Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-05, 21:32
  #1
Medlem
Hej!

Skriver en liten story om varför(Skrolla ner till frågan om ni vill slippa läsa)

Nu är det såhär att jag har råkat ut över en grej som jag knappast kan ta mig ur.

Jag var ute och körde en vacker onsdag kl 22.30 på väg hem ifrån en kompis.

Blir stoppad av civilpolis som säger att jag är misstänkt för drograttfylleri.
Jag hade inte rökt på 4 dagar sen sist.
Men dom sökte igenom min soptunna till bil och hittade 1gram cannabis och en kniv (fiskekniv låg i baksättet)

Fick åka in och pissa och ta blodprov och pisset visade positivt.

Så med andra ord är jag misstänkt för följande:

Drograttfylleri
Innehav egetbruk
Brott mot knivlagen

Jag kommer inte få min dom på flera månader antagligen. Men är rätt säker på att dom kommer ta mitt körkort i 12+ månader.
Då att köra lastbil är mitt jobb så kommer dom tyvärr ta ifrån mig mitt levebröd.
Men hur mycket jag än lipar, ångrar, lackar sönder så kommer detta inte bli bättre.

Så jag har en plan att åka iväg över 1 års tid någonstans i världen



Jag söker ju såklart ett ställe där man har råd att bo i ett helt år med en budget på 100-150 tusen.
Eller kanske åka iväg och jobba i något land som svetsare då jag har utbildning inom det men vilket land?
Citera
2016-02-05, 22:14
  #2
Medlem
RastaSouls avatar
Slå dig ner på koh chang i syd östra thailand. Det lär du vara välbergad och stormtrivas i ett år!
Citera
2016-02-05, 22:39
  #3
Medlem
Sebzors avatar
Du kan ju alltid jobba ett år i Australien. Det är populärt hos ungdomar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2683176

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback