2016-02-09, 13:27
Medlem
budadis avatar
En kompis som stod still med sin moped och skulle plocka upp lite pengar som trillat ur hans ficka, jag stod kanske 100m längre fram och väntade. Då kommer en Saab i uppskattningsvis 150-170km/h, pallnitar, får sladd över på hans sida och klipper hans moped bakifrån sett, kompisen som hann se bilen, satt sig så långt fram mot styret han kunde, vilket antagligen räddade hans ben. Han flög som en raket flera meter rakt upp i luften och landade i ett krondike och fick en kvist genom vaden. Bilen fortsatte och stannade i en bajshög på en åker. Kompisen klarade sig hyfsat, förutom vaden då.

Efter en kräftskiva ute i skogen begav sig ett par som övernattade på samma stugtomt som oss hem till sovstugan de lånat. Några timmar senare anländer jag och dåvarande, jag skulle bara gå på utedasset, när jag öppnade dörren möttes jag av en syn av skit jag sällan skådat, det var bajs från sitsen, längst planket under, ut på höger vägg sen ner på golvet.. Samtidigt gick min sambo runt och plockade papperstussar på stugtomten (deras släkts stugtomt f.ö). Jag sa att hon måste komma och se detta.

Nåväl, jag förstår ju vem som skitit, så jag traskar med bestämda steg upp mot sovstugan det andra paret använde. Jag gick in och slet sonika av täcket och därunder låg karln och kvinnan, karln helt näck med bajs ÖVERALLT, fy helvete så vidrigt (hur hans sambo kunde lägga sig där vettefan, hon hade iaf kläder på sig). Bad han gå ut och svabba toan..

Det jag kommer på nu, kanske inte så spännande men man vill ju bidra.
Citera
2016-02-09, 13:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Skulle åka tåg en gång mellan Sthlm-Uppsala, och kliver på tåget och inser att vagnen jag gått in i är nästan tom förutom en man satt där, ganska välklädd såg helt normal ut, jag går i alla fall o sätter mej, efter en stund kommer han o sätter sej mitt emot mej, och stirrar mej in i ögonen o frågar mej: vem har skickat dej? Jag bara va?? Han fortsätter: jag vet att du spionerar på mej, jag bara nej det gör jag inte o jag har ingen aning om vem du är, började bli lite nojjig var bara 16-17 år vid tillfället o den här snubben va typ tre ggr så stor som mej, plus att det va bara han o jag ensamma i hela vagnen, hade en kniv i fickan o va beredd o använda den i försvar om han skulle göra nåt, efter ett tag gav han upp sin paranoia och reste

Sej upp och sträckte fram handen för o be om ursäkt jag o tog han i handen och han sa jag heter Martin och är 35 år gammal jag har gått på starka mediciner i många år därför jag blir så här skev, jag bara jaha? Sen gick han. Hade varit en sak om han hade sett ut som en plattan pundare men det gjorde han verkligen inte utan va jävligt välklädd det som va skummast av allt,

Åter igen tack för alla historier, va ett tag sen man skratta så här mkt
Hade han långt hår och pratade skånska?
Citera
2016-02-09, 13:44
Jag och min polare har precis varit på Ica, påväg hem precis utanför porten hittar vi en död man utan tröja som bara ramlat ihop över en bänk.

En annan gång var i centrala staden faktiskt då jag bevittnade en kille på en fyrhjuling i hög hastighet frontalkrocka med en personbil, när jag väl kom fram möttes jag av en kall halvmörk sommarnatt och ljudet från surrande, trasiga motorer. När jag går fram till killen som körde fyrhjuling ligger han blixt stilla. Hjälmen låg en bit bort, jag tyckte han såg aningen märklig ut och Hood tröjan hade som åkt upp och "täckt huvudet" när jag vänder på han så ser jag att huvudet är borta och det rinner blod ur halsen på honom som en vattenkran. Jag vänder mig då om mot personen som sitter i bilen helt förtvivlad och märker då att hjärnan som var helt intakt ligger två meter från bildörren. Det var ganska gräsligt faktiskt.
Citera
2016-02-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hade han långt hår och pratade skånska?
Nej kort hår med Stockholmsdialekt va runt år 2000 så det va ett tag sen med
Citera
2016-02-09, 14:03
Medlem
Chokladpojkens avatar
Naturupplevelse 1:
Inte så sjukt kanske men rätt komiskt. Besök i huvudstaden. Satt på en uteservering mitt på Stureplan på eftermiddagen. Stekarställe med mycket aw-folk i kostym vid den tiden på dan. I luften ovanför kretsar flera stora trutar som är intresserade av hamburgerrester som trillat ur en soptunna. En av trutarna släpper en riktig megaskit på låg höjd över serveringen, man hörde t.om. ljudet "spljuuiit". Halva serveringen fick trutskit över sig, även barpersonalen. Det luktade rutten fisksoppa med vinäger.

Naturupplevelse 2:
Var med en polare för att fiska i St Annas skärgård. Vi fiskade från en rätt stor alu-pulpetbåt. Jag krokade en havsöring och vi stod akteröver då polaren skulle hjälpa mig med håven. I fören låg några gäddor vi fångat. Plötsligt ser jag en stor skugga i röra sig i fören. Jag håller på att få hjärtslag när det visar sig vara en havsörn som sitter på relingen föröver och glor på oss med sträng blick. Sen hoppar den ner på durken och tar en av gäddorna vi fångat (2-3 kg) i klorna och flyger iväg, säger ju en del om storleken och styrkan.
Hörde senare att den örnen var en "kändis" hos fiskegubbarna och snott fisk ur näten på liknande vis tidigare.

Naturupplevelse 3:
Plats: ett äckligt tempel i Indien, vidrigt varmt och fuktigt, skräpigt, tiggare, jag var magsjuk. Såg en biffig aphanne (makak?) ta en av strykarhundarna i svansen och sätta på den, doggystyle ( ).
Citera
2016-02-09, 14:25
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sggu
Kanske inte de sjukaste, men följer temat med alla jävla måsar.

Satt på cykeln till jobbet och höll rätt hög hastighet, är jävligt vass på att cykla utan händer och smsade samtidigt. En mås lyckas pricka min iPhone med en riktig guldträff och täcker mer eller mindre hela skärmen med måsfekalier.

Vad är oddsen helt ärligt?
Jag spinner väl vidare här dåra. Vad på grönan med skolan för en massa år sedan och satt och käkade lunch vid ett sånt där fikabord med bänkar på varje sida. Sitter en kille på andra sidan bordet med sina polare och verkar förklara någon med händerna. Precis när han sträcker ut handen kommer en mås en meter över bordet å droppar en rejäl skit i handen på han och alla vek sig av garv
Citera
2016-02-09, 14:36
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jag spinner väl vidare här dåra. Vad på grönan med skolan för en massa år sedan och satt och käkade lunch vid ett sånt där fikabord med bänkar på varje sida. Sitter en kille på andra sidan bordet med sina polare och verkar förklara någon med händerna. Precis när han sträcker ut handen kommer en mås en meter över bordet å droppar en rejäl skit i handen på han och alla vek sig av garv

haha när jag var ung satt jag och kompisarna på mcd uteservering och käkade, helt plötsligt från himmelen dyker det ner en vit smet rakt på överläppen på polaren som börjar spotta och fräsa.
En av kompisarna kissade på sig av skratt efter det och kastade kallingarna i mcd toaletten och fick gå hem med papper i brallorna.
Så jävla synd att det här var långt innan mobilkamera
Citera
2016-02-09, 14:46
Medlem
Jag var matros på ett fartyg som fick blackout (system kollaps - kraschade generatorer) samtidigt som vi hade en gigantisk eldriven vakuum "sugpropps" kran att lyfta 3 tons papper newsprint rullar 16 åt gången. Ser ut som en gigantisk 2m hög toarulle

Kranen släppte 16 ..3 tons pappersrullar från 20 meter rakt ner på en neger (Florida). Rullarna studsade och rullade och alla sprang åt alla håll vild panik och ren skräck.

Vi fick 3 extra veckor i Fla - Lokala polisens utredningar.
Citera
2016-02-09, 15:37
Medlem
thejams avatar
Fan vad grymma historier. Synd att alla lustigkurrar bara måste förstöra tråden med sina originella (host) politikskämt.

Sjukaste jag kan komma på just nu är när jag var med klassen på ett badhus, vi var väl i 13-14års åldern. Vi tränade simhopp i en avskild bassäng där det fanns alla hopptorn - 1m, 3m, 5m, 7,5m (?) och 10m. I slutet av lektionen hade vi alltid en liten stund för fri lek och då var det allas tur att hoppa från 10an. Bassängen hade en slags bubbelmaskin precis under där man landar från 10an för att göra hoppet mjukare och om man ville kunde man säga till så fick man den påslagen. Alla tjejer brukade köra med den medans alla killar körde utan.

Förutom en tjej som tydligen ville visa sig på styva linan och skulle hoppa utan. Jag var nedanför i bassängen, hade hoppat ett par turer innan henne. Så när jag var vid kanten av bassängen för att gå upp, ser jag något i ögonvrån som ser ut som en stel streckgubbe som bara flyger ner mot vattnet. Den här tjejen hoppade alltså med händerna rakt ut, benen rakt ut och vinklad typ 45 grader mot vattnet. Smällen när hon träffade ytan var helt sjuk, som en bomb, och efter det spred det sig en total tystnad i simhallen ett par sekunder. När hon kom upp till ytan hade hon ett ansiktsuttryck som såg ut som hon precis bevittnat förintelsen.

En massa fröknar och elever kom fram till henne för att ta hand om henne och kolla så allt var bra, men hon såg helt traumatiserad ut. Resten av tiden spenderade hon på en bänk, fortfarande med samma ansiktsuttryck sen tidigare. Hon hade handduk så kunde inte se hennes mage men kan bara tänka mig hur den måste sett ut
Senast redigerad av thejam 2016-02-09 kl. 15:43.
Citera
2016-02-09, 16:02
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
En kompis som stod still med sin moped och skulle plocka upp lite pengar som trillat ur hans ficka, jag stod kanske 100m längre fram och väntade. Då kommer en Saab i uppskattningsvis 150-170km/h, pallnitar, får sladd över på hans sida och klipper hans moped bakifrån sett, kompisen som hann se bilen, satt sig så långt fram mot styret han kunde, vilket antagligen räddade hans ben. Han flög som en raket flera meter rakt upp i luften och landade i ett krondike och fick en kvist genom vaden. Bilen fortsatte och stannade i en bajshög på en åker. Kompisen klarade sig hyfsat, förutom vaden då.

Efter en kräftskiva ute i skogen begav sig ett par som övernattade på samma stugtomt som oss hem till sovstugan de lånat. Några timmar senare anländer jag och dåvarande, jag skulle bara gå på utedasset, när jag öppnade dörren möttes jag av en syn av skit jag sällan skådat, det var bajs från sitsen, längst planket under, ut på höger vägg sen ner på golvet.. Samtidigt gick min sambo runt och plockade papperstussar på stugtomten (deras släkts stugtomt f.ö). Jag sa att hon måste komma och se detta.

Nåväl, jag förstår ju vem som skitit, så jag traskar med bestämda steg upp mot sovstugan det andra paret använde. Jag gick in och slet sonika av täcket och därunder låg karln och kvinnan, karln helt näck med bajs ÖVERALLT, fy helvete så vidrigt (hur hans sambo kunde lägga sig där vettefan, hon hade iaf kläder på sig). Bad han gå ut och svabba toan..

Det jag kommer på nu, kanske inte så spännande men man vill ju bidra.

Bajs är aldrig något trevligt!

Kommer ihåg en kväll när jag gick hem med en man som jag träffat ett par gånger innan. Vi var nerdrogade som bara den och hade delat på en hundraburk Stessolid, fråga inte varför jag tog sådana mängder, ung och dum.

Iallafall så skulle jag gå på toaletten och väl där inne ser jag en stoooor bajskorv mitt på golvet. Tänkte vad i helvete, hur har den hamnat där!? Så jag konfronterar snubben som självklart förnekar någon som helst inblandning och säger att det måste varit katten. Väck som jag var så köpte jag förklaringen, iallafall för stunden. Nästa dag så fattade jag att det knappast var kattbajs, jag hade desutom ingen jävla katt!

Såg aldrig honom mer igen och fick reda på att han dog för ett par år sedan av en överdos, föga förvånande. Undrar dock än i denna dag VARFÖR han sket mitt på golvet!
Citera
2016-02-09, 16:09
Medlem
knug87s avatar
Roligaste jag varit med om med temat sjöfågel är givet!

Vi var ute på norsksidan med båt långt ut! Extrem vildmark etc

Härlig dag, jag, morfar och en numer avliden kompis till morfar!

Dom tog varsin öl och såg ut att njuta som fan, dom sa någon kommentar som "Det kan inte bli mycket bättre än såhär"

Just i den sekunden så släpper den största truten jag sett en rejäl bajsbomb som träffar klockrent på pulpetrutan och sprutbajset splittras till två projektiler som träffar klockrent i munnen på både morfar och hans polare

Sällan har jag legat så dubbelvikt av lycka!
Citera
2016-02-09, 16:17
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Slängde en dartpil mot en "barn-darttavla" som krävde att man tog i som fan för att pilen skulle fastna. På något konstigt sätt så studsade pilen av tavlan och landade i min hand. Hela familjen blev chockad och det blev ett jäkla tjat från de äldre troende familjemedlemmarna om att det var ett "tecken från gud".

Själv tyckte jag att hela händelsen var ganska sjuk då pilen hade en ganska onaturlig bana tillbaka till handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in