2016-02-05, 15:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Stolen kör med sin skräckpropaganda som vanligt. Läs mina inlägg lite längre upp.
(FB) Vilka behandlingshem har ni varit på? (allt om behandlingshem /mod)

Det där med skyldigheten stämmer inte med hur det funkar i verkligheten. Dom två behandlingshem jag har varit på hade exempelvis konsultläkare, ingen blev anmäld till transportstyrelsen. Stolen ljuger för det är ett hot för honom om någon söker behandling och får hjälp.

Så mycket lögner. När jag sprang på beroendeenheten så fanns det personal från soc där. Under den tiden hade jag försörjningsstöd och dom på ekonomiska enheten hade inte en jävla aning om min beroendeproblematik.

Jag fick massvis av hjälp när jag sökte den och har inte på något vis blivit straffad.
Du är motbevisad sedan länge i denna fråga. Du missionerar och slarvar med sanningen, men som tur är så ligger bevisen på att du har fel kvar.

Host host...

(FB) Körkort och vapenlicens
http://s26.postimg.org/ttmwsxddl/IMG_0167.jpg
Citera
2016-02-05, 16:00
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du är motbevisad sedan länge i denna fråga. Du missionerar och slarvar med sanningen, men som tur är så ligger bevisen på att du har fel kvar.

Host host...

http://s26.postimg.org/ttmwsxddl/IMG_0167.jpg

Uppmanar alla att läsa hela tråden du länkar till, jävla trams att påstå att jag har blivit motbevisad där. Det är en sak vad som står i vissa paragrafer och hur det fungerar i praktiken.
Igen, dom personer jag har träffat som har fått problem med exempelvis körkort har samtliga fått det genom upprepade lobbar, narkotikabrott etc. och jag har träffat massvis med människor som har varit intagna på behandlingshem som har noll problem med transportstyrelsen.
Vet du vad som menas med "huschaufför" på ett behandlingshem? Det är en patient som har fått förtroendet att skjutsa sina medpatienter till olika aktiviteter. Båda hemmen jag har varit på hade såna. Lustigt va?

edit: Förövrigt, borde inte en riktigt missionerande tolvstegstaliban avråda folk från att söka hjälp från beroendeenheter och bara rekommendera att börja jobba i stegen?
Senast redigerad av mjukosten78 2016-02-05 kl. 16:11.
Citera
2016-02-05, 16:46
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Uppmanar alla att läsa hela tråden du länkar till, jävla trams att påstå att jag har blivit motbevisad där. Det är en sak vad som står i vissa paragrafer och hur det fungerar i praktiken.
Igen, dom personer jag har träffat som har fått problem med exempelvis körkort har samtliga fått det genom upprepade lobbar, narkotikabrott etc. och jag har träffat massvis med människor som har varit intagna på behandlingshem som har noll problem med transportstyrelsen.
Vet du vad som menas med "huschaufför" på ett behandlingshem? Det är en patient som har fått förtroendet att skjutsa sina medpatienter till olika aktiviteter. Båda hemmen jag har varit på hade såna. Lustigt va?

edit: Förövrigt, borde inte en riktigt missionerande tolvstegstaliban avråda folk från att söka hjälp från beroendeenheter och bara rekommendera att börja jobba i stegen?

Okej jag litar på dig och fortsätter söka hjälp. Finns det någon stans man kan vända sig på helger? Eller får helt enkelt hålla ut till måndag och ringa igen då. Snackade med en polare nyss som vart där på grund av alkohol och han har inte fått några påföljder. Sorry för mitt utbrott förut.
Citera
2016-02-05, 17:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Okej jag litar på dig och fortsätter söka hjälp. Finns det någon stans man kan vända sig på helger? Eller får helt enkelt hålla ut till måndag och ringa igen då. Snackade med en polare nyss som vart där på grund av alkohol och han har inte fått några påföljder. Sorry för mitt utbrott förut.
Jag kan säga att jag har samma erfarenhet som osten. Träffat många både på behandlingshem och efterbehandling och körkortsfrågan har aldrig varit något problem för någon. Inklusive mig själv, har körkortet kvar.

Du behöver inte be om ursäkt för något, de flesta här vet hur det känns med abstinens. Det är ju ett helvete, men går att övervinna. Fast ofta behövs ju hjälp och stöd.

Nu är det ju helg så då är det väl NA eller AA du kan kontakta, du har länkar här: http://nasverige.org/ http://www.aa.se/om-aa
Båda har en telefonlinje där du kan prata med erfarna drogfria.

Sedan tycker jag att du ska starta en egen tråd, då det blir massa OT i denna.

