2016-02-29, 17:46
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Eh, nej? Att fota sig själv är inte samma sak som att ligga med en annan människa när man gemensamt kommit överens om att det inte är OK i den relationen.
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är man överrens så har man inga problem, men argumentet är annars exakt motsvarande.

"Min pojkvän äger inte min kropp" <=> "Min flickvän äger inte min kropp"
ManManne har rätt, hon argumenterar med premissen att ingen äger hennes kropp. På samma sätt kan därför pojkvännen säga samma sak och ligga med vem han vill.
Citera
2016-02-29, 17:47
Medlem
Knapptryckarns avatar
Hon säger själv varför hon lägger ut bilderna offentligt:

Citat:
T.ex för att hylla min kropp, för att skriva om kroppskomplex, för att få pepp, för att jag har lust, för att kvinnor som själva bestämmer över över sin kropp och som lägger upp avsexualiserade bilder på sina egna villkor (eller sexualiserade bilder men det är viktigt att poängtera att avklädd bild på kvinnokropp inte behöver ha med något sexuellt att göra alls whatsoever) behövs det mer av, enligt mig.

Hon menar alltså att hon gör det till största del för att få uppmärksamhet, och att hon önskar att hon ska ha tolkningsföreträde för vad bilderna representerar i offentligheten och hur dessa ska mottas. Man kan säga att hon anser sig ha rätt att bestämma vad som uppfattas som sexuellt eller inte.

Att lägga upp en bild på en höna och sen säga att det inte är en höna gör inte att hönan uppfattas som något annat än en höna. Det är dock väldigt naivt.
Citera
2016-02-29, 17:47
Bannlyst
Haha, välkommen till västvärlden 2016, detta är vad som händer när man ger tjejer lite makt i samhället tydligen, de ballar ur totalt

Nu får ni bestämma er, endera så är det sexism och sexualisering-av-kvinnokroppen att visa nakna tjejer i media, eller så är det "kroppsaktivism" och något BRA för "feminismen och jämställdheten" ? Hur vore det om ni feministhoror kunde ta och hålla er konsekvent någon jädra gång?

Varför bekräftar ni precis alla stereotyper som finns om kvinnan i de flesta olika kulturer?

Förövrigt måste jag säga att hon hade en extremt ful kropp, snacka om asymmetrisk, små tuttar, degig mage och fyfan hon ser ju helt ihoprasad ut för att vara så ung, man kan tro hon är 40
Citera
2016-02-29, 17:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Läs artikeln.

Vad exakt är det jag skall läsa?! Att hon viker ut sig på nätet med argumentet att hennes pojkvän inte äger hennes kropp, så då är det jag skrev fullt logiskt att pojkvännen kan knulla vem fan han vill med samma retorik.
Citera
2016-02-29, 17:50
Medlem
Jag hatar människor som gör detta som hon gör. Hata är ett starkt ord, men välförtjänt.
Självklart äger ingen annan ens kropp, detta är ju underförstått
Din kropp sitter ju under ditt huvud, så hur kan någon annan äga den? Din pojkvän äger sin egen kropp, och man kan bara ha en, om man inte är siamesisk tvilling det vill säga. Du kan på samma sätt inte "äga" din pojkväns kropp, eller din moders eller din sons kropp.
Men din pojkvän skäms över att du viker ut dig på nätet, han blir förnedrad, likaså som du skulle skämmas om din pojkvän viker ut sig på nätet, eller din mamma eller pappa. Är det något konstigt?

Att du är stolt över din kropp är helt okej, missförstå mig inte, men varför ska du skryta om det inför omvärlden? Och varför vill du att VI ska bry oss, och varför TROR du att vi gör det? Ni tjejer som gör detta objektifierar oss, oss alla. Grejen att stå framför spegeln i underkläder och fota är narcissistiskt och stört. Om du badar är det normalt att stå på stranden i bikini, men det är INTE normalt att stå i bikini i en skolmatsal. På samma sätt är det inte normalt att stå vid din spegel i hallen och fota din kropp i underkläder (just för att du tog av dig kläderna för att kunna göra detta). Jag undrar innerligt VARFÖR vissa tjejer gör detta och självklart måste det vara för att få kommentarer/uppmärksamhet, det finns ingen annan logisk förklaring, men när dem väl får sina kommentarer så duger inte dessa, vare sig dem är snälla eller elaka. Så vad vill man åstadkomma med att vika ut sig på nätet?
För den handlingen visar INTE att du är värd mer än någon annan (eller att du är mer värd än vad du tror att du är), snarare tvärt om. (tex ser jag större värde i kvinnor med normala yrken som förskolelärare, läkare eller ingenjör än dem som prostituerar sig själva. Detta värdet sänks i mina ögon om du viker ut dig.)

Att visa kroppen på nätet är inte normalt, ALLS, ändå gör så många människor det, främst tjejer, och jag förstår inte varför. Helt absurt i mina ögon. Och feminism som dessa tjejer kallar det, om det är detta som är feminism, känns som dubbelmoral helt och hållet; Man vill vara lika mycket värd som männen, vilket man är, men man klär av sig för att man tror att detta bevisar att det är så (men detta bevisar bara dessa tjejers tankar om att man inte kan vara lika mycket värd som mannen om man är påklädd ). Märker ni inte att männen inte klär av sig på nätet? Är de mindre värda på grund av det? Varför skulle vi behöva bevisa något, vet vi inte vårat eget värde själva? Vad vill ni ens åstadkomma genom denna handling? Jag skäms över dessa tjejer som gör detta, och de är inte feminister bara för att de viker ut sig, och de är INTE för lika värde i samhället. Om jag ska vara helt ärlig så är det är inte så stor skillnad mellan dessa personer och dem som lever på att göra detta, enda skillnaden är att de sistnämnda får lön.

DESSA människor motverkar detta som vi i Sverige tack och lov har uppnått (som så många länder i världen ännu inte har), jämställdhet, det lika värdet mellan män och kvinnor, så varför gör ni detta? Varför smutsar ni ned oss? Ni som gör detta kränker oss andra tjejer. Ni får tjejer att se lättfotade ut.

Jag vill ha kvar jämställdheten, jag vill att min framtida man respekterar mig som individ och inte som ett objekt, så varför vill INTE ni det? Varför vill inte ni att män ska respektera er? Att andra kvinnor ska respektera er?
Jag viker inte ut mig på nätet och jag kan vara lika stolt över min kropp för det. Jag vill ha kvar den jämställdhet som vi erhållit i Sverige. Jag vill inte se mina döttrar vika ut sig på nätet just för att detta i framtiden blivit en norm på grund av er.
Men NI vill inte ha jämställdhet; så vad vill ni ha?

Detta är riktat till alla som lägger ut lättklädda bilder på nätet och som tror att detta är lika naturligt som att äta frukost. Ni får självklart göra precis vad ni vill med era kroppar, men inte offentligt. Ta foton, skriv ut dem och sätt in dem i ett fotoalbum i stället om det är så viktigt att ta kort i underkläder.
För ni gör väl det för eran egen skull?
Om det är så att ni gör det för eran egen skull så har faktumet att ni sprider ut bilderna på nätet en motverkande effekt.
Senast redigerad av intesomdu 2016-02-29 kl. 17:54.
Citera
2016-02-29, 17:54
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Förlåt glömde bort att du som extrem feminist inte tycker att det är okej att killen använder samma retorik när han gör vad han vill med sin kropp

Han har precis samma rätt. Det gör det dock inte sammalika att fota sin kropp vs att ligga runt när man kommit överens om annat. Att fota sin kropp är inte som att ligga med alla som ser fotot.

Och ingenstans kan jag läsa något om att hon förbjuder honom från att göra exakt det hon gör; dvs fota sin egen kropp och lägga ut på Internet.
Citera
2016-02-29, 17:55
Bannlyst
Jag undrar vad föräldrar till såna här ungar egentligen tycker. Jag menar, deras lilla tös, man kan ju inte direkt känna sig stolt

Alltså bara jag som tycker tjejerna verkar bli mer och mer ko ko i huvudet i Sverige? Det är som att det pågår någon form av epidemi av sinnessjukdom. Alltså enormt stort ego, bekräftelsebehov, någon form av besatthet i att hävda sig och "ni äger inte mig½!!!!!!".

Känns som att kvinnorna var betydligt trevligare förut.
Citera
2016-02-29, 17:57
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Vänligen förklara dem för mig då. Hur är det otrohet att ta selfies?
Det står ingenstans att otrohet är att ta selfies till att börja med.
Citera
2016-02-29, 17:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Han har precis samma rätt. Det gör det dock inte sammalika att fota sin kropp vs att ligga runt när man kommit överens om annat. Att fota sin kropp är inte som att ligga med alla som ser fotot.

Och ingenstans kan jag läsa något om att hon förbjuder honom från att göra exakt det hon gör; dvs fota sin egen kropp och lägga ut på Internet.

Vem är du att sitta och säga vad som är okej och inte okej?! om han inte tycker det är okej att hon lägger ut foton på sig själv med retoriken att "Min pojkvän äger inte min kropp" så struntar jag i ditt jävla snack om att det inte ger honom rätten att knulla med vem fan han vill för att han är i ett förhållande...

Oj förlåt så bara för att hon inte förbjuder honom så är det helt okej för henne att ta selfies och vika ut sig på nätet för allmänbeskådning? Allt skall vara på kvinnans villkor eller?
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-02-29 kl. 18:01.
Citera
2016-02-29, 17:59
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Uppenbarligen verkar hon veta mycket.
Kan du ens gissa hur mycket pengar hon kommer att tjäna på detta? Vänta bara tills sponsorerna börjar höra av sig.

Hon kommer inte att behöva arbeta på ett vanligt arbete någonsin igen.

Hela Sverige pratar om henne nu, inte illa för en 18-årig brud.

Hoppas du är Ironisk.
177 delningar på instagram (ännu färre på facebook) : "Hyllas"

Nä det enda detta kommer leda till är att framtida arbetsgivare kommer ha ännu en anledning att strunta i att anställa henne.

Förövrigt vilket trams att dom två största kvällstidningarna i landet vill agera reklam för en 18 årings instagram.
Citera
2016-02-29, 18:00
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rontgennurz
Jag undrar vad föräldrar till såna här ungar egentligen tycker. Jag menar, deras lilla tös, man kan ju inte direkt känna sig stolt

Alltså bara jag som tycker tjejerna verkar bli mer och mer ko ko i huvudet i Sverige? Det är som att det pågår någon form av epidemi av sinnessjukdom. Alltså enormt stort ego, bekräftelsebehov, någon form av besatthet i att hävda sig och "ni äger inte mig½!!!!!!".

Känns som att kvinnorna var betydligt trevligare förut.
Jag håller med dig, men jag tror inte att det är kvinnor i allmänhet som beter sig så här korkat.
Det är feminister. Det är feminismen som är sinnessjukdomen och just nu håller vår feministiska regering på att indoktrinera unga tjejer att bli precis som Sabine.
Citera
2016-02-29, 18:01
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vem är du att sitta och säga vad som är okej och inte okej?! om han inte tycker det är okej att hon lägger ut foton på sig själv med retoriken att "Min pojkvän äger inte min kropp" så struntar jag i ditt jävla snack om att det inte ger honom rätten att knulla med vem fan han vill för att han är i ett förhållande...

Oj förlåt så bara för att hon inte förbjuder honom så är det helt okej för henne att ta selfies? Allt skall vara på kvinnans villkor eller?

Var i artikeln framgår det att han förbjuder henne från att göra det?
Hela hennes poäng är ju att det är vad ANDRA tycker att hennes kille borde tycka om vad hon gör som är problemet.
Senast redigerad av demonmormor 2016-02-29 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in