2016-03-01, 15:39
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Nej, precis som att fota sig själv med en dildo i fittan är inte samma sak som att fota sig själv med ett finger i fittan.
En dildo i fittan är en dildo i fittan.
Ett finger i fittan är ett finger i fittan.

Det handlar fortfarande om att de får göra vad de vill med sina kroppar.
Sen vem är du att avgöra om det ena är "värre" än det andra? Man gör vad man vill med sin kropp utan att trångsynta vider som du ska moralisera över det.
Slutshaming kallas det.

Har du läst NÅGRA andra av mina inlägg i den här tråden? Slutshaming finns det gott om, men det är fan inte jag som står för den.
Citera
2016-03-01, 15:43
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Typisk idiot vi har att göra med.

Här är ett inlägg från hennes instagram - https://www.instagram.com/p/yKwdzaGy2v/ - Det är en man som poserar både med och utan tröja. Detta är vad hon tycker om det: "Kära dagbok hur hanterar man ens en tsunami mellan benen", "Men preach!!! Om någon jag känner bara fick ligga med honom så skulle jag bli så nöööööjd!!!!!!".

Här har vi ett annat inlägg från hennes instagram som har att göra med Solarium Södermalm och att de i en reklam använder sig av en kvinna i bikini som sitter i ett solarium. https://www.instagram.com/p/yeT4cTGyzP/
Kommentaren som följer av henne är: "ALLTSÅ WHAT THE FUCK?!?!? Är detta på riktigt? Vet någon till vilka det är man kan anmäla sexualiserande reklam? Ni vet dom som bl.a fällde Sturegallerian osv?"

Stor dubbelmoral får hon poäng för!

Ahh Snyggt scoop.

Det här inlägget borde sättas upp på ett A4 utanför hennes port.

Feministhoror, det glädjer mig att de går runt och är arga konstant.
Citera
2016-03-01, 15:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Det är självförnedrande att vika ut sig på nätet. Detta betyder att personen har inget annat vettigt att komma med. Att vara naken per se är inget fel, men att fota sig själv naken och lägga upp det som ett statement är det.
Självklart är det fel att gå naken på badhus

Ja, det visar värdet personen har. Att vika ut sig på nätet ger personen ett lägre värde, kanske inte bland snuskgubbar men i allmänhet.

1) Vad är så förnedrande med det?

2) Jag menar i omklädningsrummet. Är det fel att vara naken där?

3) Det beror på hur kvinnan ser ut. Fet = lägre värde, smal = högre värde.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Även om du ser det så där, så ligger det inte i mannens intresse att hon gör det. Ungefär som att du direkt efter en nyanställning slänger iväg din CV till hundra head-hunters. Varför skulle din nya arbetsgivare vilja det?
Du har ju precis avhandlat om att jobba för honom. Vill du bryta kontraktet?

Det beror på hur snygg kvinnan är. Om det är typ Victoria Beckham (nån nämnde henne i tråden) är det en trofé grej. Om det är ett fetto är det lol.
Citera
2016-03-01, 15:56
Medlem
Citat:
Hon förnedrar sig själv.
Fast om mannen är i sitt sinnesfulla bruk så skulle han nog skämmas en del över att ha en tjejer som viker ut sig på nätet. Detta är ju inget att hurra för.

Ja så varför förbjuder inte NI det? Varför sitter ni och säger att det är helt okej att flickor viker ut sig så länge det inte är era döttrar?
1) Vem bryr sig?

2) Jag skulle nog inte bry mig så mycket om min dotter viker ut sig, då kanske jag kan gifta bort henne till nån rik man som jag kan dra fördel av.
Citera
2016-03-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det beror på hur snygg kvinnan är. Om det är typ Victoria Beckham (nån nämnde henne i tråden) är det en trofé grej. Om det är ett fetto är det lol.

Hur länge är trofé-grejen rolig tror du?
Man visar upp en trofé, när man just vunnit den. Inte flera månader senare.
Citera
2016-03-01, 16:15
Medlem
Hade hon varit 10 år äldre så hade jag blivit orolig. Fast 18 år... Jösses. Det är ju en snorunge.
Citera
2016-03-01, 16:20
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Men ingen vill ju ha henne efteråt nu ändå, så det spelar ju ingen roll. Hon har tur om han låter henne stanna. Hon har ju skämt ut sig i hela Sverige och vi alla vet ju nu vad hon är för slags person.

Han kommer lämna henne. Aldrig att han stannar.

Jag tvekar på att ingen skulle vilja ha henne.
Tänk bara på alla flyktingar, det skulle bildas köer efter henne. Nu vet jag inte om hon bor hos honom eller han hos henne. Dock är sannolikheten större att hon lämnar honom än att han lämnar henne. En feminist av den kalibern, är alltid en alfahane i ett heterosexuellt förhållande.
Citera
2016-03-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Du är förmodligen ensam om att runka, runkar du varje gång du ser en tjej i underkläder också?
Underkläder? hon är ju näck.
Citera
2016-03-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Okej, för det första så är det du själv som gjort det till ditt problem. Du kan ha åsikter om och problematisera kring vad, varför och göra en swot-analys för vad som händer om man lägger ut nakenbilder på nätet. Man kan också välja att utgå från ett synsätt, där det redan är fördömt att leda i evigt fördärv och hon automatiskt kommer hamna i helvetet, eller vad du nu bedömer som sannolika risker med förfarandet. Att hennes bilder inte är mer uppseendeväckande än vilka andra bilder som helst bakom censureringen i den stora strömmen av 17 miljarder riktiga nakenbilder upp till nätet varje dygn tänkte du inte ens på.
Contentproviders skickar även upp 90 000 hårdporrklipp utan censur om dagen, så vad handlar det egentligen om? Jante? Man vaktar grannens kyskhet åt "ägaren av hennes kropp"?
Det är en sjuk människa som inte ser henne för det naturväsen hon är. Det är en sjuk människa som inte vill låta henne uttrycka sig precis som hon behagar! Gör hon det, när du och dina barn sitter och äter kan det vara förargelseväckande beteende, men på nätet så är det mest bara ett jävla hallå, för att det är ett jävla hallå, där det ska vara ett jävla hallå, för att inge riktigt vågar bryta och gå in på de andra länkarna man har, där detta hade varit absolut ingenting! Man hade inte ens tittat efter två gånger, om det nu inte fanns en risk att man kände personen, och då hade de fantasierna gått igång i stället.
ja men om det nu är så viktigt för personen i fråga att lägga upp nakna bilder på nätet, varför gör hon det inte på "porrforum" eller liknande, där detta är normen?
Saken är den att hon ser det som något helt oskyldigt att vika ut sig på nätet, medans vi andra ser det uppenbara och dess konsekvenser.

Och självklart tycker jag att alla andra som lägger ut nakenbilder också gör fel (detta är dock inget som aftonbladet "hyllar", varför hyllar vi nakenhet på nätet i vissa fall och inte i andra? Samma skrot och korn egentligen.)
Vad porrskådisar och utvikningsmodeller gör skiter jag fullständigt i då de inte har något anständigt värde i mina ögon. De har gått med på sina villkor och vet vad dem gör.
Men detta är en ung flicka som tror att hon gör någonting oskyldigt. Män där ute kommer se henne som en lättfotad och korkad flicka som gärna kastar av kläderna. Detta förstör synen på oss kvinnor i allmänhet och därför berör det även oss. Var är hennes självrespekt och var är respekten för kvinnors rättigheter?
Hon kastar skit på kvinnans ställning i samhället. Därför blir det även mitt problem.
Citera
2016-03-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ahh Snyggt scoop.

Det här inlägget borde sättas upp på ett A4 utanför hennes port.

Feministhoror, det glädjer mig att de går runt och är arga konstant.
Ja verkligen, usch. Jävla dubbelmoral från en patetisk liten människa som näckar på instagram.
Citera
2016-03-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vad är så förnedrande med det?

2) Jag menar i omklädningsrummet. Är det fel att vara naken där?

3) Det beror på hur kvinnan ser ut. Fet = lägre värde, smal = högre värde.

1) Allt. Att du inte ser det är oroväckande.
2) Självklart inte. Där SKA man vara nakna. Förstår du nu poängen?
3) Du är en patetisk liten människa, det vet du va?
Citera
2016-03-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
1) Vem bryr sig?

2) Jag skulle nog inte bry mig så mycket om min dotter viker ut sig, då kanske jag kan gifta bort henne till nån rik man som jag kan dra fördel av.
1) Alla kvinnor såklart. Denna patetiska lilla figur slänger skit på bilden av oss i samhället.
2) Jaha, du är mentalt handikappad.. förlåt, visste inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in