Lycka till och härda ut, det blir bättre!!
Citera
2016-02-05, 19:45
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag kan säga att jag har samma erfarenhet som osten. Träffat många både på behandlingshem och efterbehandling och körkortsfrågan har aldrig varit något problem för någon. Inklusive mig själv, har körkortet kvar.

Du behöver inte be om ursäkt för något, de flesta här vet hur det känns med abstinens. Det är ju ett helvete, men går att övervinna. Fast ofta behövs ju hjälp och stöd.

Nu är det ju helg så då är det väl NA eller AA du kan kontakta, du har länkar här: http://nasverige.org/ http://www.aa.se/om-aa
Båda har en telefonlinje där du kan prata med erfarna drogfria.

Sedan tycker jag att du ska starta en egen tråd, då det blir massa OT i denna.

Lycka till och härda ut, det blir bättre!!

Tack! Har kollat sidorna och funderar på ringa men vet inte vad jag skulle säga. Känner att ja håller på brista ut i tårar varenda sekund. Andra dagen utan cannabis också som jag rökt dagligen sen jag var typ 16, det är ju inte alls något i jämförelse med de fysiska jag känner från opiaterna. Finns ett möte på söndag kl 5, tack för du är så hjälpsam hade aldrig ens tänkt tanken på det här med NA annars. Men ska sluta skriva här nu och göra en egen tråd isåna fall, allt detta är ju egentligen lite OT, men jag gör det när jag är redo. All lycka till er som klarat er från helvetet, det är verkligen starkt gjort.
Citera
2016-02-05, 19:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Tack! Har kollat sidorna och funderar på ringa men vet inte vad jag skulle säga. Känner att ja håller på brista ut i tårar varenda sekund. Andra dagen utan cannabis också som jag rökt dagligen sen jag var typ 16, det är ju inte alls något i jämförelse med de fysiska jag känner från opiaterna. Finns ett möte på söndag kl 5, tack för du är så hjälpsam hade aldrig ens tänkt tanken på det här med NA annars. Men ska sluta skriva här nu och göra en egen tråd isåna fall, allt detta är ju egentligen lite OT, men jag gör det när jag är redo. All lycka till er som klarat er från helvetet, det är verkligen starkt gjort.
Ring du, dom är vana så det löser sig. Kan vara jävligt skönt att bara prata och det är anonymt.

Med det önskar jag dig lycka till och tråden får återgå till OnT.
Citera
2016-02-11, 19:04
Medlem
Solgläntan har jag också varit på och jag uppfattade det som bra, även om behandlarna ofta inte hade en susning om vad de snackade om. Detta var några år sedan så jag vet inte hur det är nu, men jag var där på en rätt lång vistelse. Jag köpte aldrig riktigt 12-stegsgrejen, det är inte för mig helt enkelt.
Men skön stämning var det då jag var där, har fått flera vänner som jag fortf håller kontakten med. Personalen var också helt ok.

Är ej heller 100% drogfri idag, men mycket tack vare behandlingen har jag lyckats ta tag i mitt liv och ändra mitt sätt att leva och fungera.
Citera
2016-02-19, 13:10
Medlem
Sundbo ungdomshem. Var helt okej, satt på intaget i 5 månader då jag skulle göra en diagnosutredning, det var rätt påfrestande, men personalen var tokbra och jag hade ändå rätt tur med de andra intagna. Skickade flera brev och teckningar till personalen efter jag hade flyttat haha.

Trollängen. Var där 6 månader under mitt LVU, sen har jag varit där ytterligare 6 månader vid ett annat tillfälle på frivillig basis. Personalen är helt underbar, och det är mycket blandat folk i alla åldrar över 18. Inte bara missbruk de behandlar. Träffat många livslånga kamrater där!
Kritik som jag har är att det var väldigt slappt där. Jag både pundade och söp en hel del, liksom många andra, och personalen var väl medveten om detta utan att ingripa. Smutsigt var det också.
Drack så mycket vid ett tillfälle att jag blev alkoholförgiftad och fick ligga i respirator ett par dagar, det var väl den enda gången jag fick något dokumenterat på papper.

Strandhagen. Jag hamnade mest där pga mitt självskadebetéende, det var bara två till som bodde där som hade missbruksproblematik förutom jag själv. Personalen var helt värdelös, vi 3 missbrukare var konstant redlösa. Rekommenderar inte det stället åt någon.

Iris. Meh, jag drog mest tjack och struntade i de flesta och en kvinnlig arbetare flirtade med mig och gav mig hennes telefonnummer när jag skulle flytta, smickrad men väldigt oproffsigt gjort. Var inte där speciellt länge så kan inte uttala mig så mycket.

Vårnäs. Tolvstegshem, sjukt bra personal som alla är rena missbrukare själva. Förmodligen det bästa stället jag har varit på, men behandlingen är verkligen stenhård! Fullspäckat schema från morgon till sena kvällen. Man får inte ha tillgång till mobil, dator, TV eller ens tidningar eller böcker (undantag för blåa boken), men det är inte så fruktansvärt som det låter - man skulle ändå aldrig ha tid för det.
Kompetent personal och stenhårda regler, jag har ingenting negativt att säga om det stället, men man kommer få konfronteras med alla sina inre demoner och verkligen dissekera sina trauman och ta en ordentlig titt på sig själv som människa. Jag klarade inte av att fullfölja den behandlingen.
En fin man jag träffade där gick tyvärr bort nyligen i överdos, en lika fin kvinna sitter på LVM, men resten jag har kontakt med verkar det gå bra för. Träffade en man därifrån när jag var på AA-möte för ett par veckor sedan, alltid kul att se när det går bra för folk!

Har varit på en massa andra ställen, men det har varit under så korta perioder att jag inte ens minns vad de heter eller känner att jag kan uttala mig om dem.
Skulle definitivt säga att jag har blivit institutionsskadad efter 3 år med LVU på olika hem samt frivilliga vistelser efteråt. Jag kommer alltid bättre överens med psykiskt sjuka/missbrukare (duh, vi är ju av samma skrot och korn) och jag tycker om tryggheten i att inte behöva ta hand om mig själv utan bara behöva anpassa mig. Ska snart iväg på behandling igen, jag fick 2 LOB:ar vid nyår så de öppnade en LVMutredan, den är dock nedlagd så vitt jag vet men ska åka frivilligt. Blir nog Trollängen igen för jag behöver vila upp mig, både hemlös och saknar inkomst så ser ingen mening med att vara ute. Intressant hur man ändå lyckas att få tak över huvudet varenda natt och dricka sig full varenda dag och peta i sig andra substanser, det är skrämmande hur fiffiga och kreativa vi missbrukare kan vara ibland.

Nåja, blir nog några veckor till så om jag inte hinner avlida tills dess (nej jag skämtar inte ens tyvärr) så får ni ge mig lyckosparkar i röven! Vet inte hur relevant det är men jag blir 25 nu till våren "så jag har ju livet framför mig".
Ska sluta med mitt svammel nu. Lycka till, till er alla där ute som kämpar. Och klapp på axeln åt alla som har segrat över sina missbruk och andra dilemman, respekt till er! Nu ska jag ut och hitta på dumheter jag.
Ha det!
Citera
2016-02-24, 17:00
Medlem
Dessa ställen ''satt'' jag på under min tid med LVU

Renkronan
Norrlandsgården
Solgläntan
Korpberget
Renforsen (LVM ställe men hamna där ett par veckor ändå)
Eknäs ungdomshem
Citera
2016-02-25, 05:36
Bannlyst
Korpberget
Solgläntan
Norrlandsgården
Korpnästet
Selbergs kalix
NSU Stockholm
Citera
2016-02-25, 06:23
Medlem
Noone666s avatar
Viksjögård hvb hem (tog sig an allt och alla inom mixad sfär, droger,psykbryt)
-privatägt pissföretag med inkompetenta "förståsigpåare" (Järfälla)

Vedmyra -Sollefteå nånting tjejställe lvu:ad (p12)
Citera
2016-02-29, 22:37
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Nu när min Psoriasis och eksem är bättre så skulle jag vilja läggas in för att under kontroll kunna trappa ner på Imovanet, Propavanet och Stesoliden till noll men det ryktas om att det läggs in en spärr så man aldrig mera kan få sömnmedel/lugnande utskrivet igen av nån läkare och kommer sjukdomarna tillbaka igen med våldsam klåda etc. så går det inte att sova alls och troligen flippar jag totalt.

Då jag gått på medicinerna i 4 år nu varje natt snart så är jag nojjig över abstinens/sömnbesvär, hallisar och annat skit om man bryter tvärt och inte trappar ner så hur gör man?! Dessutom så börjar tabletterna göra att jag sover sämre och mår sämre. Jag är ingen missbrukare i den meningen att jag började använda det för skojs skull. Jag har prövat att minska ner men det funkar inte då jag kompenserar nästa natt med högre dos. Vill heller inte exprimentera själv med Theralen o.dy.

Finns det nåt bra behandlingshem för såna som mig och hur lång tid tar det samt vad kostar det? (Eftersom det är Benzo så sägs det ta lång tid att bli ren från skiten.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in