Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 23:30
  #373
Medlem
Någon som vet om något nytt? Har inte varit så aktiv sen jag fick hem ett av de numrerade exen av Kvarforth's bok.

Har för övrigt länge varit nyfiken på var bilden till V - Halmstad kommer ifrån. Om det är något de själva har hittat på, eller vem är bruden?
Citera
2015-06-28, 19:53
  #374
Medlem
KorvRagnars avatar
Nån som hör vad Niklas sjunger/säger i slutet av låten "Besök från I(ho)nom? Själv kan jag nästan tyda allt förutom det sista.
Citera
2015-07-15, 17:14
  #375
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Mysigt och avkopplande att lyssna på valfri låt från Shining.
Vad tycker ni om IX deras senaste skiva?
Citera
2015-07-20, 16:35
  #376
Medlem
Senaste plattan är ju knappast något att hänga i granen. Har inte fastnat för den än, uppskattar deras tidigare verk mycket mer. Ju tidigare, ju bättre.
Citera
2015-09-22, 12:45
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekaren
Någon som vet om något nytt? Har inte varit så aktiv sen jag fick hem ett av de numrerade exen av Kvarforth's bok.

Har för övrigt länge varit nyfiken på var bilden till V - Halmstad kommer ifrån. Om det är något de själva har hittat på, eller vem är bruden?
också nyfiken på bilden

den är helt fantastisk
Citera
2015-09-22, 22:06
  #378
Medlem
cromos avatar
Om någon har missat det så spelar Shining i Hultsfred på fredag och i Malmö på lördag.
Citera
2015-09-26, 01:42
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Om någon har missat det så spelar Shining i Hultsfred på fredag och i Malmö på lördag.

Vadfan! De spelar över hela jävla Europa och Hultsfred och Malmö, men aldrig någonsin i Stockhom! Man kan ju bli suicidal för mindre!

För övrigt är jag extremt kluven till senare alster. En låt som Vilja och Dröm har ett härligt Shiningångestdriv, och även slowdownångest såsom mycket av det bästa från förr, men Niklas låter mer och mer som Ulf Lundell för varje nytt album! Även om låten efter, Framtidsdrömmar, har en härlig Shiningesque början och sköna partier här och där, så är det knappt värt att ta sig igenom den gyttjiga Thåström-skiten i början. Än värre blir det i låten efter då t.om. Thåström får stå tillbaka för Lundell-sången! Borta är den riktiga ångesten och kvar står en sorgligt Lundellistisk pretentiös Öppna Landskap-livlöshet som inte ens flaska whisky och en ensam fredagsnattsångest kan rädda!!

Mycket är såklart forttfarande asbra, men man får spola mer och borta är mäktigheten och den riktiga ångesten såsom exempelvis 1.01 in i Förtvivlan Min Arvedel eller rakt från start i Reflecting In solitude... Den finns ju där men förstörs för mycket av att Niklas medvetet eller omedvetet försöker låta som mörkermetalens svar på Ulf Lundell. Det funkar bara inte....
__________________
Senast redigerad av Bate 2015-09-26 kl. 01:45.
Citera
2015-09-26, 01:46
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Mysigt och avkopplande att lyssna på valfri låt från Shining.
Vad tycker ni om IX deras senaste skiva?

Se min kommentar ovan.
Det går åt fel håll, men mycket är fortfarande helt jävla rätt.
Citera
2016-02-16, 23:04
  #381
Medlem
Vem är "Robert" som 'sjunger' på /Sumbmit to selfdestruction/ ?
'Sjunger' den här "Robert" i nått annat band?
/mvh/
Citera
2016-02-20, 01:57
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Vem är "Robert" som 'sjunger' på /Sumbmit to selfdestruction/ ?
'Sjunger' den här "Robert" i nått annat band?
/mvh/
Verkar som att EP:n och en split som sångare i Shining var det ändå han gjorde. Påminner mig jävligt mycket om tyska Bethlehem dock.
__________________
Senast redigerad av antilife 2016-02-20 kl. 02:03.
Citera
2016-07-23, 14:08
  #383
Medlem
DeadSetOnSuicides avatar
Niklas ska ta 150 kr frakt för någon som beställer inom landet på hans webbshop. Utvecklingsstörd
Citera
2016-07-23, 22:29
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadSetOnSuicide
Niklas ska ta 150 kr frakt för någon som beställer inom landet på hans webbshop. Utvecklingsstörd

Förväntar mig inget annat pga utav ond han säger att han är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback