2016-02-29, 17:36
Medlem
Knapptryckarns avatar
Vad gör egentligen en "kroppsaktivist"? Tror det är första gången jag ser det uttrycket.
Citera
2016-02-29, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Om så var fallet - vad fan spelar det för roll?

Jag tror inte hennes pojkvän skulle gilla det.
Citera
2016-02-29, 17:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Med denna logiken bör ju hennes kille få knulla runt hur mycket han vill med samma retorik att "Min flickvän äger inte min kropp"
Citera
2016-02-29, 17:39
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Jag tror inte hennes pojkvän skulle gilla det.

Ah, det var presens. Trodde det var hennes sexuella historik som åsyftades.
Citera
2016-02-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Med denna logiken bör ju hennes kille få knulla runt hur mycket han vill med samma retorik att "Min flickvän äger inte min kropp"

Läs artikeln.
Citera
2016-02-29, 17:40
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Eh, nej? Att fota sig själv är inte samma sak som att ligga med en annan människa när man gemensamt kommit överens om att det inte är OK i den relationen.
Citera
2016-02-29, 17:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Eh, nej? Att fota sig själv är inte samma sak som att ligga med en annan människa när man gemensamt kommit överens om att det inte är OK i den relationen.

Förlåt glömde bort att du som extrem feminist inte tycker att det är okej att killen använder samma retorik när han gör vad han vill med sin kropp
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Hur är detta en nyhet? Media...
1. En kvinna lägger upp lättklädda bilder på nätet.
2. 90% bryr sig inte.
3. 10% trollar eller skriver en genuin kritisk kommentar som inte påverkar kvinnan överhuvudtaget.

Hon måste tåla kritik, hon har inte rätten att tysta andra bara för att de gör henne "arg".
Gör du någonting "out of touch" och tror att ingen kommer att bryr sig har du fel, lilla gumman.
Svälj och gå vidare med ditt liv, ingen bryr sig om dig.
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
18 år och tror hon vet allt, jävla ungjävel.

Uppenbarligen verkar hon veta mycket.
Kan du ens gissa hur mycket pengar hon kommer att tjäna på detta? Vänta bara tills sponsorerna börjar höra av sig.

Hon kommer inte att behöva arbeta på ett vanligt arbete någonsin igen.

Hela Sverige pratar om henne nu, inte illa för en 18-årig brud.
Citera
2016-02-29, 17:43
Medlem
Citat:

Är man överrens så har man inga problem, men argumentet är annars exakt motsvarande.

"Min pojkvän äger inte min kropp" <=> "Min flickvän äger inte min kropp"
Citera
2016-02-29, 17:43
Medlem
OntOmQs avatar
Då har jag återigen lärt mig ett nytt och helt onördigt ord "kroppsaktivist".

Stackars tjej. Stackars förhållande, klart det blir bättre om alla i förhållandet är nöjda. Sedan är det väl i stort sett bara att köra på, men gör inte en grej av det.
Citera
2016-02-29, 17:46
Medlem
Jag ifrågasätter verkligen nyhetsvärdet av att en 18-åring med pojkvän har lagt ut en nakenbild. Jag ser varken något politiskt eller moraliskt värde i den här artikeln. Det är fascinerande att folk 2016 ens reagerar. Själv blir jag mest tom inombords.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in