Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Okej, för det första så är det du själv som gjort det till ditt problem. Du kan ha åsikter om och problematisera kring vad, varför och göra en swot-analys för vad som händer om man lägger ut nakenbilder på nätet. Man kan också välja att utgå från ett synsätt, där det redan är fördömt att leda i evigt fördärv och hon automatiskt kommer hamna i helvetet, eller vad du nu bedömer som sannolika risker med förfarandet. Att hennes bilder inte är mer uppseendeväckande än vilka andra bilder som helst bakom censureringen i den stora strömmen av 17 miljarder riktiga nakenbilder upp till nätet varje dygn tänkte du inte ens på.
Contentproviders skickar även upp 90 000 hårdporrklipp utan censur om dagen, så vad handlar det egentligen om? Jante? Man vaktar grannens kyskhet åt "ägaren av hennes kropp"?
Det är en sjuk människa som inte ser henne för det naturväsen hon är. Det är en sjuk människa som inte vill låta henne uttrycka sig precis som hon behagar! Gör hon det, när du och dina barn sitter och äter kan det vara förargelseväckande beteende, men på nätet så är det mest bara ett jävla hallå, för att det är ett jävla hallå, där det ska vara ett jävla hallå, för att inge riktigt vågar bryta och gå in på de andra länkarna man har, där detta hade varit absolut ingenting! Man hade inte ens tittat efter två gånger, om det nu inte fanns en risk att man kände personen, och då hade de fantasierna gått igång i stället.
ja men om det nu är så viktigt för personen i fråga att lägga upp nakna bilder på nätet, varför gör hon det inte på "porrforum" eller liknande, där detta är normen?
Saken är den att hon ser det som något helt oskyldigt att vika ut sig på nätet, medans vi andra ser det uppenbara och dess konsekvenser.
Och självklart tycker jag att alla andra som lägger ut nakenbilder också gör fel (detta är dock inget som aftonbladet "hyllar", varför hyllar vi nakenhet på nätet i vissa fall och inte i andra? Samma skrot och korn egentligen.)
Vad porrskådisar och utvikningsmodeller gör skiter jag fullständigt i då de inte har något anständigt värde i mina ögon. De har gått med på sina villkor och vet vad dem gör.
Men detta är en ung flicka som tror att hon gör någonting oskyldigt. Män där ute kommer se henne som en lättfotad och korkad flicka som gärna kastar av kläderna. Detta förstör synen på oss kvinnor i allmänhet och därför berör det även oss. Var är hennes självrespekt och var är respekten för kvinnors rättigheter?
Hon kastar skit på kvinnans ställning i samhället. Därför blir det även mitt problem.