2016-03-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Jag tvekar på att ingen skulle vilja ha henne.
Tänk bara på alla flyktingar, det skulle bildas köer efter henne. Nu vet jag inte om hon bor hos honom eller han hos henne. Dock är sannolikheten större att hon lämnar honom än att han lämnar henne. En feminist av den kalibern, är alltid en alfahane i ett heterosexuellt förhållande.
Okej då, släng henne åt flyktingarna då? eller vad menar du?
Nej, hon lämnar inte honom. Han är ju anledningen till att hon kan kasta kläderna på internet.
När denna händelse har lagt sig så sparkar pojkvännen ut henne, och detta med rätta. Han kan inte vara tillsammans med någon som smutskastas i hela Sverige.
Och hon blir om några månader tillsammans med någon no-life från senaste paradise hotell som är av samma skrot och korn. Om 5 år har de ingen utbildning eller något jobb och tvingas leva på soc med alkohol och narkotikaproblem.
Lika barn leka bäst, som man brukar säga, eller skit ska ha skit.
Och när hon fyllt 30 lägger hon ut en nakenbild igen och inser att ingen bryr säg längre, att allt hon levt för inte längre fungerar. Tragiskt.
Citera
2016-03-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
1) Du är inte en kvinna sluta ljug.
haha skämtar du med mig?
Jag är kvinna, var född kvinna och kommer dö kvinna.
Varför skulle inte en kvinna bli förargad över detta om jag får fråga? De flesta kvinnor tycker precis som jag.

ni är så jävla patetiska. att ni ens orkar.
Citera
2016-03-01, 17:35
Medlem
Till er i detta forum som förespråkar att unga flickor ska slänga av kläderna på internet vill jag bara säga att jag hoppas INNERLIGT att ni i framtiden får döttrar och får äta upp era patetiska ord ni just yttrat. Flickor som denna egocentriska och enfaldiga barnrumpan kommer att bygga på en redan etablerad trend, och ni kommer få uppleva hur era döttrar viker ut sig på internet när inte ens fyllt 16 (Ni förespråkar ju detta, så det är bara tacka och ta emot). Och hur ska ni då kunna berätta vad som är moraliskt rätt när ni inte ens vet det själva?
Jag kan allvarlig inte förstå hur ni är funtade, om ni är feminister eller om ni är misogynister.
Det ena är inte bättre än de andra.
Allt feminister verkar göra är att förtrycka kvinnor och män genom sin patetiska dubbelmoral. "En tjej ska vara/är lika mycket värd som mannen, vi visar detta genom att vandra nakna på gatorna och lägger upp lättklädda bilder på våra kroppar på internet", sedan när modeller står i bikini på bilder är det en heeelt annat sak, då blir dem helt exstas "Fan vad kränkande, varför är det en lättklädd tjej på bilden och inte en kille?? Så j'vla sexistiskt alltså!!!" atentionwhores så det skriker om det.
Misogynisterna ser kvinnorna som ingenting värda. Säger "en snygg tjej kan vika ut sig men absolut inte en ful. Alla borde vika ut sig, då ser vi ju flickans riktiga värde, och det är väl inget att skämmas över att lägga upp nakenbilder. Då kan vi sitta och välja ut vem vi vill ha som i en katalog. Anledningen är ju att visa upp dem. Som en bil eller klocka." Att ni ens kan med att andas.

Det tar så mycket kraft att läsa allt nonsens ni skriver, men jag vet att i verkligheten, i det verkliga livet, är de flesta inte som ni i denna tråd. Tack och lov. Kanske är det just här som ni underliga individer hamnar, ni som inte ens pratat med en tjej/kille i verkliga livet, smutskastar dem på forum respektive hyllar deras förnedrande handlingar samtidigt som ni letar efter nakenbilder av underåriga på instragram att onanera till. Ni kommer ingen vart i livet och hamnar bara med eran egen sort tack och lov. Ingen anständighet så lång ögat når. Skit ska ha skit.
Så j*vla patetiskt att jag knappt finner ord.
Senast redigerad av intesomdu 2016-03-01 kl. 17:38.
Citera
2016-03-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
haha skämtar du med mig?
Jag är kvinna, var född kvinna och kommer dö kvinna.
Varför skulle inte en kvinna bli förargad över detta om jag får fråga? De flesta kvinnor tycker precis som jag.

ni är så jävla patetiska. att ni ens orkar.
Är du fet och avundsjuk på kvinnor med en sexig kropp eller vad är ditt problem? Kolla åt ett annat håll om du inte vill se.

Ja kanske för att de flesta kvinnor lider av ett matmissbruk.
Citera
2016-03-01, 18:05
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Citat:
Detta är väl underförstått? En normal person förstår varför det är fel att lägga ut nakenbilder på nätet. Hon säljer din kropp för läsare, vilket likaså är ubderförstått. Det är klart att man sänker sitt värde om man beter sig mindre värdigt? En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? En våldtäktsman ser man inte som.lika god som en vanlig man. En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna. Du tycker alltså att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och väraderas högre än andra? Om jag viker ut mig på nätet menar du att jag blir mer värd, mer pålitlig, mer effertraktad som framtida flickvän och mer omtyckt?
Tyvärr kära du.

Har jag dålig kvinnosyn? Är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende

Nej, det är inte ett dugg underförstått. Hon säljer inte sin kropp på något sätt hon lägger bara ut lättklädda bilder. Kroppen kommer inte ens nära andra människor. Säljer man sitt ansikte när man lägger ut selfies?

Haha alltså kan du sluta med "det är väl självklart", det är inget argument. Dina åsikter är enbart dina åsikter. Du talar inte för kvinnor eller människor i grupp. Kan du inte ens försvara vad du själv säger kan det inte vara särskilt väl underbyggda argument.

Nu tycker jag inte att man får ett lägre värde som snattare och det har jag aldrig hört någon annan säga heller. Våldtäktsmän skadar andra människor på ett väldigt djupt plan och det är därför de nedvärderas. Denna tjej lägger ut harmlösa bilder och skadar ingen.

Är det dem enda alternativen eller? En handling måste antingen höja eller sänka en människas värde? Jag ser det inte som så, att lägga ut lättklädda bilder varken höjer eller sänker en människa. Det är bara en harmlös handling.
Citera
Medlem
Citat:
Till er i detta forum som förespråkar att unga flickor ska slänga av kläderna på internet vill jag bara säga att jag hoppas INNERLIGT att ni i framtiden får döttrar och får äta upp era patetiska ord ni just yttrat. Flickor som denna egocentriska och enfaldiga barnrumpan kommer att bygga på en redan etablerad trend, och ni kommer få uppleva hur era döttrar viker ut sig på internet när inte ens fyllt 16 (Ni förespråkar ju detta, så det är bara tacka och ta emot). Och hur ska ni då kunna berätta vad som är moraliskt rätt när ni inte ens vet det själva?
Jag kan allvarlig inte förstå hur ni är funtade, om ni är feminister eller om ni är misogynister.
Allt feminister verkar göra är att förtrycka kvinnor och män genom sin patetiska dubbelmoral. "En tjej ska vara/är lika mycket värd som mannen, vi visar detta genom att vandra nakna på gatorna och lägger upp lättklädda bilder på våra kroppar på internet", sedan när modeller står i bikini på bilder är det en heeelt annat sak, då blir dem helt exstas "Fan vad kränkande, varför är det en lättklädd tjej på bilden och inte en kille?? Så j'vla sexistiskt alltså!!!" atentionwhores så det skriker om det.
Misogynisterna ser kvinnorna som ingenting värda. Säger "en snygg tjej kan vika ut sig men absolut inte en ful. Alla borde vika ut sig, då ser vi ju flickans riktiga värde, och det är väl inget att skämmas över att lägga upp nakenbilder. Då kan vi sitta och välja ut vem vi vill ha som i en katalog. Anledningen är ju att visa upp dem. Som en bil eller klocka." Att ni ens kan med att andas.

Det tar så mycket kraft att läsa allt nonsens ni skriver, men jag vet att i verkligheten, i det verkliga livet, är de flesta inte som ni i denna tråd. Tack och lov. Kanske är det just här som ni underliga individer hamnar, ni som inte ens pratat med en tjej/kille i verkliga livet, smutskastar dem på forum respektive hyllar deras förnedrande handlingar samtidigt som ni letar efter nakenbilder av underåriga på instragram att onanera till. Ni kommer ingen vart i livet och hamnar bara med eran egen sort tack och lov. Ingen anständighet så lång ögat når. Skit ska ha skit.

Problemet och dubbelmoralen är ju snarare du och dina åsikter här.
vad du har här är en tjej som av egen vilja lägger upp sig på nätet, hon får uppenbart något ut av detta, för mig verkar hon vara del av den trend idag som ex. folk som Lena Dunham står för,
läs på lite om detta fenomen så förstår du.
Och vad gör du? Du kallar HENNE för egocentrisk, enfaldig etc. vad gör det dig till?

Och ja misogynister ser på kvinnor som mindre värda, eller bara värda efter "fitt" och "knull" värde för män. DET är ju problemet, och ganska exakt vad denna tjej alltså motverkar.
Att du inte fattar detta får ju liksom vara din dumhet.

problemet är alltså inte nakenhet i sig, manlig eller kvinnlig sådan. Problemet är att just kvinnlig dito ska anses som någon slags ägodel till män, eller att människor i dina ögon ska ses på som mindre värda för att de visar lite hud varhelst de nu väljer gör det eller inte.
Trams.
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Okej då, släng henne åt flyktingarna då? eller vad menar du?
Nej, hon lämnar inte honom. Han är ju anledningen till att hon kan kasta kläderna på internet.
När denna händelse har lagt sig så sparkar pojkvännen ut henne, och detta med rätta. Han kan inte vara tillsammans med någon som smutskastas i hela Sverige.
Och hon blir om några månader tillsammans med någon no-life från senaste paradise hotell som är av samma skrot och korn. Om 5 år har de ingen utbildning eller något jobb och tvingas leva på soc med alkohol och narkotikaproblem.
Lika barn leka bäst, som man brukar säga, eller skit ska ha skit.
Och när hon fyllt 30 lägger hon ut en nakenbild igen och inser att ingen bryr säg längre, att allt hon levt för inte längre fungerar. Tragiskt.

Nej, jag menade inte så. Varför misstolkar du allting jag skriver? Du skrev att ingen kommer att vilja ha henne efter detta.
Jag tror dock att det finns både svenskar, invandrare och flyktingar som kan tänka sig att vara med henne. Det är brist på pussy i Sverige just nu, och folk är desperata.
Och killen hon är ihop med kommer inte att lämna henne, utan hon kommer att lämna honom. Det är vad jag tror i alla fall.

Kvinnliga feminister har relationer på deras villkor, och endast deras villkor. När dom tröttnar så väljer dom bara nästa toffel/offer.

Och så fortsätter den onda cirkeln, allt är männens fel och man är missnöjd i all evighet.
Senast redigerad av Ordpistolen 2016-03-01 kl. 18:09.
Citera
2016-03-01, 18:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hur länge är trofé-grejen rolig tror du?
Man visar upp en trofé, när man just vunnit den. Inte flera månader senare.

Jag tror inte att det är roligt så länge. Men jag tror att det är en stor del av det som en kvinna brings to the table. Det är som att en man har ett status-jobb det är inte roligt för kvinnan men det är fortfarande viktigt för många kvinnor.

Citat:
Men detta är en ung flicka som tror att hon gör någonting oskyldigt. Män där ute kommer se henne som en lättfotad och korkad flicka som gärna kastar av kläderna. Detta förstör synen på oss kvinnor i allmänhet och därför berör det även oss. Var är hennes självrespekt och var är respekten för kvinnors rättigheter?
Hon kastar skit på kvinnans ställning i samhället. Därför blir det även mitt problem.

Vad är det för fel på att vara lättfotad och kasta kläderna?

Citat:
1) Allt. Att du inte ser det är oroväckande.
2) Självklart inte. Där SKA man vara nakna. Förstår du nu poängen?
3) Du är en patetisk liten människa, det vet du va?

1) Nej jag ser det inte. Du får förklara.

2) Och varför ska man inte vara naken på sin facebook eller instagram? Det är det som alla vill se.

3) Du vet att det är sant.
Citera
2016-03-01, 18:45
Medlem
Citat:

Nja alltså, om jag i en avlägsen framtid skulle få en dotter och hon va den enda som tog av sig kläderna på internet, så skulle det kanske inte kännas så bra, men om alla ens kompisars döttrar också klädde av sig kan man ju runka till varandras döttrar, förutsatt att de fyllt 18 givetvis
Citera
2016-03-01, 21:40
Medlem
SnowInformers avatar
Finns det ingen bild utan censur?
Citera
2016-03-01, 22:32
Bannlyst
Citat:

Agree. Är du tjej och snygg? Lets get married.
Citera
2016-03-01, 22:49
Medlem
hinhales avatar
Hon är väl bara urbota less på något som har med kroppsfixering att göra. Eller få bekräftelse och uppmärksammas i Aftonbladet. Seriöst, kunde inte bry mig mindre. Såg övermejkad, lite för brydd ut. Typisk brud som "unnar sig" saker och tror att man är exklusiv i sitt normalitetsdrivna. Hon får göra vad hon vill. Daddy issues fo shure. Intrycket man får.

Edit: Hur antas den lycklige lottade vara då? På lappen i min urna läser jag : "Anton Abele/gymkille med lite hobbypolitiska åsikter, dricker Redbull Vodka"
Senast redigerad av hinhale 2016-03-01 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in