Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-03, 23:12
  #10429
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandar
Sökte fram detta på deras sida:

"Caffeine

Caution
Amphetamines
- This combination of stimulants is not generally necessary and may increase strain on the heart, as well as potentially causing anxiety and greater physical discomfort.

Unsafe
Cocaine
- Both stimulants, risk of tachycardia, hypertension, and in extreme cases heart failure."

Angående din andra fråga så skiljer det mellan person, dos och hur lätt du har för att slappna av.

Jag har somnat gott cirka 6 timmar efter en låg dos utan påfyllningar. Har annars svårt att sova efter tjack utan hjälpmedel men detta var en extremt låg dos.

Erowid säger:
"deep or disturbed sleep lasting up to 48 hours"

Tackar hjärtligt för svar
Citera
2016-02-04, 21:04
  #10430
Medlem
Jag testade amfetamin ett par gånger 2006, 7 gånger tror jag. En kväll fick jag sjuk hjärtklappning och hjärtat rusade som fan, det lugnade ner sig efter en stund. Gjorde en OD "överdos" garanterat eftersom detta hände. Nu är jag orolig att jag i framtiden ska få hjärtbesvär och stroke "hjärnblödning" när man blir äldre. Inte rört droger på över 10 år nu, förutom rökte på några enstaka gånger genom åren.

Åkte på en psykos 2012 efter jag pressat mig i jobbet och problem med diverse saker, som urartade i scizofreni, fick en diagnos som heter Scitzoaffektivt syndrom.

Tror ni detta har ett samband med intaget av droger och sedan 6 år efteråt får psykos och sedan övergått till scitzofreni tankar hör röster inombords i hjärnan. Ej hörbara med öronen märk väl.

Är under medicinering med täta kontakter med psykosvården nu, under flera års tid. 4 år.

Tål inte att dricka alkohol utan att få ångest nuförtiden, tråkigt när man blir bjuden eller på fest, nyår etc.

Min läkare ville jag skulle göra en hjärnröngen för att se om det står galet till eller varför vet jag inte.
Det kunde inte uttydas något speciellt på röngenplåtarna som tur var.

Behöver jag oroa mig?

Tar tacksamt emot era råd!
Citera
2016-02-04, 21:20
  #10431
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati7
Tror ni detta har ett samband med intaget av droger och sedan 6 år efteråt får psykos och sedan övergått till scitzofreni tankar hör röster inombords i hjärnan. Ej hörbara med öronen märk väl.

Nej, men om det känns bättre att skylla på drogerna så kör på.
Citera
2016-02-05, 08:38
  #10432
Medlem
Tjenare,
Tog igår lite tjo, ca 7-8 mindre linor ryta var mellan 15:0å-23;:00 och kände inget mer än lite mer energi.

Har suttit och ätit Iktorivil hela natten för att bli trött, blev väl lite bensad i kroppen.

Sen när jag skulle lägga mig runt 05;00 l jag DN ikto under tungan och tog 2st imovane (15mg) men kan fan inte sova ändä?!

Trodde massa ikto o imovane skulle göra mig till zombie som bara ville bara sova men icke...........

Mvh
Citera
2016-02-05, 10:35
  #10433
Medlem
Robotboyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Tjenare,
Tog igår lite tjo, ca 7-8 mindre linor ryta var mellan 15:0å-23;:00 och kände inget mer än lite mer energi.

Har suttit och ätit Iktorivil hela natten för att bli trött, blev väl lite bensad i kroppen.

Sen när jag skulle lägga mig runt 05;00 l jag DN ikto under tungan och tog 2st imovane (15mg) men kan fan inte sova ändä?!

Trodde massa ikto o imovane skulle göra mig till zombie som bara ville bara sova men icke...........

Mvh
kanske fått stenhårt bankat tjack?
Citera
2016-02-05, 11:42
  #10434
Medlem
Ni som fått tjack från postkran! Har brevet luktat mycket när ni fått det? Stinker det inte ner hela trapphuset?
Citera
2016-02-05, 13:13
  #10435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
kanske fått stenhårt bankat tjack?

Vad är det för speciellt med stenhårt bankat?
Citera
2016-02-05, 15:37
  #10436
Medlem
Har för första gången köpt Tjack på egen hand, detta även utan TOR. Dvs med countermail...

Har nu fått hem de och det är (för första gången) gulaktigt. Jag skulle säga att det är gulvitt, kollar man från avstånd ser de vitt - men ju närmare man kommer så är de desto gulare.

Brukar / kan tjack vara "gulvitt" ???

Luktar f.ö som tjack och den "smak" man får i halsen är densamma. Dock så tycker jag ruset jag har i skrivande stund, är liten för den mängd jag tog - Var även några månader sen jag tog tjack sist så borde ge bättre effekt.

Min största oro är att de är något annat, om de nu skulle vara "sämre kvalité" skiter jag i då det bara är att ta lite extra mkt. Hehe :


Tack på förhand.
Citera
2016-02-05, 15:39
  #10437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagundrar123
Har för första gången köpt Tjack på egen hand, detta även utan TOR. Dvs med countermail...

Har nu fått hem de och det är (för första gången) gulaktigt. Jag skulle säga att det är gulvitt, kollar man från avstånd ser de vitt - men ju närmare man kommer så är de desto gulare.

Brukar / kan tjack vara "gulvitt" ???

Luktar f.ö som tjack och den "smak" man får i halsen är densamma. Dock så tycker jag ruset jag har i skrivande stund, är liten för den mängd jag tog - Var även några månader sen jag tog tjack sist så borde ge bättre effekt.

Min största oro är att de är något annat, om de nu skulle vara "sämre kvalité" skiter jag i då det bara är att ta lite extra mkt. Hehe :


Tack på förhand.
Fel av mig. Kom på att det var en kompis som hade beställt det--

OBS: Det är från FS med ToR.

Samt; försäljaren (en ny på FS) skrev i "annonsen" att han blandat in magnesium och något mer.


Kan de ha med det att göra?
Citera
2016-02-05, 15:47
  #10438
Medlem
Robotboyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagundrar123
Fel av mig. Kom på att det var en kompis som hade beställt det--

OBS: Det är från FS med ToR.

Samt; försäljaren (en ny på FS) skrev i "annonsen" att han blandat in magnesium och något mer.


Kan de ha med det att göra?
bara vanligt klettjack, lämna påsen öppen ett par timmar i en sval miljö, typ garderoben så den får ventilera lite så ska du se att det blir torrt. Från egen erfarenhet är klettjack oftast mycket renare än vanligt som inte kletar sig under ~26 grader

Edit: tror inte magnesiumet borde vara något problem heller
__________________
Senast redigerad av Robotboyoo 2016-02-05 kl. 15:50.
Citera
2016-02-05, 15:53
  #10439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
bara vanligt klettjack, lämna påsen öppen ett par timmar i en sval miljö, typ garderoben så den får ventilera lite så ska du se att det blir torrt. Från egen erfarenhet är klettjack oftast mycket renare än vanligt som inte kletar sig under ~26 grader

Edit: tror inte magnesiumet borde vara något problem heller
Uhm, det är snustorrt dock?
Citera
2016-02-05, 16:05
  #10440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeeeek
Ni som fått tjack från postkran! Har brevet luktat mycket när ni fått det? Stinker det inte ner hela trapphuset?
Nej. Alla postkranar paketerar väl in de på något vis? Allra minst en zip-bag -> och då luktar de inte ens, kanske om du har näsan precis vid zipbagens "öppning".

Om du har tjacket på en tallrik - så luktar de väl om du står någorlunda nära, typ 1 halv meter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback