2015-03-27, 12:50
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför är det så kort bäst före datum på San Mateo?

Det blir svårt att dricka upp 454 gram till 2014-12-19.

https://www.yerba.se/produkter/kateg...ied-yerba-mate

Fast det är ju torkade blad vi pratar om, det lär ju inte vara någon fara att dricka det 3 år senare, säkert ingen skillnad på effekt och smak heller.
Citera
2015-03-27, 17:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Fast det är ju torkade blad vi pratar om, det lär ju inte vara någon fara att dricka det 3 år senare, säkert ingen skillnad på effekt och smak heller.

Varför står det bäst före datum för då?
Citera
2015-03-27, 17:26
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:

Fast om den torkade produkten har utgångsdatum så är det med största sannolikhet för att dom aktiva ämnen som finns i växtdelarna börjar brytas ner efter de gångna datumet.

Jag kan ju vara ute o cykla helt o hållet också men min teori är att så är fallet
Citera
2015-04-01, 14:12
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Fast om den torkade produkten har utgångsdatum så är det med största sannolikhet för att dom aktiva ämnen som finns i växtdelarna börjar brytas ner efter de gångna datumet.

Jag kan ju vara ute o cykla helt o hållet också men min teori är att så är fallet

Jag tror det mer är frågan om att tillverkaren försäkrar att produkten ska vara bra och hålla en viss standard fram till det datumet. Skulle inte tro att det är nån större skillnad i kvalitet även om du dricker det ett år efter utgångsdatum men jag har inte provat.
Citera
2015-04-01, 20:33
Bannlyst
Nja, ska sanningen fram har jag aldrig fått någon uppséendeväckande effekt av Maté. Provat från nätet, hälsokostaffärer m.m. Man får hoppas att myndigheternas fanatiska klassningsiver leder till att det kommer fram några rc-xantiner snart. Fan, detta ska vara flashback och det finns inte ens en tripprapport om Theo-Dur.
Citera
2016-03-05, 10:45
Medlem
Imbazs avatar
Är ingen av er oroliga för den cancerrisk som Mate ger ?
Citera
2017-04-17, 23:11
Medlem
Yerba eller Grönt te, vad är bättre?
Citera
2017-04-17, 23:16
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Yerba eller Grönt te, vad är bättre?
Det beror ju på vad du är ute efter, men är det pigghet skulle jag personligen skulle säga Yerba. Det har dock en väldigt speciell smak som inte alla gillar/klarar.
Citera
2017-10-25, 09:33
Medlem
0ldMans avatar
Ibland tömmer jag en cigarett på tobak och lägger i mate. Rätt trevligt.
Citera
2017-10-25, 09:38
Medlem
2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Ibland tömmer jag en cigarett på tobak och lägger i mate. Rätt trevligt.
Tycker du inte att det redan är tillräckligt mycket tobak i yerba maten?
Citera
2017-10-25, 09:54
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2018
Tycker du inte att det redan är tillräckligt mycket tobak i yerba maten?
Jaså det är tobak i mate. Det visste jag inte. Men har bara testat nån gång inget jag gör regelbundet. Dricker det mest som man "ska".
Citera
2017-10-25, 10:11
Medlem
Citat:
Jag tror det mer är frågan om att tillverkaren försäkrar att produkten ska vara bra och hålla en viss standard fram till det datumet. Skulle inte tro att det är nån större skillnad i kvalitet även om du dricker det ett år efter utgångsdatum men jag har inte provat.

Har druckit mate sen jag var liten ren dricker i perioder mycket. Har hänt att jag besökt ngn butik som reat ut yerba mate pga dåligt kundunderlag vid sådana tillfällen köper jag allt. Har aldrig känt att den blivit dålig pga att den har passerat utgångsdatum så det är ingen fara.

/M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in