill.

Den är låst till Tele2 då givetvis.
Jag har abonnemang hos tre.
Citera
2016-03-05, 14:40
  #51
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Grattis, du kan hosta upp 8000 till en telefon.
Dom flesta kan inte det.



Den är låst till Tele2 då givetvis.
Jag har abonnemang hos tre.
Tele2 säljer olåsta mobiler. Du betalar dock av hela mobilens värde. Telia lämnar mellan 400 och 4700kr i rabatt på mobilen om man köper med abonnemang och bindningstid. Hur man än vänder på det så betalar man på ett eller annat sätt. Det som kan vara intressant är hur mycket man man betalar på en 24-månaders period.
__________________
Senast redigerad av Raggarspinn 2016-03-05 kl. 14:54.
Citera
2016-03-05, 18:04
  #52
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Tele2 säljer olåsta mobiler. Du betalar dock av hela mobilens värde. Telia lämnar mellan 400 och 4700kr i rabatt på mobilen om man köper med abonnemang och bindningstid. Hur man än vänder på det så betalar man på ett eller annat sätt. Det som kan vara intressant är hur mycket man man betalar på en 24-månaders period.

Är dom olåsta?
Jaha, bra. Trodde jag inte.

Det är en ok deal att betala 345kr/mån enbart för mobilen och är den dessutom ej låst så är det bättre men man måste ju ringa och surfa också på något sätt.

Köpte mig nyss en guldfärgad S7 Edge med 3 total för 489kr/mån.
Gratis samtal och sms, 0.5gb surf ingår men jag får 6gb extra för jag är student så 6.5gbg totalt.

489-345= 144kr.
Dvs fria samtal och sms + 6.5gb surf för 144kr/mån måste ju vara bästa dealen idag?
Citera
2016-03-05, 20:42
  #53
Medlem
MrWhatevers avatar
La nyss en pre-order på en Svart s7 Edge (inget abonemang) via webhallen, dock får jag nog kontakta dem på måndag för hitta inte vart man skulle hitta försäkringen på luren och vill knappast vara utan. Har en ny Samsung a5 nu, så min flicka blev mindre glad mitt i mellon Då har man 2 lakan kvar på kontot nu Önskar faktiskt att det fanns en edge med 4,7.. 5,5 är väldigt stort men ska nog överleva det, annars tror ja andrahands försäljning på luren är ganska bra om ja tröttnar om några månader, det var det iaf på s6 edge.
Citera
2016-03-06, 00:21
  #54
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Är dom olåsta?
Jaha, bra. Trodde jag inte.

Det är en ok deal att betala 345kr/mån enbart för mobilen och är den dessutom ej låst så är det bättre men man måste ju ringa och surfa också på något sätt.

Köpte mig nyss en guldfärgad S7 Edge med 3 total för 489kr/mån.
Gratis samtal och sms, 0.5gb surf ingår men jag får 6gb extra för jag är student så 6.5gbg totalt.

489-345= 144kr.
Dvs fria samtal och sms + 6.5gb surf för 144kr/mån måste ju vara bästa dealen idag?
566 kr i månaden ska jag betala för edge, fria samtal/sms och 20gb. Hos tele2 som student.
Citera
2016-03-06, 11:36
  #55
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
566 kr i månaden ska jag betala för edge, fria samtal/sms och 20gb. Hos tele2 som student.

Använder du verkligen 20gb varje månad?
Själv har jag på 4 år kommit över 7gb 2 ggr.
Citera
2016-03-06, 12:02
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Använder du verkligen 20gb varje månad?
Själv har jag på 4 år kommit över 7gb 2 ggr.

Det finns folk som använder betydligt mer än så. Netflix HD t.ex. drar sjukliga mängder data.

(Jag använder dock inte ens i närheten av 20 GB själv men har ändå 22 i mitt abonnemang).
Citera
2016-03-06, 13:07
  #57
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Använder du verkligen 20gb varje månad?
Själv har jag på 4 år kommit över 7gb 2 ggr.
Nej verkligen inte. Jag kan klara mig på 5 men det är på gränsen och jag måste vara försiktig. Brukar ta slut runt den 26e. Nu finns inte 10 som hade passat bäst så fick ta 20 då jag ändå brukar kolla på twitch då o då men tele2 abonnemang är skitbra då man varje månad kan byta hur man vill ha det. Tex högre data ibland. Eller när man ska åka på semester så tar man rörligt pris och 0.5 gb. Så man betalar 50 kr den månaden.
Citera
2016-03-06, 23:56
  #58
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Använder du verkligen 20gb varje månad?
Själv har jag på 4 år kommit över 7gb 2 ggr.

Har ofta svårt att hålla mig under mina 50gb Snittar på 20-30 gb kanske men ibland springer det iväg rejält beroende på att pendlar ganska mycket.


OnT:

Beställt en vanlig S7a istället för edgen. haft lite ångest över detta då jag inte haft möjlighet att känna på någon av dom.. Men det blir nog bra, ska bli kul att testa Galaxy Vr också.
Citera
2016-03-07, 07:57
  #59
Medlem
Gurglarens avatar
Man kan förboka på Halebop så får man ett Samsung VR på köpet. 499 kr/månad. Hade klarat mig på 2 gb data så 450/månad för mig. Dock vill jag inte ha en till Samsung så väntar nog... Nu för tiden blir det inte ens billigare när man tecknar abonnemang, tyvärr.
Citera
2016-03-07, 08:44
  #60
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Man kan förboka på Halebop så får man ett Samsung VR på köpet. 499 kr/månad. Hade klarat mig på 2 gb data så 450/månad för mig. Dock vill jag inte ha en till Samsung så väntar nog... Nu för tiden blir det inte ens billigare när man tecknar abonnemang, tyvärr.
VR får du överallt, bara så du vet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback