Citat:
Ursprungligen postat av
intesomdu
Till er i detta forum som förespråkar att unga flickor ska slänga av kläderna på internet vill jag bara säga att jag hoppas INNERLIGT att ni i framtiden får döttrar och får äta upp era patetiska ord ni just yttrat. Flickor som denna egocentriska och enfaldiga barnrumpan kommer att bygga på en redan etablerad trend, och ni kommer få uppleva hur era döttrar viker ut sig på internet när inte ens fyllt 16 (Ni förespråkar ju detta, så det är bara tacka och ta emot). Och hur ska ni då kunna berätta vad som är moraliskt rätt när ni inte ens vet det själva?
Jag kan allvarlig inte förstå hur ni är funtade, om ni är feminister eller om ni är misogynister.
Det ena är inte bättre än de andra.
Allt feminister verkar göra är att förtrycka kvinnor och män genom sin patetiska dubbelmoral. "En tjej ska vara/är lika mycket värd som mannen, vi visar detta genom att vandra nakna på gatorna och lägger upp lättklädda bilder på våra kroppar på internet", sedan när modeller står i bikini på bilder är det en heeelt annat sak, då blir dem helt exstas "Fan vad kränkande, varför är det en lättklädd tjej på bilden och inte en kille?? Så j'vla sexistiskt alltså!!!" atentionwhores så det skriker om det.
Misogynisterna ser kvinnorna som ingenting värda. Säger "en snygg tjej kan vika ut sig men absolut inte en ful. Alla borde vika ut sig, då ser vi ju flickans riktiga värde, och det är väl inget att skämmas över att lägga upp nakenbilder. Då kan vi sitta och välja ut vem vi vill ha som i en katalog. Anledningen är ju att visa upp dem. Som en bil eller klocka." Att ni ens kan med att andas.
Det tar så mycket kraft att läsa allt nonsens ni skriver, men jag vet att i verkligheten, i det verkliga livet, är de flesta inte som ni i denna tråd. Tack och lov. Kanske är det just här som ni underliga individer hamnar, ni som inte ens pratat med en tjej/kille i verkliga livet, smutskastar dem på forum respektive hyllar deras förnedrande handlingar samtidigt som ni letar efter nakenbilder av underåriga på instragram att onanera till. Ni kommer ingen vart i livet och hamnar bara med eran egen sort tack och lov. Ingen anständighet så lång ögat når. Skit ska ha skit.
Så j*vla patetiskt att jag knappt finner ord.
Problemet och dubbelmoralen är ju snarare du och dina åsikter här.
vad du har här är en tjej som av egen vilja lägger upp sig på nätet, hon får uppenbart något ut av detta, för mig verkar hon vara del av den trend idag som ex. folk som Lena Dunham står för,
läs på lite om detta fenomen så förstår du.
Och vad gör du? Du kallar HENNE för egocentrisk, enfaldig etc. vad gör det dig till?
Och ja misogynister ser på kvinnor som mindre värda, eller bara värda efter "fitt" och "knull" värde för män. DET är ju problemet, och ganska exakt vad denna tjej alltså motverkar.
Att du inte fattar detta får ju liksom vara din dumhet.
problemet är alltså inte nakenhet i sig, manlig eller kvinnlig sådan. Problemet är att just kvinnlig dito ska anses som någon slags ägodel till män, eller att människor i dina ögon ska ses på som mindre värda för att de visar lite hud varhelst de nu väljer gör det eller inte.
Trams.